Üzleti öltözetű személy egy nagy óra mellett áll, körülötte pénzügyi és produktivitást jelképező ikonok, világos narancssárga háttérrel.
Üzleti öltözetű személy egy nagy óra mellett áll, körülötte pénzügyi és produktivitást jelképező ikonok, világos narancssárga háttérrel.
Üzleti öltözetű személy egy nagy óra mellett áll, körülötte pénzügyi és produktivitást jelképező ikonok, világos narancssárga háttérrel.

Hogyan maradjon sikeres a vállalkozásunk hosszú távon is?

Hogyan maradjon sikeres a vállalkozásunk hosszú távon is?

Hogyan maradjon sikeres a vállalkozásunk hosszú távon is?

Az induló vállalkozások jelentős része az első néhány évben megszűnik, és mindössze 25 százalékuk éli meg a tizenötödik működési évét. Hogyan lehet mégis egy olyan vállalkozást építeni, amely tartós sikereket ér el? Annyit már az írás elején elárulhatunk, hogy nem (csak) a szerencsén múlik: sokkal inkább a hozzáálláson, a folyamatos fejlődésen és az alkalmazkodóképességen.

Az induló vállalkozások jelentős része az első néhány évben megszűnik, és mindössze 25 százalékuk éli meg a tizenötödik működési évét. Hogyan lehet mégis egy olyan vállalkozást építeni, amely tartós sikereket ér el? Annyit már az írás elején elárulhatunk, hogy nem (csak) a szerencsén múlik: sokkal inkább a hozzáálláson, a folyamatos fejlődésen és az alkalmazkodóképességen.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2025. ápr. 24.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2025. ápr. 24.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2025. ápr. 24.

Sokan azt gondolják, hogy a kudarc oka mindig külső tényezőkben keresendő: a rossz piaci környezet, a finanszírozási problémák vagy épp a gyenge marketing. Bár ezek mind hozzájárulhatnak, az igazi felelős legtöbbször maga a vállalkozó. Az a személy, aki megálmodta és létrehozta céget, ha ugyanis nem képes időben felismerni és kezelni a kihívásokat, az akár a vállalkozása bukásához is vezethet.

A hosszú távú sikef alapjai


Ne kényelmesedj el!

A kezdeti sikerek után könnyű beleesni abba a hibába, hogy egyszerűen csak folytatod azt, ami bejött. A piac azonban folyamatosan változik, és ami ma működik, holnap már elavult lehet. Gondoljunk csak olyan vállalatokra, mint a videó kölcsönyző láncot üzemeltető Blockbuster vagy a fotográfiára szakosodott Kodak. Mindkettő piacvezető volt a maga idejében, mégis kudarcot vallottak, mert nem tudtak időben megújulni. 

Az olyan nagynevű márkák, mint például a Coca-Cola, mindig képesek voltak alkalmazkodni. A vállalkozóknak is folyamatosan figyelni kell hogy, mi az, ami működik, és mi az, ami nem, és hogyan lehet újdonságokat bevezetni.


Legyél mindig éhes!

Az elégedett, hűséges ügyfelek fantasztikusak, de soha ne feltételezd, hogy örökké szükségük lesz majd a termékeidre vagy szolgáltatásaidra. Ha például az egyik ügyfel úgy dönt, hogy ezután házon belül oldja meg azt, amit addig tőled vásárolt, az könnyen óriási bevételkieséshez vezethet.

A diverzifikáció kulcsfontosságú: ne függj néhány nagy ügyféltől. Tartsd szemmel a piaci trendeket, és mindig legyenek új ügyfelek a csőben. Ez nemcsak biztonságot ad, de megakadályozza azt is, hogy a piaci mozgások ártsanak a vállalkozásodnak.


Engedd el a kontrollt!

A vállalkozók gyakran abba a csapdába esnek, hogy mindent maguk akarnak kézben tartani. Ez különösen a vállalkozás korai szakaszában jellemző, amikor még a személyes jelenlét és döntéshozatal meghatározó. Idővel azonban ez a fajta hozzáállás akadályozza a növekedést.

