


A digitális transzformáció jelentősége
A digitális transzformáció jelentősége
A digitális transzformáció jelentősége
Peak Financial Services
2022. dec. 21.
Peak Financial Services
2022. dec. 21.
Peak Financial Services
2022. dec. 21.
Digitális transzformáció a vállalkozás újragondolása
Mit jelent ma a digitális transzformáció egy vállalkozás számára? Ha drasztikusak és tömörek vagyunk, akkor a túlélést. Digitalizáció nélkül az összes vállalat iparágtól és tevékenységtől függetlenül lemaradásra van ítélve azoktól a versenytársaitól, amelyek digitalizálják működésüket. A fogyasztói szokások markáns változásának eredménye, hogy az a vállalat tud minőségi ügyfélélményt nyújtani, mely digitalizál. A technológiai fejlődés eredménye pedig, hogy az a vállalat tud hatékonyan működni, mely digitalizálja folyamatait. De mit is értünk pontosan egy vállalat digitális transzformációján?
Digitális transzformáció a vállalkozás újragondolása
Mit jelent ma a digitális transzformáció egy vállalkozás számára? Ha drasztikusak és tömörek vagyunk, akkor a túlélést. Digitalizáció nélkül az összes vállalat iparágtól és tevékenységtől függetlenül lemaradásra van ítélve azoktól a versenytársaitól, amelyek digitalizálják működésüket. A fogyasztói szokások markáns változásának eredménye, hogy az a vállalat tud minőségi ügyfélélményt nyújtani, mely digitalizál. A technológiai fejlődés eredménye pedig, hogy az a vállalat tud hatékonyan működni, mely digitalizálja folyamatait. De mit is értünk pontosan egy vállalat digitális transzformációján?
Egy új szemléletmód
Egy új szemléletmód
Egy új szemléletmód
A digitális transzformáció nem csupán az új technológiai vívmányok integrálását célozza meg, hanem egy teljesen új szemléletmód meghonosítását. A vállalat digitalizálása ezért egy stratégiai fordulattal kell kezdődjön. A vállalat működését alapjaiban kell átgondolni, az üzleti modelltől a feladatkörökön át az értékesítésig. A vállalat átalakítása akkor lehet sikeres, ha a digitalizációra, mint stratégiai kompetenciára tekintünk. A transzformáció nem önmagáért fontos, hanem azért, hogy a vállalat értékteremtő képessége növekedjen, alacsonyabb költségek mellett job minőségű terméket, szolgáltatást állítson elő.
Cégkultúra átalakítása
Az alapok átalakítása érinti a vállalati kultúra reformját is. Abban, hogy a digitális megoldások adoptációja sikeres legyen a cég alkalmazottainak kulcsszerepe van. A meglévő alkalmazottak digitális képességeit fejleszteni kell, míg az új emberek felvételénél nagy hangsúlyt kell fektetni a digitálisan képzett munkaerőre. A munkavállalók továbbképzése, ahogy a tehetségek bevonzása egyáltalán nem egyszerű feladat, gondos tervezést és precíz kivitelezést kíván.
Adatalapú működés
A megfelelő döntések meghozatalához óriási mennyiségű adatra támaszkodhatunk. Valós idejű adatokat szerezhetünk a fogyasztókról, a versenytársakról, a beszállítókról és a piacról. Ha tudjuk, hogyan hasznosítsuk ezeket az adatokat, akkor a vállalati döntéshozatal kiléphet a véleményekre alapozott döntési mechanizmusok árnyékából. Adatokra támaszkodva intelligens, helyes döntéseket hozhatunk az üzletfejlesztésben és a digitális transzformáció irányainak kijelölésében. Mert nem mindegy, hogy az átalakulást hol kezdjük el és milyen technológiákat alkalmazva.
A digitalizáció új üzleti modellt teremt
A legsikeresebb cégek teljes iparágakat formálnak át. Az utóbbi évtizedek alapjaiban változtatták meg fogyasztásai szokásainkat, a vásárlástól kezdve, a bankoláson át a szórakozásig. Az Amazon vagy a Netflix nem csupán az új technológiák integrálásának köszönhetik sikerüket, hanem teljesen új alapokra emelt üzleti modelljüknek, ami digitalizációra épül. De még az ilyen globális multinacionális vállalatok is folyamatos alkalmazkodásra kényszerülnek, a túlélésük nagyban függ a digitális stratégiai döntéseiktől.
A digitális transzformáció nem csupán az új technológiai vívmányok integrálását célozza meg, hanem egy teljesen új szemléletmód meghonosítását. A vállalat digitalizálása ezért egy stratégiai fordulattal kell kezdődjön. A vállalat működését alapjaiban kell átgondolni, az üzleti modelltől a feladatkörökön át az értékesítésig. A vállalat átalakítása akkor lehet sikeres, ha a digitalizációra, mint stratégiai kompetenciára tekintünk. A transzformáció nem önmagáért fontos, hanem azért, hogy a vállalat értékteremtő képessége növekedjen, alacsonyabb költségek mellett job minőségű terméket, szolgáltatást állítson elő.
Cégkultúra átalakítása
Az alapok átalakítása érinti a vállalati kultúra reformját is. Abban, hogy a digitális megoldások adoptációja sikeres legyen a cég alkalmazottainak kulcsszerepe van. A meglévő alkalmazottak digitális képességeit fejleszteni kell, míg az új emberek felvételénél nagy hangsúlyt kell fektetni a digitálisan képzett munkaerőre. A munkavállalók továbbképzése, ahogy a tehetségek bevonzása egyáltalán nem egyszerű feladat, gondos tervezést és precíz kivitelezést kíván.
Adatalapú működés
A megfelelő döntések meghozatalához óriási mennyiségű adatra támaszkodhatunk. Valós idejű adatokat szerezhetünk a fogyasztókról, a versenytársakról, a beszállítókról és a piacról. Ha tudjuk, hogyan hasznosítsuk ezeket az adatokat, akkor a vállalati döntéshozatal kiléphet a véleményekre alapozott döntési mechanizmusok árnyékából. Adatokra támaszkodva intelligens, helyes döntéseket hozhatunk az üzletfejlesztésben és a digitális transzformáció irányainak kijelölésében. Mert nem mindegy, hogy az átalakulást hol kezdjük el és milyen technológiákat alkalmazva.
A digitalizáció új üzleti modellt teremt
A legsikeresebb cégek teljes iparágakat formálnak át. Az utóbbi évtizedek alapjaiban változtatták meg fogyasztásai szokásainkat, a vásárlástól kezdve, a bankoláson át a szórakozásig. Az Amazon vagy a Netflix nem csupán az új technológiák integrálásának köszönhetik sikerüket, hanem teljesen új alapokra emelt üzleti modelljüknek, ami digitalizációra épül. De még az ilyen globális multinacionális vállalatok is folyamatos alkalmazkodásra kényszerülnek, a túlélésük nagyban függ a digitális stratégiai döntéseiktől.