


Hogyan ismerjék fel munkavállalóid az internetes csalásokat? - III. rész
Hogyan ismerjék fel munkavállalóid az internetes csalásokat? - III. rész
Hogyan ismerjék fel munkavállalóid az internetes csalásokat? - III. rész
Peak Financial Services
2023. márc. 6.
Peak Financial Services
2023. márc. 6.
Peak Financial Services
2023. márc. 6.
Az online csalók egyre kifinomultabb módszereket vetnek be, hogy valamilyen módon pénzt csaljanak ki a gyanútlan felhasználókból. Azonban nem nehéz kivédeni az online visszaéléseket, ha idejében felismerjük őket és megtesszük a megfelelő óvintézkedéseket.
Az online csalók egyre kifinomultabb módszereket vetnek be, hogy valamilyen módon pénzt csaljanak ki a gyanútlan felhasználókból. Azonban nem nehéz kivédeni az online visszaéléseket, ha idejében felismerjük őket és megtesszük a megfelelő óvintézkedéseket.
Váratlanul kapcsolatba lépnek velünk
Váratlanul kapcsolatba lépnek velünk
Váratlanul kapcsolatba lépnek velünk
Ha valaki váratlanul veszi fel velünk a kapcsolatot, az gyakran annak a jele, hogy át akarnak verni minket. Óvatosan kell bánni minden olyan SMS-sel, e-maillel, telefonhívással vagy akár papír alapú levéllel, amelyre nem számítottunk, még akkor is, ha az üzenet ártatlannak tűnik, mivel könnyen csalás áldozatává válhatunk, ha nem figyelünk oda.
Személyes adatokat kérnek tőlünk
Az mindig egy intő jel, ha telefonon, e-mailben vagy SMS-ben személyes adatokat kérnek tőlünk. A csalás megállapítására van egy egyszerű szabály, amely szorosan kapcsolódik az előző ponthoz: mi kezdeményeztük a kapcsolatfelvételt, vagy ők? Ha nem mi kezdeményeztük, és csak a semmiből, váratlanul vették fel velünk a kapcsolatot, akkor elég nagy valószínűséggel csak át akarnak verni. Éppen ezért soha ne osszunk meg az interneten (vagy bárhol máshol) másokkal olyan személyes adatokat, mint például jelszavak vagy PIN-kódok.
Túl szép, hogy igaz legyen
Ne legyenek illúzióink, ha az interneten szembe jön velünk egy olyan ajánlat, ami “túl szép ahhoz, hogy igaz legyen”, akkor szinte biztosan átverésről van szó. Az online csalók gyakran csábítják magukhoz a gyanútlan áldozatokat “kihagyhatatlan” ajánlatokkal, majd ráveszik őket, hogy pénzt küldjenek. Azonban néha nem a pénzre hajtanak. Lehet, hogy csak az áldozat telefonszámát vagy más személyes adatait akarják kicsalni, hogy aztán később azokat eladhassák.
Ha valaki váratlanul veszi fel velünk a kapcsolatot, az gyakran annak a jele, hogy át akarnak verni minket. Óvatosan kell bánni minden olyan SMS-sel, e-maillel, telefonhívással vagy akár papír alapú levéllel, amelyre nem számítottunk, még akkor is, ha az üzenet ártatlannak tűnik, mivel könnyen csalás áldozatává válhatunk, ha nem figyelünk oda.
Személyes adatokat kérnek tőlünk
Az mindig egy intő jel, ha telefonon, e-mailben vagy SMS-ben személyes adatokat kérnek tőlünk. A csalás megállapítására van egy egyszerű szabály, amely szorosan kapcsolódik az előző ponthoz: mi kezdeményeztük a kapcsolatfelvételt, vagy ők? Ha nem mi kezdeményeztük, és csak a semmiből, váratlanul vették fel velünk a kapcsolatot, akkor elég nagy valószínűséggel csak át akarnak verni. Éppen ezért soha ne osszunk meg az interneten (vagy bárhol máshol) másokkal olyan személyes adatokat, mint például jelszavak vagy PIN-kódok.
Túl szép, hogy igaz legyen
Ne legyenek illúzióink, ha az interneten szembe jön velünk egy olyan ajánlat, ami “túl szép ahhoz, hogy igaz legyen”, akkor szinte biztosan átverésről van szó. Az online csalók gyakran csábítják magukhoz a gyanútlan áldozatokat “kihagyhatatlan” ajánlatokkal, majd ráveszik őket, hogy pénzt küldjenek. Azonban néha nem a pénzre hajtanak. Lehet, hogy csak az áldozat telefonszámát vagy más személyes adatait akarják kicsalni, hogy aztán később azokat eladhassák.