


Egy népszerű fizetési megoldás, amit a vevőid is értékelnek majd
Egy népszerű fizetési megoldás, amit a vevőid is értékelnek majd
Egy népszerű fizetési megoldás, amit a vevőid is értékelnek majd
Vevőcsalogató lehetőség, ha nem kell azonnal fizetni az áruért, a vételár akár több részletben is törleszthető. Hogyan tud ilyen lehetőséget biztosítani vásárlóinak akár egy kisebb cég is úgy, hogy a bevételt az eladás pillanatában megkapja? Ebben a bejegyzésben egy, az egész világon egyre népszerűbb megoldást mutatunk be: a BNPL-t, azaz a halasztott fizetést.
Vevőcsalogató lehetőség, ha nem kell azonnal fizetni az áruért, a vételár akár több részletben is törleszthető. Hogyan tud ilyen lehetőséget biztosítani vásárlóinak akár egy kisebb cég is úgy, hogy a bevételt az eladás pillanatában megkapja? Ebben a bejegyzésben egy, az egész világon egyre népszerűbb megoldást mutatunk be: a BNPL-t, azaz a halasztott fizetést.
Peak
2024. máj. 29.
Peak
2024. máj. 29.
Peak
2024. máj. 29.
A BNPL a Buy Now, Pay Later (vásárolj most, fizess később) szavak kezdőbetűiből képzett rövidítés. A szolgáltatást fintech cégek nyújtják a vállalkozásoknak, lehetővé téve a számukra, hogy halasztott fizetési lehetőséget kínáljanak vevőiknek. A témával több bejegyzésben foglalkoztunk már korábban – ezek a bejegyzések itt és itt érhetők el - az alábbiakban azokat a bevezetéshez szükséges gyakorlati tudnivalókat foglaljuk össze. Kérdéseinkre Dr. Réti Bálint, a PastPay társalapítója válaszolt.
Milyen feltételekre van szükség ahhoz, hogy egy vállalkozás BNPL fizetési megoldást tudjon kínálni a vevőinek?
Ahhoz, hogy egy kereskedő halasztott fizetést tudjon nyújtani céges vásárlói számára, elegendő egy internetkapcsolattal rendelkező laptop, számítógép vagy tablet. Ha webshopon keresztül értékesít a vállalkozás, a legtöbb esetben néhány kattintással integrálhatja a PastPay-t, mint fizetési megoldást. Abban az esetben, ha offline (is) értékesít, biztosítunk számára egy portál felületet, amelyen keresztül fél-automatikusan tudja a BNPL-t nyújtani.
Ezen a platformon a teljes fizetési folyamat nyomon követhető, a vásárlóelemzésétől a számlák kezeléséig. Ez utóbbihoz semmilyen fejlesztési munka, vagy új eszköz nem szükséges, így azonnal be tudja vezetni a kereskedő a PastPay-t.
Hogyan zajlik ezzel a megoldással a fizetés az eladó vállalkozás szemszögéből?
Minden folyamat digitális és automatizál. A halasztott fizetés négy lépésből áll a kereskedő szemszögéből, akár webáruházba integrálja a PastPay-t, akár más csatornákon értékesít.
Első lépésben a vevő leadja a rendelést, kiválasztva a PastPay-t, mint fizetési opciót. A második lépésben algoritmusunk automatizáltan, valós időben elbírálja, hogy az adott vevőt tudjuk-e finanszírozni. Ha a vevő finanszírozható a harmadik lépésben, a vásárlás megtörténte után azonnal kifizetjük a kereskedőnek a számla ellenértékét. A negyedik lépésben pedig a vevő a PastPay-nek fizeti ki a vételárat a meghosszabbított határidő lejártakor.
Hogyan tudnak a vevők a PastPay-jel fizetni?
Ez is négy lépésben történik. Először a webshopban a vásárlás befejezésekor a fizetési megoldások közül (a checkoutnál) ki kell választani a PastPay halasztott fizetést. Ezt követően be kell lépni a PastPay App online felületre, ahol meg kell erősíteni a rendelést. Az utolsó, negyedik lépés a vételár kiegyenlítése a határidő lejáratakor, illetve a választott törlesztés szerinti ütemezésben – ezt a vásárló a PastPay-nek teljesíti, hiszen a vételárat a kereskedő az eladáskor megkapta.
