Fizetett online hirdetések – mutatjuk, mire figyelj

Fizetett online hirdetések – mutatjuk, mire figyelj

Fizetett online hirdetések – mutatjuk, mire figyelj

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2022. okt. 26.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2022. okt. 26.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2022. okt. 26.

A mai digitalizált világban egyre több vállalkozás kezd marketingtevékenységet végezni az online térben is. A fizetett hirdetések népszerű eszköznek számítanak, hiszen így az is nagy eléréshez juthat, aki még nem építette ki teljesen az online jelenlétét. A módszer népszerűségéhez az is hozzájárul, hogy ha okosan csinálják, kifejezetten költséghatékony tud lenni.

De mégis, hogy kell okosan csinálni? A mai bejegyzésünkben ehhez adunk néhány rövid, egyszerű tippet.

A mai digitalizált világban egyre több vállalkozás kezd marketingtevékenységet végezni az online térben is. A fizetett hirdetések népszerű eszköznek számítanak, hiszen így az is nagy eléréshez juthat, aki még nem építette ki teljesen az online jelenlétét. A módszer népszerűségéhez az is hozzájárul, hogy ha okosan csinálják, kifejezetten költséghatékony tud lenni.

De mégis, hogy kell okosan csinálni? A mai bejegyzésünkben ehhez adunk néhány rövid, egyszerű tippet.

1. Ne spórold meg a gondos tervezést

1. Ne spórold meg a gondos tervezést

1. Ne spórold meg a gondos tervezést

Ha már az elején kihagysz egy ilyen fontos elemet, akkor az egész bukásra lesz ítélve. Gondold át jól, hogy mik a céljaid és mit látsz a legjobb módnak ahhoz, hogy elérd őket. Gondosan készítsd elő a kampány elemeit, és győződj meg róla, hogy azok illeszkednek a várakozásokhoz.

2. Legyen összhangban a cél és a pénzügyi keret

Egyáltalán nem baj, ha elsőre kisebb összeget szánsz online hirdetésekre, mert tapogatózni szeretnél először. Viszont azt mindig tartsd észben, hogy a céloknak illeszkedniük kell a büdzsé méretéhez. Havi 20 ezer forintból nem fogod tudni megváltani a világot és ez így van rendjén. 

3. Tudd, hogy hol érdemes csinálni és kísérletezz

Ismerned kell, hogy a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt érdeklődő emberek vagy cégek melyik közösségi platformokat használják és érdemes ott aktívnak lenned. Ezzel együtt elsőre hiba lenne egy felületre korlátozódni, így érdemes 2-3 opcióval elindulni és az eredmények szerint dönteni a folytatásról.

4. Elemezd a versenytársakat

Mivel te még új vagy a területen, így kiaknázhatod a tényt, hogy sokan mások a te szektorodból már korábban elkezdték ezt a tanulási folyamatot és sok tapasztalattal gazdagodtak. Nézz utána a riválisok stratégiájának és ha rendre visszatérő elemekre bukkansz, feltételezheted, hogy nem véletlenül csinálnak ugyanúgy egyes dolgokat a többiek.

5. Okosan határozd meg a célcsoportot

Tudnod kell, kiket akarsz elérni és érdemes az arany középútra törekedni. A tapasztalatok azt mutatják, hogy sem a túl széles, sem a túl szűk közeg targetálása nem fizetődik ki. Ehelyett határozd meg az alapvető kritériumokat, a többi kérdésben pedig légy rugalmas.

6. Használj egy landing page-et

Ha az online hirdetésben megmutatsz egy terméket, majd a weboldalad kezdőlapjára navigálod a felhasználókat, sokukat elveszíted majd, mert nem lesz kedvük keresgélni az oldalon. Tervezz egy olyan oldalt, ahova megérkezve azonnal találkoznak a hirdetésben belengetett termékkel vagy szolgáltatással.

7. Figyelj oda az igényes megjelenésre

Igénytelen dizájnnal és vizuális megjelenéssel nem lehet sikereket elérni, ez ilyen egyszerű. Hiába nem egy dizájn stúdió vagy, ha ilyen képet kommunikálsz magadról, sokan feltételezni fogják, hogy a saját produktum is elmarad majd a várakozásoktól.

8. Kövesd nyomon az eredményeket

Előre határozd meg azokat a mutatókat, amelyeket követni szeretnél, majd folyamatosan elemezd is ezek alakulását. Fontos, hogy ne csak a kattintások és a sikeres eladások száma legyen nyomon követve, hanem az anyagi megtérülésről is képet kapj a végére. Csak így tudod megítélni, hogy érdemes volt-e belekezdeni a kampányba.

