Felkészülés a Black Friday-re: a magyar vállalkozásoknak is hatalmas lehetőség

Felkészülés a Black Friday-re: a magyar vállalkozásoknak is hatalmas lehetőség

Felkészülés a Black Friday-re: a magyar vállalkozásoknak is hatalmas lehetőség

A Black Friday mára nem csupán az amerikai kiskereskedelem sajátossága, hanem globális jelenség lett, ezalól Magyarország sem kivétel. Évről évre nő az online és offline vásárlások értéke, a fogyasztók pedig egyre tudatosabban várják a november végén induló akciókat. 2024-ben világszerte csak online 10,8 milliárd dollárt költöttek ezen a napon, ami jól mutatja, mekkora lehetőség rejlik benne.

A Black Friday mára nem csupán az amerikai kiskereskedelem sajátossága, hanem globális jelenség lett, ezalól Magyarország sem kivétel. Évről évre nő az online és offline vásárlások értéke, a fogyasztók pedig egyre tudatosabban várják a november végén induló akciókat. 2024-ben világszerte csak online 10,8 milliárd dollárt költöttek ezen a napon, ami jól mutatja, mekkora lehetőség rejlik benne.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2025. okt. 20.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2025. okt. 20.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2025. okt. 20.

A magyar kisvállalkozások számára ez nem egyszerűen egy akciós időszak, hanem az év egyik döntő üzleti időszaka. Aki jól felkészül, kiemelkedhet a versenytársak közül, új ügyfeleket szerezhet és akár megalapozhatja a következő időszak növekedését.

Sokan nem számolnak azonban azzal, hogy a Black Friday nem csupán marketinges hírverés, hanem komplex stratégia kérdése. Megfelelő célkitűzés, készletkezelés, online jelenlét, ügyfélszolgálat és utókövetés nélkül a legjobb akció is elvérezhet. Éppen ezért a siker kulcsa a tudatos előkészítés.

A magyar kisvállalkozások számára ez nem egyszerűen egy akciós időszak, hanem az év egyik döntő üzleti időszaka. Aki jól felkészül, kiemelkedhet a versenytársak közül, új ügyfeleket szerezhet és akár megalapozhatja a következő időszak növekedését.

Sokan nem számolnak azonban azzal, hogy a Black Friday nem csupán marketinges hírverés, hanem komplex stratégia kérdése. Megfelelő célkitűzés, készletkezelés, online jelenlét, ügyfélszolgálat és utókövetés nélkül a legjobb akció is elvérezhet. Éppen ezért a siker kulcsa a tudatos előkészítés.

Mit jelent számodra a siker?

Mit jelent számodra a siker?

Mit jelent számodra a siker?

Mielőtt bármilyen kedvezményről vagy kampányról döntene egy vállalkozás, tisztáznia kell a saját Black Friday céljait. Van, akinek az árbevétel-növekedés a fő cél, míg más a hírlevél-feliratkozókat, új vásárlókat vagy a márkaismertség erősödését tartja elsődlegesnek. Aki konkrét számokban gondolkodik - például 20 százalékos forgalomnövekedésben vagy 500 új feliratkozóban -, sokkal hatékonyabban tud majd dönteni az ajánlatokról és a költségkeretről is.

Mielőtt bármilyen kedvezményről vagy kampányról döntene egy vállalkozás, tisztáznia kell a saját Black Friday céljait. Van, akinek az árbevétel-növekedés a fő cél, míg más a hírlevél-feliratkozókat, új vásárlókat vagy a márkaismertség erősödését tartja elsődlegesnek. Aki konkrét számokban gondolkodik - például 20 százalékos forgalomnövekedésben vagy 500 új feliratkozóban -, sokkal hatékonyabban tud majd dönteni az ajánlatokról és a költségkeretről is.

A sikerhez vezető út a polcon kezdődik

Hiába a legjobb kampány, ha egy vállalkozás nincs tisztában azzal, mi van a raktárában. A felkészülés mindig azzal kezdődik, hogy áttekintjük, mely termékek lehetnek a szezon sztárjai, és melyekből kell extra készletet rendelni. A Black Friday tipikusan az az időszak, amikor a gyorsan fogyó termékek mellett érdemes a kevésbé pörgő árukból is kedvező csomagokat készíteni. 

