Asztal felett kezeket látunk telefonokkal, felettük lebegő illusztrációk utalnak a social mediás összekötetésekre
Asztal felett kezeket látunk telefonokkal, felettük lebegő illusztrációk utalnak a social mediás összekötetésekre
Asztal felett kezeket látunk telefonokkal, felettük lebegő illusztrációk utalnak a social mediás összekötetésekre

Hogyan aknázzuk ki a közösségi médiában rejlő lehetőségeket?

Hogyan aknázzuk ki a közösségi médiában rejlő lehetőségeket?

Hogyan aknázzuk ki a közösségi médiában rejlő lehetőségeket?

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2021. szept. 20.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2021. szept. 20.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2021. szept. 20.

Már korábban is említettük, hogy napjainkban már-már evidenciának számít az, hogy egy vállalat rendelkezzen saját közösségi média felülettel, ahol saját igényei szerint tud kommunikálni és kapcsolatokat építeni új és meglévő ügyfeleivel. Az azonban már korántsem egyértelmű, hogy mindezt hogyan tegyük, ezért készültünk néhány praktikus tippel, amelyeket érdemes észben tartani:

1.Legyen egy pontos terved, mielőtt nekivágsz: úgy érdemes belekezdeni a social media  terjeszkedésbe, ha az ember konkrét célokkal rendelkezik. Inkább az új ügyfelek szerzése lenne a cél, vagy a meglévőkkel szeretnél hatékonyabban kommunikálni? Melyik korosztályt szeretnéd elsősorban megszólítani? Utóbbi kérdésre azért fontos tudni a választ, mert ennek függvényében állapítható meg az ideális felület. Az idősebbeket főként Facebookon, a fiatalabbakat inkább Instagramon lehet hatékonyan célba venni, a Z generáció pedig egyre inkább a TikTokon tölti szabadidejét. Ha tudod kiket szeretnél megszólítani, máris hatékonyabb lesz az online marketing tevékenységed, ami a költséghatékonyságra is jótékony hatással lesz.

2. Aktivizáld a közösséget és kerülj közelebb hozzájuk: nagy tévedés, hogy az online elérések száma mindennél fontosabb. Az igazság ezzel szemben az, hogy sokkal nagyobb a jelentősége az elérések minőségének, azaz annak, hogy képes-e jelentőségteljes kapcsolatot kialakítani ügyfeleivel és kivívni tartós elkötelezettségüket. A közösségi média erre számos lehetőséget kínál: a nagyobb aktivitás kiváltható nyereményjátékokkal, izgalmas tartalmak előállításával egyaránt. Tedd interaktívabbá az élményt a szavazásokkal, kérdezz-felelekkel, vagy épp élő videókkal, amelyekben részletesen bemutathatod új termékeidet.

3. Hozz létre saját csoportot: ez az ötlet szorosan kapcsolódik az előző pontban elmondottakhoz, de van annyira fontos, hogy külön bekezdést szánjunk neki. A saját csoport lehetővé teszi ügyfeleidnek, hogy egymással is közvetlenül léphessenek interakcióba, tapasztalatot cseréljenek, adják-vegyék egymás között a termékeket, mindezt a felügyeleted mellett. Kifejezetten hatékony módja lehet ez a törzsügyfelek megszólításának, akik minden friss hírre elsők között reagálnak. 

4. Inspirálódj a versenytársak megoldásaiból: sok ügyfél számára perdöntő lehet az, ha színvonalasabb élményt tudsz nyújtani online felületeiden, mint versenytársaid. Ha teheted, vegyél át ötleteket más cégektől, de figyelj oda hibáikra is, így céged előnybe kerülhet, ha nem követed el ugyanazt a ballépést. Adj meg minden fontos adatot oldaladon (nyitvatartási idő, földrajzi elhelyezkedés, kiszállítás ára, terméklista, árlista stb.), mert ezek mind pozitív szájízt hagynak abban az érdeklődőben, aki információkeresés céljából látogatja meg az oldaladat.  

5. Reagálj a trendekre és aktualitásokra: hosszú távon azok a cégek lesznek igazán sikeresek, akik proaktív és reaktív működésre is képesek. Fontos, hogy saját célok szerint alkosd meg az online közösséget, de ettől még érdemes reagálni az embereket éppen foglalkoztató eseményekre. Készülj külön akcióval a karácsonyra vagy akár a fekete péntekre, nyújts többet azokból a tartalmakból, amik máshol is népszerűek, és merj eltérni a kezdeti recepttől, ha az nem hozza az elvárt eredményeket. A világ és a fogyasztói igények folyamatosan változnak, ha pedig te is hajlandó vagy mindenre, azzal ideális helyzetbe hozhatod vállalkozásodat.

