A kkv-k titkos fegyvere: így szerezhetsz ügyfeleket emberi munka nélkül

A kkv-k titkos fegyvere: így szerezhetsz ügyfeleket emberi munka nélkül

A kkv-k titkos fegyvere: így szerezhetsz ügyfeleket emberi munka nélkül

A sales funnel – magyarul értékesítési tölcsér – egy tudatosan felépített útvonal, amely lépésről lépésre vezeti végig az érdeklődő vásárlót a döntésig. Nem pusztán egy marketingeszköz, hanem egy logikai rendszer, amely meghatározza, hogyan keletkezik a figyelemből bizalom, majd a bizalomból vásárlás.

A sales funnel – magyarul értékesítési tölcsér – egy tudatosan felépített útvonal, amely lépésről lépésre vezeti végig az érdeklődő vásárlót a döntésig. Nem pusztán egy marketingeszköz, hanem egy logikai rendszer, amely meghatározza, hogyan keletkezik a figyelemből bizalom, majd a bizalomból vásárlás.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2025. nov. 7.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2025. nov. 7.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2025. nov. 7.

Minden sikeres online értékesítési stratégia mögött valamilyen tölcsér áll, még akkor is, ha a vállalkozó nincs tudatában ennek. Egy jól kialakított funnel segítségével automatizáltan építhető kapcsolat az ügyféllel, így az értékesítés nem egy egyszeri tevékenység, hanem egy folyamatos, kiszámítható folyamat lesz.

Minden sikeres online értékesítési stratégia mögött valamilyen tölcsér áll, még akkor is, ha a vállalkozó nincs tudatában ennek. Egy jól kialakított funnel segítségével automatizáltan építhető kapcsolat az ügyféllel, így az értékesítés nem egy egyszeri tevékenység, hanem egy folyamatos, kiszámítható folyamat lesz.

Sales funnel

Sales funnel

Sales funnel

A kis- és középvállalkozások (kkv-k) számára a sales funnel legnagyobb előnye a stabilitás: nem kell minden alkalommal újrakezdeni a meggyőzést, hanem egy előre felépített rendszer végzi el a bizalomépítést. Ez különösen fontos olyan vállalkozóknak, akik nem rendelkeznek külön marketingcsapattal, mégis szeretnék professzionális módon kezelni az érdeklődőket. A funnel képes kiszűrni a komoly érdeklődőket, így a cég csak azokkal foglalkozik, akik valóban közel állnak a vásárláshoz.

A kis- és középvállalkozások (kkv-k) számára a sales funnel legnagyobb előnye a stabilitás: nem kell minden alkalommal újrakezdeni a meggyőzést, hanem egy előre felépített rendszer végzi el a bizalomépítést. Ez különösen fontos olyan vállalkozóknak, akik nem rendelkeznek külön marketingcsapattal, mégis szeretnék professzionális módon kezelni az érdeklődőket. A funnel képes kiszűrni a komoly érdeklődőket, így a cég csak azokkal foglalkozik, akik valóban közel állnak a vásárláshoz.

A tölcsér fő szakaszai

A tölcsér fő szakaszai

A tölcsér fő szakaszai


Figyelem (Awareness)

Az első fázis célja, hogy a vállalkozás egyáltalán láthatóvá váljon. Ide tartoznak a hirdetések, blogcikkek, közösségi média posztok vagy videók, amelyek felkeltik az érdeklődő problématudatát. Ebben a szakaszban még nem adunk ajánlatot, hanem kérdést ébresztünk fel az emberben: „Van erre jobb megoldás is?”.


Érdeklődés (Consideration)

Amikor a potenciális vevő közelebb lép, további tartalmat, értéket igényel – például útmutatókat, hírlevelet, webináriumot vagy egyedi tartalmat. Itt alakul ki a bizalom és az elköteleződés. Ilyenkor gyűjtjük be az e-mail címét vagy elérhetőségét.


Vásárlás (Conversion)

A tölcsér utolsó szakasza a döntés. A felhasználó már érti a problémáját, ismeri a megoldást, és készen áll a vásárlásra. Ezen a ponton lépnek képbe az ajánlatok, kedvezmények, próbaverziók vagy személyre szabott csomagok. Itt számít igazán a jó ajánlat és az akadálymentes fizetési folyamat. Egy hatékony funnel itt tudja végleg ügyféllé alakítani az érdeklődőt.