A legnagyobb hiba, amit sokan elkövetnek, az az, hogy egyszerűen leáraznak mindent, stratégia nélkül. A sikeresek viszont tudják: nem az a cél, hogy olcsón adják el a termékeiket, hanem az, hogy okosan.

A sikerhez vezető út a polcon kezdődik

Hiába a legjobb kampány, ha egy vállalkozás nincs tisztában azzal, mi van a raktárában. A felkészülés mindig azzal kezdődik, hogy áttekintjük, mely termékek lehetnek a szezon sztárjai, és melyekből kell extra készletet rendelni. A Black Friday tipikusan az az időszak, amikor a gyorsan fogyó termékek mellett érdemes a kevésbé pörgő árukból is kedvező csomagokat készíteni. 

A legnagyobb hiba, amit sokan elkövetnek, az az, hogy egyszerűen leáraznak mindent, stratégia nélkül. A sikeresek viszont tudják: nem az a cél, hogy olcsón adják el a termékeiket, hanem az, hogy okosan.

A sikerhez vezető út a polcon kezdődik

Hiába a legjobb kampány, ha egy vállalkozás nincs tisztában azzal, mi van a raktárában. A felkészülés mindig azzal kezdődik, hogy áttekintjük, mely termékek lehetnek a szezon sztárjai, és melyekből kell extra készletet rendelni. A Black Friday tipikusan az az időszak, amikor a gyorsan fogyó termékek mellett érdemes a kevésbé pörgő árukból is kedvező csomagokat készíteni. 

A legnagyobb hiba, amit sokan elkövetnek, az az, hogy egyszerűen leáraznak mindent, stratégia nélkül. A sikeresek viszont tudják: nem az a cél, hogy olcsón adják el a termékeiket, hanem az, hogy okosan.

Nem az akció mértéke számít, hanem az ajánlat ereje

Nem az akció mértéke számít, hanem az ajánlat ereje

Nem az akció mértéke számít, hanem az ajánlat ereje

A modern vásárló nem a legnagyobb számokat vadássza, hanem azt az érzést, hogy valami különlegeshez jut hozzá. Egy jól összeállított csomagajánlat, egy limitált kiadású termék vagy egy exkluzív ajándék sokkal erősebben hat, mint egy egyszerű „-20% mindenre” felirat. 

A Black Friday kommunikáció sikeressége azon múlik, hogy egy vállalkozás képes-e kíváncsiságot és az exkluzivitás érzetét kelteni. Ez az, ami a kosárig viszi a vásárlót.

A modern vásárló nem a legnagyobb számokat vadássza, hanem azt az érzést, hogy valami különlegeshez jut hozzá. Egy jól összeállított csomagajánlat, egy limitált kiadású termék vagy egy exkluzív ajándék sokkal erősebben hat, mint egy egyszerű „-20% mindenre” felirat. 

A Black Friday kommunikáció sikeressége azon múlik, hogy egy vállalkozás képes-e kíváncsiságot és az exkluzivitás érzetét kelteni. Ez az, ami a kosárig viszi a vásárlót.

A marketing nem akkor kezdődik, amikor kikerül a poszt az akcióról

A marketing nem akkor kezdődik, amikor kikerül a poszt az akcióról

A marketing nem akkor kezdődik, amikor kikerül a poszt az akcióról

Sokan csak az utolsó pillanatban kezdenek kommunikálni, pedig a legerősebb Black Friday kampányok hetekkel korábban kezdődnek. Ilyenkor van ideje a vállalkozásnak előre listákat építeni, visszaszámlálást indítani, kíváncsiságot kelteni. 

Az email marketing ilyenkor a legerősebb fegyver, hiszen közvetlenül a legaktívabb érdeklődőkhöz szól. A közösségi média pedig nem csak árakat kommunikál - életérzést teremt. A sikerhez nem elég egy hirdetés; történetek, kulisszatitkok, exkluzív infók kellenek.

Sokan csak az utolsó pillanatban kezdenek kommunikálni, pedig a legerősebb Black Friday kampányok hetekkel korábban kezdődnek. Ilyenkor van ideje a vállalkozásnak előre listákat építeni, visszaszámlálást indítani, kíváncsiságot kelteni. 

Az email marketing ilyenkor a legerősebb fegyver, hiszen közvetlenül a legaktívabb érdeklődőkhöz szól. A közösségi média pedig nem csak árakat kommunikál - életérzést teremt. A sikerhez nem elég egy hirdetés; történetek, kulisszatitkok, exkluzív infók kellenek.