Szükség van a bevezetéshez informatikus vagy fejlesztő közreműködését kérni?
Nem, a PastPay használata egyáltalán nem igényel fejlesztői munkát. Az, hogy egy kereskedő milyen módon tudja integrálni a PastPay-t, attól függ, milyen csatornákon értékesít, és milyen webshopmotort használ.
Az integráció során a WooCommerce, a Magento, a Shoprenter, a Unas és a PrestaShop webáruház motorokhoz nyújtunk plug-and-play bővítményt. Emellett API segítségével egyedi webshopfejlesztésbe is integrálható a PastPay.
Amennyiben nem lehetséges az API teljes integrációja (pl. a számlázás a webshopon kívül történik), vagy más csatornákon is van értékesítés, hibrid módon (például telefonon keresztül, emailen, személyesen), a PastPay Portal segítségével, mindenféle fejlesztés nélkül lehet halasztott fizetést nyújtani.
Mi kell az üzemeltetéshez?
Az üzemeltetéshez sincs másra szükség egy internetkapcsolattal rendelkező laptopon kívül. A PastPay-t bárhol lehet használni, hiszen úgy alakítottuk ki, hogy bármilyen értékesítési modellbe teljeskörűen beilleszthető legyen. Van olyan partnerünk is, aki a legmenőbb webshopon keresztül értékesít, de ügyfeleink között ugyanúgy van teljesen offline tüzéptelep is, ahol elérhető a PastPay.
A PastPay használata rendkívül egyszerű és felhasználóbarát, nem igényel külön tréninget. Megtanulható önállóan bárki által és nagyon hatékonyan használható értékesítési eszközként is. A halasztott fizetés vonzó a céges vásárlók számára, akiknek szintén az a céljuk, hogy megtartsák likviditásukat.
Hogyan zajlik az elszámolás?
Természetesen gyorsan és automatizáltan. Minden PastPay-en keresztüli tranzakció után haladéktalanul kifizetjük a kereskedőnek a számla teljes értékét, levonva belőle a díjunkat. Erről küldünk rögtön elszámolást és bizonylatot is, tehát azonnal tudja a kereskedő zárni az ügyletet. Így a könyvelők is elégedettek!
Növeld eladásaidat halasztott fizetési opcióval! A BUPA-n keresztül a PastPay által nyújtott fizetési móddal azonnal hozzájutsz vállalkozásod bevételeihez, miközben céges ügyfeleid rugalmas feltételek mellett fizethetnek. Amennyiben a BUPA platformról indítod el a szolgáltatás integrálását, kedvezmény kapsz a szerződéskötés díjából. A részletekért kattints ide!
A BNPL a Buy Now, Pay Later (vásárolj most, fizess később) szavak kezdőbetűiből képzett rövidítés. A szolgáltatást fintech cégek nyújtják a vállalkozásoknak, lehetővé téve a számukra, hogy halasztott fizetési lehetőséget kínáljanak vevőiknek. A témával több bejegyzésben foglalkoztunk már korábban – ezek a bejegyzések itt és itt érhetők el - az alábbiakban azokat a bevezetéshez szükséges gyakorlati tudnivalókat foglaljuk össze. Kérdéseinkre Dr. Réti Bálint, a PastPay társalapítója válaszolt.
Milyen feltételekre van szükség ahhoz, hogy egy vállalkozás BNPL fizetési megoldást tudjon kínálni a vevőinek?
Ahhoz, hogy egy kereskedő halasztott fizetést tudjon nyújtani céges vásárlói számára, elegendő egy internetkapcsolattal rendelkező laptop, számítógép vagy tablet. Ha webshopon keresztül értékesít a vállalkozás, a legtöbb esetben néhány kattintással integrálhatja a PastPay-t, mint fizetési megoldást. Abban az esetben, ha offline (is) értékesít, biztosítunk számára egy portál felületet, amelyen keresztül fél-automatikusan tudja a BNPL-t nyújtani.
Ezen a platformon a teljes fizetési folyamat nyomon követhető, a vásárlóelemzésétől a számlák kezeléséig. Ez utóbbihoz semmilyen fejlesztési munka, vagy új eszköz nem szükséges, így azonnal be tudja vezetni a kereskedő a PastPay-t.
