Telefon és mobil előtt ülő nő social media felületeket használ
Telefon és mobil előtt ülő nő social media felületeket használ
Telefon és mobil előtt ülő nő social media felületeket használ

Facebook és Instagram üzleti felhasználása

Facebook és Instagram üzleti felhasználása

Facebook és Instagram üzleti felhasználása

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Vicsai Gábor

2021. okt. 11.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Vicsai Gábor

2021. okt. 11.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Vicsai Gábor

2021. okt. 11.

Amikor a Facebook és az Instagram szóba kerül céges ügyfeleinknél általában három különböző reakciót szoktunk kapni. 

  • Egy részük azt gondolja, hogy ezek a felületek csak “üres posztolgatásra” jók, és semmilyen üzleti hasznuk nincs.

  • Egy másik, jelentős hányaduk már próbálta. Ők rengeteg időt és energiát szántak rá, hogy felépítsenek egy igényes céges arculatot. Rengeteget kommunikáltak a potenciális érdeklődőkkel, azonban a megtérülés a nulla felé konvergált, így végül elkönyvelték, hogy “ez nekik nem működik”. 

  • És végül van egy szűk réteg, akiknek igazi aranybánya a Facebook és az Instagram. Rengeteg új ügyfelet szereznek általuk, és a céges bevételek egy jelentős részét is innen eredeztetik.

Vajon egy szerencsés szűk rétegről van szó, vagy ők valamit máshogy csinálnak, mint a többiek? Te melyik kategóriába tartozol? Szeretnél a harmadikba kerülni, és új lendületet adni az online értékesítésnek?

A Facebookot és az Instagramot alapvetően kétféleképpen lehet üzleti célra használni:

Használhatod egyfajta kommunikációs csatornaként, ahol kapcsolatot tarthatsz az ügyfeleiddel, értékes tartalmakat oszthatsz meg, és közösséget építhetsz. Ez az időigényes és lassan megtérülő út. Mivel a legtöbb vállalkozó ezzel azonosítja a két közösségi platformot, nem csoda hogy idő előtt bedobják a törülközőt, vagy el sem kezdik üzleti célra használni őket. Természetesen megvan a létjogosultsága ennek az útnak is, azonban azt javaslom, hogy ha most szeretnél elkezdeni bármilyen üzleti tevékenységet a Facebookon és Instagramon, akkor ezt felejtsd el! Legalábbis egy időre… 

A másik módszer, ha úgy tekintesz erre a két felületre, mint két hatalmas tömegmédiára, ahol a hagyományos hirdetési árak töredékéért tudsz hirdetési felületeket vásárolni. Ezzel érdemes kezdened, ugyanis mérhető módon, pontosan látni fogod, hogy 1 elköltött forintra mennyi bevételt generáltak a hirdetéseid. Hirdetőként nagyon pontos mérési lehetőségeid vannak. 

A Facebook és az Instagram rengeteget tud a felhasználóiról, hiszen több mint 100.000 tényezőt figyelembe véve elemzi ki őket. Ezeknek az adatoknak egy részét te is tudod használni hirdetőként, ugyanis rendkívül széles célzási lehetőségekkel keresheted meg a számodra ideális embereket, vagyis a potenciális vásárlóidat. Tudsz célozni demográfiai jellemzőikre (pl. életkor, nem, lakhely), pszichográfiai jellemzőikre (pl. érdeklődési köreik, kedvenc weboldalaik és témáik), és magatartási formáikra is (pl. hogyan használják az internetet, mi mozgatja őket, stb.). Hasonlítsd ezt össze egy tévé hirdetésével. Azon kívül, hogy sokkal olcsóbb, pontosan meg tudod határozni, hogy kihez jusson el az üzeneted. Nem kell feleslegesen költened olyan emberekre, akik nem tartoznak a célközönségedbe. 

Nagy előnye még az ezen a platformokon való hirdetésnek, hogy bármekkora büdzsével működik. Ha havonta csak 50 000 Ft-ot szeretnél hirdetésre költeni, vagy 5 000 000 Ft-ot, megteheted mindkettőt, anélkül hogy hátrány érne bármelyik esetben is. Nem kerülsz hátrányba a multikkal szemben sem. Hiába lennének ők akár hajlandók ötszörös árat kifizetni adott felhasználók figyelméért. Ha a te hirdetésed jobb, és nagyobb interakciót generál a célközönségben, a tiédet fogja mutatni a Facebook, és olcsóbb is lesz a hirdetésed. 

Fontos, hogy ha elkezdesz hirdetni a Facebookon, akkor ne a “tipikus” direkt hirdetésekkel kezdj, mint amilyen például a “30% kedvezmény minden termékünkre a webshopban”. Helyette próbálj meg olyan natív hirdetéseket mutatni a célközönségednek, amelyek illeszkednek a platform tartalom típusai közé. Hirdess meg egy értékadó videót, vagy egy blogcikket, ahol a célközönséged egy tipikus problémájára adsz megoldást, vagy bemutatsz egy hasznos eszközt, termékeket hasonlítasz össze, felkelted a kíváncsiságukat, praktikus, gyakorlati tippekkel, trükkökkel szolgálsz. Ez után már meg tudod szólítani a direkt ajánlatoddal azokat, akik reagáltak az értékadó hirdetéseidre (igen, ilyen célzási lehetőségeid is vannak, ezeket hívjuk “remarketing”-nek). 

Így két lépcsőben értékesítve csak azokhoz az emberekhez fog eljutni az ajánlatod, akik már találkoztak veled korábban, és értéket kaptak tőled. Ezzel a módszerrel kikerülheted az emberek automatikus ellenállását, amit a direkt reklámokkal szemben tanúsítanak. 

