


A kkv-s digitalizáció lehetőségei
A kkv-s digitalizáció lehetőségei
A kkv-s digitalizáció lehetőségei
Peak Financial Services
2021. szept. 14.
Peak Financial Services
2021. szept. 14.
Peak Financial Services
2021. szept. 14.
Múlt hónapban már kifejtettük, hogy mára miért is vált elengedhetetlenné a digitalizáció a kis- és középvállalkozások számára, valamint néhány ötletet is adtunk a folyamat megkezdéséhez. Ezúttal újabb, a kkv-k digitalizációját segítő tippekkel jelentkezünk.
Múlt hónapban már kifejtettük, hogy mára miért is vált elengedhetetlenné a digitalizáció a kis- és középvállalkozások számára, valamint néhány ötletet is adtunk a folyamat megkezdéséhez. Ezúttal újabb, a kkv-k digitalizációját segítő tippekkel jelentkezünk.
Lássuk a legutóbbi listánkat pontról pontra:
Lássuk a legutóbbi listánkat pontról pontra:
Lássuk a legutóbbi listánkat pontról pontra:
1.Értékesítési csatornák digitalizációja és diverzifikációja
Érdemes elgondolkodni egy webshop létrehozásán, amennyiben a vállalkozás még nem rendelkezik online értékesítésre alkalmas felülettel. Webshopon keresztül olyan ügyfelek is megtalálhatják a cégedet, akik a boltba kevés eséllyel tévednének be, és ez jelentősen megnövelheti a bevételt. A Facebook, az Instagram és a WhatsApp egyes országokban már termékek értékesítésére is használható. Érdemes tehát előre felkészülni, és már most stabil jelenlétet kialakítani ezeken a felületeken, arra az időre, amikor a lehetőség hazánkban is elérhetővé válik.
2. Marketing csatornák digitalizációja
Mindenképp javasolt egy vállalati Facebook oldal létrehozása, sőt, amennyiben a termékeket, szolgáltatásokat fiatalok is gyakran veszik igénybe, úgy az Instagram-on is érdemes jelen lenni. Ezeken a platformokon ugyanis könnyebben léphetnek kapcsolatba velünk ügyfeleink, ráadásul a közösségi média segítségével ez a kapcsolat szorosabbá is válhat, mint korábban. A Facebook-on költséghatékony módon hirdetheted vállalatodat, a fejlett funkciók segítségével pedig a potenciális ügyfélkör is sikeresen beazonosítható. Az online marketing sikeressége tovább növelhető a vállalkozás adatainak megadásával, a rendszeres tartalmak megjelenítésével, illetve a közösségi média kampányok adatainak gondos kielemzésével.
3. Céges pénzügyek és adminisztrációs feladatok automatizálása, hatékonyságuk növelése
A pénzügyi asszisztensek kapcsán emlegettük már ezt a pontot: az online számlázóktól sokan ódzkodnak, mivel ragaszkodnak a papír alapú számlázáshoz, és tartanak a technikai kihívásoktól. Az online számlázók használata azonban rendkívül könnyű, vállalkozásod pedig sok időt és fáradalmat spórolhat meg velük. Az ilyen módon kiállított számlák többféleképpen személyre szabhatók, ráadásul lényegesen olcsóbbak is (számlánként akár 700 Ft-tal), a számlák kiállítására szánt idő pedig rövidebb. A könyvelői- és bérszámfejtő szoftverek igénybevétele szintén lehetővé teszi, hogy az adminisztratív teendők sokasága helyett a valóban fontos tevékenységekkel töltsd idődet. Végül javasoljuk, hogy vegyél igénybe olyan vállalati kommunikációs szolgáltatásokat, amelyek segítségével az egymás közötti üzenetküldések és videóhívások is kényelmesen megvalósíthatók (pl. Slack, Zoom, Microsoft Teams).