Hogyan zajlik ezzel a megoldással a fizetés az eladó vállalkozás szemszögéből?
Minden folyamat digitális és automatizál. A halasztott fizetés négy lépésből áll a kereskedő szemszögéből, akár webáruházba integrálja a PastPay-t, akár más csatornákon értékesít.
Első lépésben a vevő leadja a rendelést, kiválasztva a PastPay-t, mint fizetési opciót. A második lépésben algoritmusunk automatizáltan, valós időben elbírálja, hogy az adott vevőt tudjuk-e finanszírozni. Ha a vevő finanszírozható a harmadik lépésben, a vásárlás megtörténte után azonnal kifizetjük a kereskedőnek a számla ellenértékét. A negyedik lépésben pedig a vevő a PastPay-nek fizeti ki a vételárat a meghosszabbított határidő lejártakor.
Hogyan tudnak a vevők a PastPay-jel fizetni?
Ez is négy lépésben történik. Először a webshopban a vásárlás befejezésekor a fizetési megoldások közül (a checkoutnál) ki kell választani a PastPay halasztott fizetést. Ezt követően be kell lépni a PastPay App online felületre, ahol meg kell erősíteni a rendelést. Az utolsó, negyedik lépés a vételár kiegyenlítése a határidő lejáratakor, illetve a választott törlesztés szerinti ütemezésben – ezt a vásárló a PastPay-nek teljesíti, hiszen a vételárat a kereskedő az eladáskor megkapta.
Szükség van a bevezetéshez informatikus vagy fejlesztő közreműködését kérni?
Nem, a PastPay használata egyáltalán nem igényel fejlesztői munkát. Az, hogy egy kereskedő milyen módon tudja integrálni a PastPay-t, attól függ, milyen csatornákon értékesít, és milyen webshopmotort használ.
Az integráció során a WooCommerce, a Magento, a Shoprenter, a Unas és a PrestaShop webáruház motorokhoz nyújtunk plug-and-play bővítményt. Emellett API segítségével egyedi webshopfejlesztésbe is integrálható a PastPay.
Amennyiben nem lehetséges az API teljes integrációja (pl. a számlázás a webshopon kívül történik), vagy más csatornákon is van értékesítés, hibrid módon (például telefonon keresztül, emailen, személyesen), a PastPay Portal segítségével, mindenféle fejlesztés nélkül lehet halasztott fizetést nyújtani.
Mi kell az üzemeltetéshez?
Az üzemeltetéshez sincs másra szükség egy internetkapcsolattal rendelkező laptopon kívül. A PastPay-t bárhol lehet használni, hiszen úgy alakítottuk ki, hogy bármilyen értékesítési modellbe teljeskörűen beilleszthető legyen. Van olyan partnerünk is, aki a legmenőbb webshopon keresztül értékesít, de ügyfeleink között ugyanúgy van teljesen offline tüzéptelep is, ahol elérhető a PastPay.
A PastPay használata rendkívül egyszerű és felhasználóbarát, nem igényel külön tréninget. Megtanulható önállóan bárki által és nagyon hatékonyan használható értékesítési eszközként is. A halasztott fizetés vonzó a céges vásárlók számára, akiknek szintén az a céljuk, hogy megtartsák likviditásukat.
Hogyan zajlik az elszámolás?
Természetesen gyorsan és automatizáltan. Minden PastPay-en keresztüli tranzakció után haladéktalanul kifizetjük a kereskedőnek a számla teljes értékét, levonva belőle a díjunkat. Erről küldünk rögtön elszámolást és bizonylatot is, tehát azonnal tudja a kereskedő zárni az ügyletet. Így a könyvelők is elégedettek!
Növeld eladásaidat halasztott fizetési opcióval! A BUPA-n keresztül a PastPay által nyújtott fizetési móddal azonnal hozzájutsz vállalkozásod bevételeihez, miközben céges ügyfeleid rugalmas feltételek mellett fizethetnek. Amennyiben a BUPA platformról indítod el a szolgáltatás integrálását, kedvezmény kapsz a szerződéskötés díjából. A részletekért kattints ide!