


Egyszerűsített számla használata
Egyszerűsített számla használata
Egyszerűsített számla használata

Morvai Natália
2022. máj. 26.

Morvai Natália
2022. máj. 26.

Morvai Natália
2022. máj. 26.
A versenyképesség fejlesztése és fenntartása érdekében kulcsfontosságú lépést tartani a legújabb digitális fejleményekkel. Az újdonságok mellett manapság egyre több vállalkozás veszi észre az általános üzletivitele során keletkező adatok értékét. Ebben a bejegyzésben bemutatjuk, hogy mire érdemes igazán ügyelni a megfelelő adatkezelés érdekében.
1. Építs ki egy átfogó adatkezelési stratégiát!
Egy az egész vállalkozásra kitérő adatkezelési stratégia segít tisztázni, hogy kinek milyen feladatai vannak. Először is minden alkalmazottnak tisztában kell lennie azzal, hogy van egy követendő stratégia. Ezután azt is tudniuk kell, hogy milyen adatokat kell rögzíteniük, valamint hogyan kell őket kezelniük és értelmezniük. Különösen fontos, hogy a különböző szerepeket betöltő alkalmazottak figyeljenek arra, hogy az adataik másoknak is hasznosak lehetnek – mint például egy értékesítő tevékenysége releváns egy marketinges számára.
2. Koncentrálj a jelenre és a jövőre!
Elsőre úgy tűnhet, hogy megéri az eddig felépített adatbázisokat kitisztítani és az új adatkezelési stratégiához illeszteni. Sok esetben azonban nehéz megfelelően rendezni az adatokat és számos torzítás is felütheti a fejét. Érdemes tehát főleg az adatkezelési stratégia létrehozása utáni keletkező adatokat figyelembe venni, és azokat beilleszteni az új célok közé. Ezáltal nagyobb eséllyel lesz valóban tiszta az adatbázis, amelyből pontosabb következtetéseket lehet levonni az üzletfejlesztéshez.
3. Kezdd meg gondosan az adattisztítást!
Először is fel kell kutatni a hibás formátumban vagy a rossz helyre felvitt adatokat és ezeket javítani vagy törölni kell. Ugyancsak fontos annak az ellenőrzése, hogy vannak-e kétszeresen felvitt adatok az adatbázisban, amelyek az elemzések során torzított következtetésekre vezethetnek. Amikor már a hibás és duplikált adatoktól mentes az adatbázis, érdemes újra átfutni, hogy valóban hitelesek-e az adatok és megfelelően vannak-e formázva. Ezután jöhet majd az adatkezelés, ami nagy mértékben segítheti a vállalkozást.
4. Használj adatkezelő szoftvereket!
Az ügyféladatokra és velük az üzletfejlesztési döntésekre fókuszálva többféle szoftver is segíthet az adatkezelés során – a három legismertebb a CMS, a CRM és az ERP. A CMS, azaz content management software megoldások weboldalakon megjelenő tartalmak kezelésében nyújtanak segítséget. A CRM, vagyis customer relationship management megoldások kommunikációs, működési és elemzési funkciókkal segíthetik az ügyfélkapcsolatok pontosabb megismerését. Az ERP, azaz enterprise resource planning szolgáltatások pedig átfogó vállalatirányítási csomagot kínálnak és gyakran tartalmaznak CMS és CRM modulokat is.
A versenyképesség fejlesztése és fenntartása érdekében kulcsfontosságú lépést tartani a legújabb digitális fejleményekkel. Az újdonságok mellett manapság egyre több vállalkozás veszi észre az általános üzletivitele során keletkező adatok értékét. Ebben a bejegyzésben bemutatjuk, hogy mire érdemes igazán ügyelni a megfelelő adatkezelés érdekében.
1. Építs ki egy átfogó adatkezelési stratégiát!
Egy az egész vállalkozásra kitérő adatkezelési stratégia segít tisztázni, hogy kinek milyen feladatai vannak. Először is minden alkalmazottnak tisztában kell lennie azzal, hogy van egy követendő stratégia. Ezután azt is tudniuk kell, hogy milyen adatokat kell rögzíteniük, valamint hogyan kell őket kezelniük és értelmezniük. Különösen fontos, hogy a különböző szerepeket betöltő alkalmazottak figyeljenek arra, hogy az adataik másoknak is hasznosak lehetnek – mint például egy értékesítő tevékenysége releváns egy marketinges számára.
2. Koncentrálj a jelenre és a jövőre!
Elsőre úgy tűnhet, hogy megéri az eddig felépített adatbázisokat kitisztítani és az új adatkezelési stratégiához illeszteni. Sok esetben azonban nehéz megfelelően rendezni az adatokat és számos torzítás is felütheti a fejét. Érdemes tehát főleg az adatkezelési stratégia létrehozása utáni keletkező adatokat figyelembe venni, és azokat beilleszteni az új célok közé. Ezáltal nagyobb eséllyel lesz valóban tiszta az adatbázis, amelyből pontosabb következtetéseket lehet levonni az üzletfejlesztéshez.
3. Kezdd meg gondosan az adattisztítást!
Először is fel kell kutatni a hibás formátumban vagy a rossz helyre felvitt adatokat és ezeket javítani vagy törölni kell. Ugyancsak fontos annak az ellenőrzése, hogy vannak-e kétszeresen felvitt adatok az adatbázisban, amelyek az elemzések során torzított következtetésekre vezethetnek. Amikor már a hibás és duplikált adatoktól mentes az adatbázis, érdemes újra átfutni, hogy valóban hitelesek-e az adatok és megfelelően vannak-e formázva. Ezután jöhet majd az adatkezelés, ami nagy mértékben segítheti a vállalkozást.
4. Használj adatkezelő szoftvereket!
Az ügyféladatokra és velük az üzletfejlesztési döntésekre fókuszálva többféle szoftver is segíthet az adatkezelés során – a három legismertebb a CMS, a CRM és az ERP. A CMS, azaz content management software megoldások weboldalakon megjelenő tartalmak kezelésében nyújtanak segítséget. A CRM, vagyis customer relationship management megoldások kommunikációs, működési és elemzési funkciókkal segíthetik az ügyfélkapcsolatok pontosabb megismerését. Az ERP, azaz enterprise resource planning szolgáltatások pedig átfogó vállalatirányítási csomagot kínálnak és gyakran tartalmaznak CMS és CRM modulokat is.