Asztalnál ülő hölgy laptop előtt dolgozik
Asztalnál ülő hölgy laptop előtt dolgozik
Asztalnál ülő hölgy laptop előtt dolgozik

A home office előnyei a munkáltatóknak

A home office előnyei a munkáltatóknak

A home office előnyei a munkáltatóknak

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2022. febr. 24.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2022. febr. 24.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2022. febr. 24.

Az elmúlt években kényszerből vált elterjedt munkavégzési módszerré a home office, azaz az otthoni munkavégzés. Jelenleg úgy tűnik, hogy a közeljövőben sem fog jelentősen megváltozni ez a felállás, ugyanis rengetegen ragaszkodnak ahhoz, hogy lehetőségük legyen otthonról elvégezniük teendőiket. Ezt számos munkáltató nem nézi jó szemmel, éppen ezért nekik érdekes lehet, hogy milyen aspektusokból kedvez mégis számukra a home office.

  1. Magasabb produktivitás: Az otthonról dolgozókat kevesebb külső inger éri a körülöttük lévő emberektől, mint az irodában, ezért képesek jobban összpontosítani feladataikra. Emellett kényelmesebben ki tudják használni a szüneteiket, így  frissebben kezdhetik el vagy folytathatják teendőiket.


  2. Tisztább kommunikáció: Az irodában a kollégák többféleképpen kommunikálnak egymással munkahelyi témákban. Az e-maileket, a különböző egyéb üzeneteket, a személyes beszélgetéseket, a csoportos találkozókat, a telefonhívásokat és a többi csatornát nehéz összesíteni. Az online térben azonban könnyebben, jellemzően egy-két felületen követni lehet a megbeszélteket.


  3. Alacsonyabb számlák: Mivel kevesebben vannak az irodában, így alacsonyabbá válnak a közüzemi számlák is. Ennek köszönhetően nem csak a munkavállalónak okoz örömöt, hogy otthonról dolgozhat, de maga a vállalkozás is kedvező helyzetbe kerül, ugyanis spórolhat a például a vízen és villanyon.


  4. Fenntarthatóbb működés: Azzal, hogy nem kell irodába utazni, a munkavállalók személyes ökológiai lábnyoma is kisebbé válik, nem járulnak hozzá a személygépjárművek vagy a tömegközlekedés kibocsátásaihoz, ezzel pedig a vállalkozás járulékos kibocsátásai is alacsonyabbak.


  5. Foglalkoztatási merítés: Ha egy vállalkozás számára nem földrajzi helyzethez kötött alkalmazottjai foglalkoztatottsága, akkor sokkal nagyobbak a merítési lehetőségek. Így olyan tehetséges emberek is felvehetők, akik egyébként túl messze laknak ahhoz, hogy napi szinten bejárjanak.


  6. Kevesebb megbetegedés: Mivel a munkavállalóknak ritkábban kell bejárniuk, kisebb a valószínűsége annak, hogy útban az irodába vagy éppen a munkahelyen kapjanak el egy betegséget. Ezáltal csökkennek a betegszabadságként kivett napok is, ami kedvez a vállalkozásoknak.


  7. Jobb megítélés: Ha egy vállalkozás köztudottan ad munkavállalói igényeire és kényelmére azzal, hogy engedi a home office-t, akkor jelentősen jobb lehet a megítélése, mint egyébként.


  8. Spórolt idő: A home office sok időt spórol a munkáltatónak és a munkavállalóknak egyaránt. Azt az időt, amit nem kell például utazással tölteni, nagy eséllyel munkára is fordíthatják az alkalmazottak.

Az elmúlt években kényszerből vált elterjedt munkavégzési módszerré a home office, azaz az otthoni munkavégzés. Jelenleg úgy tűnik, hogy a közeljövőben sem fog jelentősen megváltozni ez a felállás, ugyanis rengetegen ragaszkodnak ahhoz, hogy lehetőségük legyen otthonról elvégezniük teendőiket. Ezt számos munkáltató nem nézi jó szemmel, éppen ezért nekik érdekes lehet, hogy milyen aspektusokból kedvez mégis számukra a home office.

  1. Magasabb produktivitás: Az otthonról dolgozókat kevesebb külső inger éri a körülöttük lévő emberektől, mint az irodában, ezért képesek jobban összpontosítani feladataikra. Emellett kényelmesebben ki tudják használni a szüneteiket, így  frissebben kezdhetik el vagy folytathatják teendőiket.


  2. Tisztább kommunikáció: Az irodában a kollégák többféleképpen kommunikálnak egymással munkahelyi témákban. Az e-maileket, a különböző egyéb üzeneteket, a személyes beszélgetéseket, a csoportos találkozókat, a telefonhívásokat és a többi csatornát nehéz összesíteni. Az online térben azonban könnyebben, jellemzően egy-két felületen követni lehet a megbeszélteket.


  3. Alacsonyabb számlák: Mivel kevesebben vannak az irodában, így alacsonyabbá válnak a közüzemi számlák is. Ennek köszönhetően nem csak a munkavállalónak okoz örömöt, hogy otthonról dolgozhat, de maga a vállalkozás is kedvező helyzetbe kerül, ugyanis spórolhat a például a vízen és villanyon.


  4. Fenntarthatóbb működés: Azzal, hogy nem kell irodába utazni, a munkavállalók személyes ökológiai lábnyoma is kisebbé válik, nem járulnak hozzá a személygépjárművek vagy a tömegközlekedés kibocsátásaihoz, ezzel pedig a vállalkozás járulékos kibocsátásai is alacsonyabbak.


  5. Foglalkoztatási merítés: Ha egy vállalkozás számára nem földrajzi helyzethez kötött alkalmazottjai foglalkoztatottsága, akkor sokkal nagyobbak a merítési lehetőségek. Így olyan tehetséges emberek is felvehetők, akik egyébként túl messze laknak ahhoz, hogy napi szinten bejárjanak.


  6. Kevesebb megbetegedés: Mivel a munkavállalóknak ritkábban kell bejárniuk, kisebb a valószínűsége annak, hogy útban az irodába vagy éppen a munkahelyen kapjanak el egy betegséget. Ezáltal csökkennek a betegszabadságként kivett napok is, ami kedvez a vállalkozásoknak.


  7. Jobb megítélés: Ha egy vállalkozás köztudottan ad munkavállalói igényeire és kényelmére azzal, hogy engedi a home office-t, akkor jelentősen jobb lehet a megítélése, mint egyébként.


  8. Spórolt idő: A home office sok időt spórol a munkáltatónak és a munkavállalóknak egyaránt. Azt az időt, amit nem kell például utazással tölteni, nagy eséllyel munkára is fordíthatják az alkalmazottak.