Ahhoz, hogy valóban sikeres és hosszú távon fenntartható legyen a vállalkozás, bíznod kell a csapatodban. Építs egy tehetséges, önállóan is dolgozni képes csapatot, és hagyd őket kibontakozni. Az, hogy mindent te csinálsz, nemcsak időpazarlás, de a növekedést is gátolja.


Fogadd el a változást!

Az életben csak egy dolog biztos, a változás -  ez pedig a vállalkozások életében is ugyanúgy érvényes. Gazdasági válságok, technológiai forradalmak, globális pandémiák – ezek mind megkövetelik, hogy rugalmasan reagáljunk a felmerülő kihívásokra.

Aki képes alkalmazkodni, az nemcsak túléli a nehéz időket, hanem akár előnyt is kovácsolhat belőlük. Az innováció nem luxus, hanem szükségszerűség. Néha az is segíthet, ha nem követed a tömeget – amikor mindenki más balra fordul, menj jobbra!

Sokan azt gondolják, hogy a kudarc oka mindig külső tényezőkben keresendő: a rossz piaci környezet, a finanszírozási problémák vagy épp a gyenge marketing. Bár ezek mind hozzájárulhatnak, az igazi felelős legtöbbször maga a vállalkozó. Az a személy, aki megálmodta és létrehozta céget, ha ugyanis nem képes időben felismerni és kezelni a kihívásokat, az akár a vállalkozása bukásához is vezethet.

A hosszú távú sikef alapjai


Ne kényelmesedj el!

A kezdeti sikerek után könnyű beleesni abba a hibába, hogy egyszerűen csak folytatod azt, ami bejött. A piac azonban folyamatosan változik, és ami ma működik, holnap már elavult lehet. Gondoljunk csak olyan vállalatokra, mint a videó kölcsönyző láncot üzemeltető Blockbuster vagy a fotográfiára szakosodott Kodak. Mindkettő piacvezető volt a maga idejében, mégis kudarcot vallottak, mert nem tudtak időben megújulni. 

Az olyan nagynevű márkák, mint például a Coca-Cola, mindig képesek voltak alkalmazkodni. A vállalkozóknak is folyamatosan figyelni kell hogy, mi az, ami működik, és mi az, ami nem, és hogyan lehet újdonságokat bevezetni.


Legyél mindig éhes!

Az elégedett, hűséges ügyfelek fantasztikusak, de soha ne feltételezd, hogy örökké szükségük lesz majd a termékeidre vagy szolgáltatásaidra. Ha például az egyik ügyfel úgy dönt, hogy ezután házon belül oldja meg azt, amit addig tőled vásárolt, az könnyen óriási bevételkieséshez vezethet.

A diverzifikáció kulcsfontosságú: ne függj néhány nagy ügyféltől. Tartsd szemmel a piaci trendeket, és mindig legyenek új ügyfelek a csőben. Ez nemcsak biztonságot ad, de megakadályozza azt is, hogy a piaci mozgások ártsanak a vállalkozásodnak.


Engedd el a kontrollt!

A vállalkozók gyakran abba a csapdába esnek, hogy mindent maguk akarnak kézben tartani. Ez különösen a vállalkozás korai szakaszában jellemző, amikor még a személyes jelenlét és döntéshozatal meghatározó. Idővel azonban ez a fajta hozzáállás akadályozza a növekedést.

Ahhoz, hogy valóban sikeres és hosszú távon fenntartható legyen a vállalkozás, bíznod kell a csapatodban. Építs egy tehetséges, önállóan is dolgozni képes csapatot, és hagyd őket kibontakozni. Az, hogy mindent te csinálsz, nemcsak időpazarlás, de a növekedést is gátolja.


Fogadd el a változást!

Az életben csak egy dolog biztos, a változás -  ez pedig a vállalkozások életében is ugyanúgy érvényes. Gazdasági válságok, technológiai forradalmak, globális pandémiák – ezek mind megkövetelik, hogy rugalmasan reagáljunk a felmerülő kihívásokra.

Aki képes alkalmazkodni, az nemcsak túléli a nehéz időket, hanem akár előnyt is kovácsolhat belőlük. Az innováció nem luxus, hanem szükségszerűség. Néha az is segíthet, ha nem követed a tömeget – amikor mindenki más balra fordul, menj jobbra!