Érdemes hát kipróbálnod a Facebook és Instagram hirdetési rendszerét. Ha B2C piacra célzol, vagy vállalkozóknak, kisvállalkozásoknak értékesítesz, ideális terep lehet a számodra.  

 

 

Amikor a Facebook és az Instagram szóba kerül céges ügyfeleinknél általában három különböző reakciót szoktunk kapni. 

  • Egy részük azt gondolja, hogy ezek a felületek csak “üres posztolgatásra” jók, és semmilyen üzleti hasznuk nincs.

  • Egy másik, jelentős hányaduk már próbálta. Ők rengeteg időt és energiát szántak rá, hogy felépítsenek egy igényes céges arculatot. Rengeteget kommunikáltak a potenciális érdeklődőkkel, azonban a megtérülés a nulla felé konvergált, így végül elkönyvelték, hogy “ez nekik nem működik”. 

  • És végül van egy szűk réteg, akiknek igazi aranybánya a Facebook és az Instagram. Rengeteg új ügyfelet szereznek általuk, és a céges bevételek egy jelentős részét is innen eredeztetik.

Vajon egy szerencsés szűk rétegről van szó, vagy ők valamit máshogy csinálnak, mint a többiek? Te melyik kategóriába tartozol? Szeretnél a harmadikba kerülni, és új lendületet adni az online értékesítésnek?

A Facebookot és az Instagramot alapvetően kétféleképpen lehet üzleti célra használni:

Használhatod egyfajta kommunikációs csatornaként, ahol kapcsolatot tarthatsz az ügyfeleiddel, értékes tartalmakat oszthatsz meg, és közösséget építhetsz. Ez az időigényes és lassan megtérülő út. Mivel a legtöbb vállalkozó ezzel azonosítja a két közösségi platformot, nem csoda hogy idő előtt bedobják a törülközőt, vagy el sem kezdik üzleti célra használni őket. Természetesen megvan a létjogosultsága ennek az útnak is, azonban azt javaslom, hogy ha most szeretnél elkezdeni bármilyen üzleti tevékenységet a Facebookon és Instagramon, akkor ezt felejtsd el! Legalábbis egy időre… 

A másik módszer, ha úgy tekintesz erre a két felületre, mint két hatalmas tömegmédiára, ahol a hagyományos hirdetési árak töredékéért tudsz hirdetési felületeket vásárolni. Ezzel érdemes kezdened, ugyanis mérhető módon, pontosan látni fogod, hogy 1 elköltött forintra mennyi bevételt generáltak a hirdetéseid. Hirdetőként nagyon pontos mérési lehetőségeid vannak. 

A Facebook és az Instagram rengeteget tud a felhasználóiról, hiszen több mint 100.000 tényezőt figyelembe véve elemzi ki őket. Ezeknek az adatoknak egy részét te is tudod használni hirdetőként, ugyanis rendkívül széles célzási lehetőségekkel keresheted meg a számodra ideális embereket, vagyis a potenciális vásárlóidat. Tudsz célozni demográfiai jellemzőikre (pl. életkor, nem, lakhely), pszichográfiai jellemzőikre (pl. érdeklődési köreik, kedvenc weboldalaik és témáik), és magatartási formáikra is (pl. hogyan használják az internetet, mi mozgatja őket, stb.). Hasonlítsd ezt össze egy tévé hirdetésével. Azon kívül, hogy sokkal olcsóbb, pontosan meg tudod határozni, hogy kihez jusson el az üzeneted. Nem kell feleslegesen költened olyan emberekre, akik nem tartoznak a célközönségedbe. 

Nagy előnye még az ezen a platformokon való hirdetésnek, hogy bármekkora büdzsével működik. Ha havonta csak 50 000 Ft-ot szeretnél hirdetésre költeni, vagy 5 000 000 Ft-ot, megteheted mindkettőt, anélkül hogy hátrány érne bármelyik esetben is. Nem kerülsz hátrányba a multikkal szemben sem. Hiába lennének ők akár hajlandók ötszörös árat kifizetni adott felhasználók figyelméért. Ha a te hirdetésed jobb, és nagyobb interakciót generál a célközönségben, a tiédet fogja mutatni a Facebook, és olcsóbb is lesz a hirdetésed. 

Fontos, hogy ha elkezdesz hirdetni a Facebookon, akkor ne a “tipikus” direkt hirdetésekkel kezdj, mint amilyen például a “30% kedvezmény minden termékünkre a webshopban”. Helyette próbálj meg olyan natív hirdetéseket mutatni a célközönségednek, amelyek illeszkednek a platform tartalom típusai közé. Hirdess meg egy értékadó videót, vagy egy blogcikket, ahol a célközönséged egy tipikus problémájára adsz megoldást, vagy bemutatsz egy hasznos eszközt, termékeket hasonlítasz össze, felkelted a kíváncsiságukat, praktikus, gyakorlati tippekkel, trükkökkel szolgálsz. Ez után már meg tudod szólítani a direkt ajánlatoddal azokat, akik reagáltak az értékadó hirdetéseidre (igen, ilyen célzási lehetőségeid is vannak, ezeket hívjuk “remarketing”-nek). 

Így két lépcsőben értékesítve csak azokhoz az emberekhez fog eljutni az ajánlatod, akik már találkoztak veled korábban, és értéket kaptak tőled. Ezzel a módszerrel kikerülheted az emberek automatikus ellenállását, amit a direkt reklámokkal szemben tanúsítanak. 

Érdemes hát kipróbálnod a Facebook és Instagram hirdetési rendszerét. Ha B2C piacra célzol, vagy vállalkozóknak, kisvállalkozásoknak értékesítesz, ideális terep lehet a számodra.