Figyelem (Awareness)

Az első fázis célja, hogy a vállalkozás egyáltalán láthatóvá váljon. Ide tartoznak a hirdetések, blogcikkek, közösségi média posztok vagy videók, amelyek felkeltik az érdeklődő problématudatát. Ebben a szakaszban még nem adunk ajánlatot, hanem kérdést ébresztünk fel az emberben: „Van erre jobb megoldás is?”.


Érdeklődés (Consideration)

Amikor a potenciális vevő közelebb lép, további tartalmat, értéket igényel – például útmutatókat, hírlevelet, webináriumot vagy egyedi tartalmat. Itt alakul ki a bizalom és az elköteleződés. Ilyenkor gyűjtjük be az e-mail címét vagy elérhetőségét.


Vásárlás (Conversion)

A tölcsér utolsó szakasza a döntés. A felhasználó már érti a problémáját, ismeri a megoldást, és készen áll a vásárlásra. Ezen a ponton lépnek képbe az ajánlatok, kedvezmények, próbaverziók vagy személyre szabott csomagok. Itt számít igazán a jó ajánlat és az akadálymentes fizetési folyamat. Egy hatékony funnel itt tudja végleg ügyféllé alakítani az érdeklődőt.

Az automatizáció szerepe

Az automatizáció szerepe

Az automatizáció szerepe

Az automatizáció lényege, hogy az értékesítési tölcsér működéséhez ne legyen szükség manuális lépésekre – e-mailek írására, üzenetek küldésére –, hanem rendszeresen, emberi beavatkozás nélkül történjenek meg a következő lépések. Automatizált hírlevélsorozatok például akkor indulnak el, amikor valaki feliratkozik vagy letölt valamit, és minden további üzenet személyre szabottan érkezik meg hozzá. Ugyanez történhet chatbotokkal vagy remarketing hirdetésekkel, amelyek automatikusan követik az érdeklődőt több csatornán keresztül.

Ez teszi lehetővé, hogy egy vállalkozás egyszerre akár száz vagy ezer leendő ügyféllel kommunikáljon, anélkül hogy arra külön munkatársakat kellene delegálni. Az automatizált funnel „következetes” – sosem felejt el válaszolni, nem hagyja abba az érdeklődő meggyőzését, és mindig a megfelelő pillanatban hozza elő az ajánlatot. Ez nemcsak időt szabadít fel, hanem drasztikusan javítja a konverziós arányt is.

Az automatizáció lényege, hogy az értékesítési tölcsér működéséhez ne legyen szükség manuális lépésekre – e-mailek írására, üzenetek küldésére –, hanem rendszeresen, emberi beavatkozás nélkül történjenek meg a következő lépések. Automatizált hírlevélsorozatok például akkor indulnak el, amikor valaki feliratkozik vagy letölt valamit, és minden további üzenet személyre szabottan érkezik meg hozzá. Ugyanez történhet chatbotokkal vagy remarketing hirdetésekkel, amelyek automatikusan követik az érdeklődőt több csatornán keresztül.

Ez teszi lehetővé, hogy egy vállalkozás egyszerre akár száz vagy ezer leendő ügyféllel kommunikáljon, anélkül hogy arra külön munkatársakat kellene delegálni. Az automatizált funnel „következetes” – sosem felejt el válaszolni, nem hagyja abba az érdeklődő meggyőzését, és mindig a megfelelő pillanatban hozza elő az ajánlatot. Ez nemcsak időt szabadít fel, hanem drasztikusan javítja a konverziós arányt is.

Izometrikus illusztráció. kék színekben, az ikon rajta egy nyitott borítékot ábrázol.

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kövesd nyomon a legfrissebb híreinket.

Minden ami számlázással kapcsolatos.

Az adatkezelési tájékoztató elfogadásával hozzájárulsz adataid biztonságos és jogszerű kezeléséhez.

Izometrikus illusztráció. kék színekben, az ikon rajta egy nyitott borítékot ábrázol.

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kövesd nyomon a legfrissebb híreinket.

Minden ami számlázással kapcsolatos.

Az adatkezelési tájékoztató elfogadásával hozzájárulsz adataid biztonságos és jogszerű kezeléséhez.

Izometrikus illusztráció. kék színekben, az ikon rajta egy nyitott borítékot ábrázol.

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kövesd nyomon a legfrissebb híreinket.

Minden ami számlázással kapcsolatos.

Az adatkezelési tájékoztató elfogadásával hozzájárulsz adataid biztonságos és jogszerű kezeléséhez.