


Elektronikus fizetési módok és előnyeik - ezekkel fejleszd vállalkozásod!
Elektronikus fizetési módok és előnyeik - ezekkel fejleszd vállalkozásod!
Elektronikus fizetési módok és előnyeik - ezekkel fejleszd vállalkozásod!
Peak Financial Services
2022. jún. 29.
Peak Financial Services
2022. jún. 29.
Peak Financial Services
2022. jún. 29.
Minden cég számára fontos az internetes jelenlét.
Ha nincs weboldalad, akkor potenciális ügyfeleid sokkal nehezebben tudnak megtalálni és jelentős bevételektől eshetsz el. Ha már megvan a weboldal, akkor pedig érdemes ezen a felületen közvetlenül értékesíteni termékeidet vagy szolgáltatásaidat, ehhez pedig elengedhetetlen az elektronikus fizetés. Nézzünk meg közelebbről néhány fizetési példát, amit beépíthetsz weboldalad működésébe.
Bankkártyás fizetés: A bankkártyás fizetés, legyen szó debit- vagy hitelkártyáról, szinte kötelező opció az online vásárlás terén. A vásárló számára nagyon egyszerű fizetési mód: a bankkártyaadatok megadása és a tranzakció jóváhagyása után már csak várniuk kell a termékre vagy a szolgáltatásra. Az eladó viszont nem azonnal kapja meg a pénzét.
Közvetlen utalás: Magyarországon az azonnali fizetési rendszer (AFR) miatt a magyar bankszámlák közötti utalások 5 másodpercen belül végbemennek. Így a bankkártyás fizetésekkel szemben az eladó azonnal megkapja a vásárlás összegét. A vásárlónak azonban feltűnhet, hogy az utalásért is ő fizet, ami tranzakciónként szembetűnőbb, mint a bankkártya éves díja.
A bankkártyás fizetésre és közvetlen utalásra számos további fizetési megoldás is épülhet, ugyanazt a logikát felhasználva, csak más köntösben.
QR-kódos fizetés: A QR-kódos fizetés során egy a vásárlás részleteit tartalmazó QR-kódot beolvasva fizethet a vásárló. Ez a fizetési módszer alapulhat bankkártyás fizetésen és közvetlen utaláson is. Az utóbbi esetében újra előjönnek a gyorsasági előnyök, kényelmes felhasználói élménnyel párosulva.
Link alapú fizetés: Több olyan szolgáltatás is létezik, amelynek keretein belül az eladó egyszerűen egy fizetési linket küld a vásárlónak, aki a linkre kattintva fizethet. Ahogy a QR-kódos fizetés esetében, a link alapú fizetésnél is lehet bankkártyás fizetésre vagy közvetlen utalásra építkezni.
Mobilfizetés: Az Apple Pay és a Google Pay egyre népszerűbb fizetési formák. Ha telefonról vásárol az ember, akkor képes biometrikusan, vagyis az arcával vagy ujjlenyomatával jóváhagyni egy fizetést. Ez a jóváhagyási módszer sokak számára jobb ügyfélélménnyel jár, mint más hagyományos alternatívák.
Minden cég számára fontos az internetes jelenlét.
Ha nincs weboldalad, akkor potenciális ügyfeleid sokkal nehezebben tudnak megtalálni és jelentős bevételektől eshetsz el. Ha már megvan a weboldal, akkor pedig érdemes ezen a felületen közvetlenül értékesíteni termékeidet vagy szolgáltatásaidat, ehhez pedig elengedhetetlen az elektronikus fizetés. Nézzünk meg közelebbről néhány fizetési példát, amit beépíthetsz weboldalad működésébe.
Bankkártyás fizetés: A bankkártyás fizetés, legyen szó debit- vagy hitelkártyáról, szinte kötelező opció az online vásárlás terén. A vásárló számára nagyon egyszerű fizetési mód: a bankkártyaadatok megadása és a tranzakció jóváhagyása után már csak várniuk kell a termékre vagy a szolgáltatásra. Az eladó viszont nem azonnal kapja meg a pénzét.
Közvetlen utalás: Magyarországon az azonnali fizetési rendszer (AFR) miatt a magyar bankszámlák közötti utalások 5 másodpercen belül végbemennek. Így a bankkártyás fizetésekkel szemben az eladó azonnal megkapja a vásárlás összegét. A vásárlónak azonban feltűnhet, hogy az utalásért is ő fizet, ami tranzakciónként szembetűnőbb, mint a bankkártya éves díja.
A bankkártyás fizetésre és közvetlen utalásra számos további fizetési megoldás is épülhet, ugyanazt a logikát felhasználva, csak más köntösben.
QR-kódos fizetés: A QR-kódos fizetés során egy a vásárlás részleteit tartalmazó QR-kódot beolvasva fizethet a vásárló. Ez a fizetési módszer alapulhat bankkártyás fizetésen és közvetlen utaláson is. Az utóbbi esetében újra előjönnek a gyorsasági előnyök, kényelmes felhasználói élménnyel párosulva.
Link alapú fizetés: Több olyan szolgáltatás is létezik, amelynek keretein belül az eladó egyszerűen egy fizetési linket küld a vásárlónak, aki a linkre kattintva fizethet. Ahogy a QR-kódos fizetés esetében, a link alapú fizetésnél is lehet bankkártyás fizetésre vagy közvetlen utalásra építkezni.
Mobilfizetés: Az Apple Pay és a Google Pay egyre népszerűbb fizetési formák. Ha telefonról vásárol az ember, akkor képes biometrikusan, vagyis az arcával vagy ujjlenyomatával jóváhagyni egy fizetést. Ez a jóváhagyási módszer sokak számára jobb ügyfélélménnyel jár, mint más hagyományos alternatívák.