Nonfiguratív illusztráció hullámokkal
Nonfiguratív illusztráció hullámokkal
Nonfiguratív illusztráció hullámokkal

A digitális transzformáció jelentősége

A digitális transzformáció jelentősége

A digitális transzformáció jelentősége

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2022. dec. 21.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2022. dec. 21.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2022. dec. 21.

Digitális transzformáció a vállalkozás újragondolása

Mit jelent ma a digitális transzformáció egy vállalkozás számára? Ha drasztikusak és tömörek vagyunk, akkor a túlélést. Digitalizáció nélkül az összes vállalat iparágtól és tevékenységtől függetlenül lemaradásra van ítélve azoktól a versenytársaitól, amelyek digitalizálják működésüket. A fogyasztói szokások markáns változásának eredménye, hogy az a vállalat tud minőségi ügyfélélményt nyújtani, mely digitalizál. A technológiai fejlődés eredménye pedig, hogy az a vállalat tud hatékonyan működni, mely digitalizálja folyamatait. De mit is értünk pontosan egy vállalat digitális transzformációján?

Digitális transzformáció a vállalkozás újragondolása

Mit jelent ma a digitális transzformáció egy vállalkozás számára? Ha drasztikusak és tömörek vagyunk, akkor a túlélést. Digitalizáció nélkül az összes vállalat iparágtól és tevékenységtől függetlenül lemaradásra van ítélve azoktól a versenytársaitól, amelyek digitalizálják működésüket. A fogyasztói szokások markáns változásának eredménye, hogy az a vállalat tud minőségi ügyfélélményt nyújtani, mely digitalizál. A technológiai fejlődés eredménye pedig, hogy az a vállalat tud hatékonyan működni, mely digitalizálja folyamatait. De mit is értünk pontosan egy vállalat digitális transzformációján?

Egy új szemléletmód

Egy új szemléletmód

Egy új szemléletmód

A digitális transzformáció nem csupán az új technológiai vívmányok integrálását célozza meg, hanem egy teljesen új szemléletmód meghonosítását. A vállalat digitalizálása ezért egy stratégiai fordulattal kell kezdődjön. A vállalat működését alapjaiban kell átgondolni, az üzleti modelltől a feladatkörökön át az értékesítésig. A vállalat átalakítása akkor lehet sikeres, ha a digitalizációra, mint stratégiai kompetenciára tekintünk. A transzformáció nem önmagáért fontos, hanem azért, hogy a vállalat értékteremtő képessége növekedjen, alacsonyabb költségek mellett job minőségű terméket, szolgáltatást állítson elő. 

Cégkultúra átalakítása

Az alapok átalakítása érinti a vállalati kultúra reformját is. Abban, hogy a digitális megoldások adoptációja sikeres legyen a cég alkalmazottainak kulcsszerepe van. A meglévő alkalmazottak digitális képességeit fejleszteni kell, míg az új emberek felvételénél nagy hangsúlyt kell fektetni a digitálisan képzett munkaerőre. A munkavállalók továbbképzése, ahogy a tehetségek bevonzása egyáltalán nem egyszerű feladat, gondos tervezést és precíz kivitelezést kíván.

Adatalapú működés

A megfelelő döntések meghozatalához óriási mennyiségű adatra támaszkodhatunk. Valós idejű adatokat szerezhetünk a fogyasztókról, a versenytársakról, a beszállítókról és a piacról. Ha tudjuk, hogyan hasznosítsuk ezeket az adatokat, akkor a vállalati döntéshozatal kiléphet a véleményekre alapozott döntési mechanizmusok árnyékából. Adatokra támaszkodva intelligens, helyes döntéseket hozhatunk az üzletfejlesztésben és a digitális transzformáció irányainak kijelölésében. Mert nem mindegy, hogy az átalakulást hol kezdjük el és milyen technológiákat alkalmazva.

A digitalizáció új üzleti modellt teremt

A legsikeresebb cégek teljes iparágakat formálnak át. Az utóbbi évtizedek alapjaiban változtatták meg fogyasztásai szokásainkat, a vásárlástól kezdve, a bankoláson át a szórakozásig. Az Amazon vagy a Netflix nem csupán az új technológiák integrálásának köszönhetik sikerüket, hanem teljesen új alapokra emelt üzleti modelljüknek, ami digitalizációra épül. De még az ilyen globális multinacionális vállalatok is folyamatos alkalmazkodásra kényszerülnek, a túlélésük nagyban függ a digitális stratégiai döntéseiktől.

 

A digitális transzformáció nem csupán az új technológiai vívmányok integrálását célozza meg, hanem egy teljesen új szemléletmód meghonosítását. A vállalat digitalizálása ezért egy stratégiai fordulattal kell kezdődjön. A vállalat működését alapjaiban kell átgondolni, az üzleti modelltől a feladatkörökön át az értékesítésig. A vállalat átalakítása akkor lehet sikeres, ha a digitalizációra, mint stratégiai kompetenciára tekintünk. A transzformáció nem önmagáért fontos, hanem azért, hogy a vállalat értékteremtő képessége növekedjen, alacsonyabb költségek mellett job minőségű terméket, szolgáltatást állítson elő. 

Cégkultúra átalakítása

Az alapok átalakítása érinti a vállalati kultúra reformját is. Abban, hogy a digitális megoldások adoptációja sikeres legyen a cég alkalmazottainak kulcsszerepe van. A meglévő alkalmazottak digitális képességeit fejleszteni kell, míg az új emberek felvételénél nagy hangsúlyt kell fektetni a digitálisan képzett munkaerőre. A munkavállalók továbbképzése, ahogy a tehetségek bevonzása egyáltalán nem egyszerű feladat, gondos tervezést és precíz kivitelezést kíván.

Adatalapú működés

A megfelelő döntések meghozatalához óriási mennyiségű adatra támaszkodhatunk. Valós idejű adatokat szerezhetünk a fogyasztókról, a versenytársakról, a beszállítókról és a piacról. Ha tudjuk, hogyan hasznosítsuk ezeket az adatokat, akkor a vállalati döntéshozatal kiléphet a véleményekre alapozott döntési mechanizmusok árnyékából. Adatokra támaszkodva intelligens, helyes döntéseket hozhatunk az üzletfejlesztésben és a digitális transzformáció irányainak kijelölésében. Mert nem mindegy, hogy az átalakulást hol kezdjük el és milyen technológiákat alkalmazva.

A digitalizáció új üzleti modellt teremt

A legsikeresebb cégek teljes iparágakat formálnak át. Az utóbbi évtizedek alapjaiban változtatták meg fogyasztásai szokásainkat, a vásárlástól kezdve, a bankoláson át a szórakozásig. Az Amazon vagy a Netflix nem csupán az új technológiák integrálásának köszönhetik sikerüket, hanem teljesen új alapokra emelt üzleti modelljüknek, ami digitalizációra épül. De még az ilyen globális multinacionális vállalatok is folyamatos alkalmazkodásra kényszerülnek, a túlélésük nagyban függ a digitális stratégiai döntéseiktől.