Már korábban is említettük, hogy napjainkban már-már evidenciának számít az, hogy egy vállalat rendelkezzen saját közösségi média felülettel, ahol saját igényei szerint tud kommunikálni és kapcsolatokat építeni új és meglévő ügyfeleivel. Az azonban már korántsem egyértelmű, hogy mindezt hogyan tegyük, ezért készültünk néhány praktikus tippel, amelyeket érdemes észben tartani:

1.Legyen egy pontos terved, mielőtt nekivágsz: úgy érdemes belekezdeni a social media  terjeszkedésbe, ha az ember konkrét célokkal rendelkezik. Inkább az új ügyfelek szerzése lenne a cél, vagy a meglévőkkel szeretnél hatékonyabban kommunikálni? Melyik korosztályt szeretnéd elsősorban megszólítani? Utóbbi kérdésre azért fontos tudni a választ, mert ennek függvényében állapítható meg az ideális felület. Az idősebbeket főként Facebookon, a fiatalabbakat inkább Instagramon lehet hatékonyan célba venni, a Z generáció pedig egyre inkább a TikTokon tölti szabadidejét. Ha tudod kiket szeretnél megszólítani, máris hatékonyabb lesz az online marketing tevékenységed, ami a költséghatékonyságra is jótékony hatással lesz.

2. Aktivizáld a közösséget és kerülj közelebb hozzájuk: nagy tévedés, hogy az online elérések száma mindennél fontosabb. Az igazság ezzel szemben az, hogy sokkal nagyobb a jelentősége az elérések minőségének, azaz annak, hogy képes-e jelentőségteljes kapcsolatot kialakítani ügyfeleivel és kivívni tartós elkötelezettségüket. A közösségi média erre számos lehetőséget kínál: a nagyobb aktivitás kiváltható nyereményjátékokkal, izgalmas tartalmak előállításával egyaránt. Tedd interaktívabbá az élményt a szavazásokkal, kérdezz-felelekkel, vagy épp élő videókkal, amelyekben részletesen bemutathatod új termékeidet.

3. Hozz létre saját csoportot: ez az ötlet szorosan kapcsolódik az előző pontban elmondottakhoz, de van annyira fontos, hogy külön bekezdést szánjunk neki. A saját csoport lehetővé teszi ügyfeleidnek, hogy egymással is közvetlenül léphessenek interakcióba, tapasztalatot cseréljenek, adják-vegyék egymás között a termékeket, mindezt a felügyeleted mellett. Kifejezetten hatékony módja lehet ez a törzsügyfelek megszólításának, akik minden friss hírre elsők között reagálnak. 

4. Inspirálódj a versenytársak megoldásaiból: sok ügyfél számára perdöntő lehet az, ha színvonalasabb élményt tudsz nyújtani online felületeiden, mint versenytársaid. Ha teheted, vegyél át ötleteket más cégektől, de figyelj oda hibáikra is, így céged előnybe kerülhet, ha nem követed el ugyanazt a ballépést. Adj meg minden fontos adatot oldaladon (nyitvatartási idő, földrajzi elhelyezkedés, kiszállítás ára, terméklista, árlista stb.), mert ezek mind pozitív szájízt hagynak abban az érdeklődőben, aki információkeresés céljából látogatja meg az oldaladat.  

5. Reagálj a trendekre és aktualitásokra: hosszú távon azok a cégek lesznek igazán sikeresek, akik proaktív és reaktív működésre is képesek. Fontos, hogy saját célok szerint alkosd meg az online közösséget, de ettől még érdemes reagálni az embereket éppen foglalkoztató eseményekre. Készülj külön akcióval a karácsonyra vagy akár a fekete péntekre, nyújts többet azokból a tartalmakból, amik máshol is népszerűek, és merj eltérni a kezdeti recepttől, ha az nem hozza az elvárt eredményeket. A világ és a fogyasztói igények folyamatosan változnak, ha pedig te is hajlandó vagy mindenre, azzal ideális helyzetbe hozhatod vállalkozásodat.