


Hogyan bírjuk környezettudatos cselekvésre ügyfeleinket?
Hogyan bírjuk környezettudatos cselekvésre ügyfeleinket?
Hogyan bírjuk környezettudatos cselekvésre ügyfeleinket?
Peak Financial Services
2021. szept. 20.
Peak Financial Services
2021. szept. 20.
Peak Financial Services
2021. szept. 20.
Megmutatjuk, hogyan inspirálhatod vásárlóid környezettudatos cselekvések elvégzésére, és miként fűzheted ezáltal szorosabbra velük a viszonyt.
Legutóbbi fenntarthatósággal foglalkozó cikkünkben öt tippet adtunk, amelyek megfogadásával te is zöldebbé teheted vállalkozásodat. Akkor elmondtuk, hogy ha hatékonyan kommunikálod a környezet védelméért meghozott lépéseidet, akkor képes lehetsz tartósan kivívni ügyfeleid hűségét, valamint újabb ügyfeleket szerezni. Most megmutatjuk, hogyan inspirálhatod vásárlóid környezettudatos cselekvések elvégzésére, és miként fűzheted ezáltal szorosabbra velük a viszonyt.
Első lépésként próbáld meg a terméket vagy szolgáltatást valamilyen módon fenntarthatóvá tenni, elnyerve így ügyfeleid elismerését, illetve ezzel egy időben igyekezz őket is bevonni a cselekvésbe:
ne használj csomagolóanyagot csak ha muszáj és válassz akkor is a környezetkímélő opciók közül (gondolunk ezalatt a bio lebomló, komposztálható és újrahasznosított csomagolásokra),
amennyiben teheted, használj környezetkímélő anyagokat,
dolgozz helyi beszállítókkal, ezáltal ugyanis csökken a termékek előállításából fakadó üvegházhatású gázok kibocsátásának mértéke.
További lehetőséget jelentenek a környezettudatosság fontosságát hangsúlyozó kezdeményezések, amelyekbe az ügyfelek is hatékonyan bevonhatók. Ezek pontos jellege nyilván nagyban függ attól, hogy milyen tevékenységet folytat a vállalkozás, az alábbiak azonban egytől egyig vonzó opciót jelenthetnek:
környezetvédelmi tematikájú edukációs tartalmak létrehozása,
adománygyűjtések kezdeményezése,
nyereményjátékok és sorsolások indítása.
A kiaknázható előnyök növelhetők azzal, ha kapcsot helyezünk az ügyfél és a cég közé: egy fenntarthatósági adománygyűjtés esetén például növeli az ügyfelek elégedettségét, ha a vállalat minden adományukat megtoldja például azok összegének 10%-ával, így látják, hogy a vállalat nem saját maga helyett akarja rábírni őket a környezettudatosságra, hanem közös cselekvésben gondolkodik.
Ahogy cikkünkből is kiderült, az ügyfelek aktivizálása a vállalati zöld stratégia egyik kulcsfontosságú elemének számít. Fontos ugyanakkor észben tartani egy alapvető szabályt: hitelesség nélkül minden komolyabb próbálkozás kudarcra van ítélve, a vállalatnak ezért élen kell járnia és környezettudatos működésével példát kell mutatnia klienseinek, ezt követően viszont már szinte garantáltak az üzleti előnyök.
Megmutatjuk, hogyan inspirálhatod vásárlóid környezettudatos cselekvések elvégzésére, és miként fűzheted ezáltal szorosabbra velük a viszonyt.
Legutóbbi fenntarthatósággal foglalkozó cikkünkben öt tippet adtunk, amelyek megfogadásával te is zöldebbé teheted vállalkozásodat. Akkor elmondtuk, hogy ha hatékonyan kommunikálod a környezet védelméért meghozott lépéseidet, akkor képes lehetsz tartósan kivívni ügyfeleid hűségét, valamint újabb ügyfeleket szerezni. Most megmutatjuk, hogyan inspirálhatod vásárlóid környezettudatos cselekvések elvégzésére, és miként fűzheted ezáltal szorosabbra velük a viszonyt.
Első lépésként próbáld meg a terméket vagy szolgáltatást valamilyen módon fenntarthatóvá tenni, elnyerve így ügyfeleid elismerését, illetve ezzel egy időben igyekezz őket is bevonni a cselekvésbe:
ne használj csomagolóanyagot csak ha muszáj és válassz akkor is a környezetkímélő opciók közül (gondolunk ezalatt a bio lebomló, komposztálható és újrahasznosított csomagolásokra),
amennyiben teheted, használj környezetkímélő anyagokat,
dolgozz helyi beszállítókkal, ezáltal ugyanis csökken a termékek előállításából fakadó üvegházhatású gázok kibocsátásának mértéke.
További lehetőséget jelentenek a környezettudatosság fontosságát hangsúlyozó kezdeményezések, amelyekbe az ügyfelek is hatékonyan bevonhatók. Ezek pontos jellege nyilván nagyban függ attól, hogy milyen tevékenységet folytat a vállalkozás, az alábbiak azonban egytől egyig vonzó opciót jelenthetnek:
környezetvédelmi tematikájú edukációs tartalmak létrehozása,
adománygyűjtések kezdeményezése,
nyereményjátékok és sorsolások indítása.
A kiaknázható előnyök növelhetők azzal, ha kapcsot helyezünk az ügyfél és a cég közé: egy fenntarthatósági adománygyűjtés esetén például növeli az ügyfelek elégedettségét, ha a vállalat minden adományukat megtoldja például azok összegének 10%-ával, így látják, hogy a vállalat nem saját maga helyett akarja rábírni őket a környezettudatosságra, hanem közös cselekvésben gondolkodik.
Ahogy cikkünkből is kiderült, az ügyfelek aktivizálása a vállalati zöld stratégia egyik kulcsfontosságú elemének számít. Fontos ugyanakkor észben tartani egy alapvető szabályt: hitelesség nélkül minden komolyabb próbálkozás kudarcra van ítélve, a vállalatnak ezért élen kell járnia és környezettudatos működésével példát kell mutatnia klienseinek, ezt követően viszont már szinte garantáltak az üzleti előnyök.