4. Maguk a termékek és szolgáltatások digitalizációja
Ez nyilván sokban függ a kínált termékek jellegétől, sok esetben természetesen nincs szükség a digitalizációra, vagy nem is lenne értelmezhető, mint törekvés. Az elmúlt évtizedekben azáltal, hogy a digitalizáció trendből általánossá vált, rengeteg szektor alakult át, elég csak a pénzügyi, biztosítási és IT szektorra, vagy épp a média világára gondolni. A vásárlók is nyitottak a modernizált fogyasztói élményre és termékekre, többségük ugyanis nagyobb kényelmet, egyszerűséget és minőséget köt a digitális szolgáltatásokhoz.
Reméljük sikerült kicsit mélyebben bemutatnunk a vállalati digitalizáció lehetőségeit. A legközelebbi alkalommal ezek előnyeiről is részletesen beszámolunk.
1.Értékesítési csatornák digitalizációja és diverzifikációja
Érdemes elgondolkodni egy webshop létrehozásán, amennyiben a vállalkozás még nem rendelkezik online értékesítésre alkalmas felülettel. Webshopon keresztül olyan ügyfelek is megtalálhatják a cégedet, akik a boltba kevés eséllyel tévednének be, és ez jelentősen megnövelheti a bevételt. A Facebook, az Instagram és a WhatsApp egyes országokban már termékek értékesítésére is használható. Érdemes tehát előre felkészülni, és már most stabil jelenlétet kialakítani ezeken a felületeken, arra az időre, amikor a lehetőség hazánkban is elérhetővé válik.
2. Marketing csatornák digitalizációja
Mindenképp javasolt egy vállalati Facebook oldal létrehozása, sőt, amennyiben a termékeket, szolgáltatásokat fiatalok is gyakran veszik igénybe, úgy az Instagram-on is érdemes jelen lenni. Ezeken a platformokon ugyanis könnyebben léphetnek kapcsolatba velünk ügyfeleink, ráadásul a közösségi média segítségével ez a kapcsolat szorosabbá is válhat, mint korábban. A Facebook-on költséghatékony módon hirdetheted vállalatodat, a fejlett funkciók segítségével pedig a potenciális ügyfélkör is sikeresen beazonosítható. Az online marketing sikeressége tovább növelhető a vállalkozás adatainak megadásával, a rendszeres tartalmak megjelenítésével, illetve a közösségi média kampányok adatainak gondos kielemzésével.
3. Céges pénzügyek és adminisztrációs feladatok automatizálása, hatékonyságuk növelése
A pénzügyi asszisztensek kapcsán emlegettük már ezt a pontot: az online számlázóktól sokan ódzkodnak, mivel ragaszkodnak a papír alapú számlázáshoz, és tartanak a technikai kihívásoktól. Az online számlázók használata azonban rendkívül könnyű, vállalkozásod pedig sok időt és fáradalmat spórolhat meg velük. Az ilyen módon kiállított számlák többféleképpen személyre szabhatók, ráadásul lényegesen olcsóbbak is (számlánként akár 700 Ft-tal), a számlák kiállítására szánt idő pedig rövidebb. A könyvelői- és bérszámfejtő szoftverek igénybevétele szintén lehetővé teszi, hogy az adminisztratív teendők sokasága helyett a valóban fontos tevékenységekkel töltsd idődet. Végül javasoljuk, hogy vegyél igénybe olyan vállalati kommunikációs szolgáltatásokat, amelyek segítségével az egymás közötti üzenetküldések és videóhívások is kényelmesen megvalósíthatók (pl. Slack, Zoom, Microsoft Teams).
4. Maguk a termékek és szolgáltatások digitalizációja
Ez nyilván sokban függ a kínált termékek jellegétől, sok esetben természetesen nincs szükség a digitalizációra, vagy nem is lenne értelmezhető, mint törekvés. Az elmúlt évtizedekben azáltal, hogy a digitalizáció trendből általánossá vált, rengeteg szektor alakult át, elég csak a pénzügyi, biztosítási és IT szektorra, vagy épp a média világára gondolni. A vásárlók is nyitottak a modernizált fogyasztói élményre és termékekre, többségük ugyanis nagyobb kényelmet, egyszerűséget és minőséget köt a digitális szolgáltatásokhoz.
Reméljük sikerült kicsit mélyebben bemutatnunk a vállalati digitalizáció lehetőségeit. A legközelebbi alkalommal ezek előnyeiről is részletesen beszámolunk.