9. Finomítsd a stratégiád az eredmények függvényében

Nagyon fontos, hogy ha a várttól elmaradnak a mutatók, ne félj változtatni. Kísérletezz, de persze csak ésszerű keretek között. Készíts több változatot a hirdetésből, és nézd meg, hogyan teljesítenek egymáshoz képest (ez az A/B tesztelés). 

10. Érezz rá az egyensúlyra és ne görcsölj rá azonnal

És végül: fontos, hogy megértsd, az online marketing egyszerre tudomány és művészet. Mindkét oldalához értened kell valamennyire a sikerhez, de a legfontosabb, hogy elfogadd, nincs mindig működő recept hozzá. A kulcs a tudatosság, a gondos tervezés és a rugalmasság. Ha ez megvan, előbb-utóbb eléred a céljaidat. 

 

Ha már az elején kihagysz egy ilyen fontos elemet, akkor az egész bukásra lesz ítélve. Gondold át jól, hogy mik a céljaid és mit látsz a legjobb módnak ahhoz, hogy elérd őket. Gondosan készítsd elő a kampány elemeit, és győződj meg róla, hogy azok illeszkednek a várakozásokhoz.

2. Legyen összhangban a cél és a pénzügyi keret

Egyáltalán nem baj, ha elsőre kisebb összeget szánsz online hirdetésekre, mert tapogatózni szeretnél először. Viszont azt mindig tartsd észben, hogy a céloknak illeszkedniük kell a büdzsé méretéhez. Havi 20 ezer forintból nem fogod tudni megváltani a világot és ez így van rendjén. 

3. Tudd, hogy hol érdemes csinálni és kísérletezz

Ismerned kell, hogy a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt érdeklődő emberek vagy cégek melyik közösségi platformokat használják és érdemes ott aktívnak lenned. Ezzel együtt elsőre hiba lenne egy felületre korlátozódni, így érdemes 2-3 opcióval elindulni és az eredmények szerint dönteni a folytatásról.

4. Elemezd a versenytársakat

Mivel te még új vagy a területen, így kiaknázhatod a tényt, hogy sokan mások a te szektorodból már korábban elkezdték ezt a tanulási folyamatot és sok tapasztalattal gazdagodtak. Nézz utána a riválisok stratégiájának és ha rendre visszatérő elemekre bukkansz, feltételezheted, hogy nem véletlenül csinálnak ugyanúgy egyes dolgokat a többiek.

5. Okosan határozd meg a célcsoportot

Tudnod kell, kiket akarsz elérni és érdemes az arany középútra törekedni. A tapasztalatok azt mutatják, hogy sem a túl széles, sem a túl szűk közeg targetálása nem fizetődik ki. Ehelyett határozd meg az alapvető kritériumokat, a többi kérdésben pedig légy rugalmas.

6. Használj egy landing page-et

Ha az online hirdetésben megmutatsz egy terméket, majd a weboldalad kezdőlapjára navigálod a felhasználókat, sokukat elveszíted majd, mert nem lesz kedvük keresgélni az oldalon. Tervezz egy olyan oldalt, ahova megérkezve azonnal találkoznak a hirdetésben belengetett termékkel vagy szolgáltatással.

7. Figyelj oda az igényes megjelenésre

Igénytelen dizájnnal és vizuális megjelenéssel nem lehet sikereket elérni, ez ilyen egyszerű. Hiába nem egy dizájn stúdió vagy, ha ilyen képet kommunikálsz magadról, sokan feltételezni fogják, hogy a saját produktum is elmarad majd a várakozásoktól.

8. Kövesd nyomon az eredményeket

Előre határozd meg azokat a mutatókat, amelyeket követni szeretnél, majd folyamatosan elemezd is ezek alakulását. Fontos, hogy ne csak a kattintások és a sikeres eladások száma legyen nyomon követve, hanem az anyagi megtérülésről is képet kapj a végére. Csak így tudod megítélni, hogy érdemes volt-e belekezdeni a kampányba.

9. Finomítsd a stratégiád az eredmények függvényében

Nagyon fontos, hogy ha a várttól elmaradnak a mutatók, ne félj változtatni. Kísérletezz, de persze csak ésszerű keretek között. Készíts több változatot a hirdetésből, és nézd meg, hogyan teljesítenek egymáshoz képest (ez az A/B tesztelés). 

10. Érezz rá az egyensúlyra és ne görcsölj rá azonnal

És végül: fontos, hogy megértsd, az online marketing egyszerre tudomány és művészet. Mindkét oldalához értened kell valamennyire a sikerhez, de a legfontosabb, hogy elfogadd, nincs mindig működő recept hozzá. A kulcs a tudatosság, a gondos tervezés és a rugalmasság. Ha ez megvan, előbb-utóbb eléred a céljaidat.