Így használhatod fel adatbázisaidat üzletfejlesztésre

Így használhatod fel adatbázisaidat üzletfejlesztésre

Így használhatod fel adatbázisaidat üzletfejlesztésre

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2022. szept. 26.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2022. szept. 26.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2022. szept. 26.

Korábbi bejegyzésünkben bemutattuk, hogy miként láthatsz neki az adatkezelésnek vállalkozásodon belül. Akkor négy fő lépést határoztunk meg:

1.     Építs ki egy átfogó adatkezelési stratégiát.

2.     Koncentrálj a jelenre és a jövőre.

3.     Kezdd meg gondosan az adattisztítást.

4.     Használj adatkezelő szoftvereket.

A rendezett adatbázisok új szintre emelhetik az üzletfejlesztést, legfőképp a három alábbi módon.

Korábbi bejegyzésünkben bemutattuk, hogy miként láthatsz neki az adatkezelésnek vállalkozásodon belül. Akkor négy fő lépést határoztunk meg:

1.     Építs ki egy átfogó adatkezelési stratégiát.

2.     Koncentrálj a jelenre és a jövőre.

3.     Kezdd meg gondosan az adattisztítást.

4.     Használj adatkezelő szoftvereket.

A rendezett adatbázisok új szintre emelhetik az üzletfejlesztést, legfőképp a három alábbi módon.

1. Mélyebb ügyfélkapcsolatok

1. Mélyebb ügyfélkapcsolatok

1. Mélyebb ügyfélkapcsolatok

 Az ügyfélkapcsolatok megfelelő ápolása kulcsfontosságú a bevétel fenntartása és növelése érdekében. Minél többet tud egy vállalkozás az ügyfeleiről, és minél rendezettebben tudja elérni a megfelelő adatokat, annál jobbak a képességei az ügyfélkapcsolatok mélyítésére. Visszatérő vásárlónál például előre kitöltött szállítási címmel is lehet dolgozni és meg lehet spórolni az ügyfél számára az egyszer már megadott adatok folyamatos kitöltését. A rendezett ügyféladatok emellett fejlettebb marketing kampányokat is lehetővé tesznek. Így könnyebb célzottan reklámozni egyes termékeket és szolgáltatásokat egyedi ajánlatokkal.

 2. Sikeresebb értékesítés

A megfelelő adatbázisok felhasználásával fejlettebb adatmodellek építhetők ki, amiket házon belül vagy külső szakértő bevonásával is létrehozhat egy vállalkozás. Lehetőség nyílhat értékesítési előrejelzések kidolgozására, amelyek pontosabb képet adhatnak a vállalkozás jövőjéről. Ebből kiderülhet, hogy van-e égető szükség valaminek a változtatására a jelenben vagy jó úton halad-e a vállalkozás.

Az ügyféladatok birtokában a marketinghez hasonlóan az értékesítés is személyre szabottan folyhat. Sőt, a meglévő ügyfelek adatai alapján meghatározható, hogy milyen potenciális ügyfeleket érdemes megkeresni még, és nekik is hasonlóan személyre szabott ajánlatokat felkínálni. Így növelhető a meglévő ügyfelek vásárlói életútjának értéke, valamint fokozható az ügyfélszerzés is.

 3. Költséghatékonyság és magasabb produktivitás.

Végül a bevételek növelése mellett a költségek csökkentését is segítheti a megfelelő adatkezelés. Nincs szükség az adatok keresgélésére és összefésülésére, valamint a hibák folyamatos javítására egy jól kialakított rendszerben. 

A vállalkozáson belül mindenki számára elérhető adatbázisok továbbá csökkentik a kommunikációs terheket is – nem kell a külön dolgozó alkalmazottaknak és csapatoknak egymást keresniük, ha nem találnak meg valamilyen számukra szükséges adatot. 

Ezekből az előnyökből adódóan az alkalmazottaknak kevesebb időt kell adminisztratív, elkerülhető feladatokkal tölteniük, és fontosabb folyamatokra összpontosíthatnak, hatékonyabbá téve a vállalkozás működését.

 Az ügyfélkapcsolatok megfelelő ápolása kulcsfontosságú a bevétel fenntartása és növelése érdekében. Minél többet tud egy vállalkozás az ügyfeleiről, és minél rendezettebben tudja elérni a megfelelő adatokat, annál jobbak a képességei az ügyfélkapcsolatok mélyítésére. Visszatérő vásárlónál például előre kitöltött szállítási címmel is lehet dolgozni és meg lehet spórolni az ügyfél számára az egyszer már megadott adatok folyamatos kitöltését. A rendezett ügyféladatok emellett fejlettebb marketing kampányokat is lehetővé tesznek. Így könnyebb célzottan reklámozni egyes termékeket és szolgáltatásokat egyedi ajánlatokkal.

 2. Sikeresebb értékesítés

A megfelelő adatbázisok felhasználásával fejlettebb adatmodellek építhetők ki, amiket házon belül vagy külső szakértő bevonásával is létrehozhat egy vállalkozás. Lehetőség nyílhat értékesítési előrejelzések kidolgozására, amelyek pontosabb képet adhatnak a vállalkozás jövőjéről. Ebből kiderülhet, hogy van-e égető szükség valaminek a változtatására a jelenben vagy jó úton halad-e a vállalkozás.

Az ügyféladatok birtokában a marketinghez hasonlóan az értékesítés is személyre szabottan folyhat. Sőt, a meglévő ügyfelek adatai alapján meghatározható, hogy milyen potenciális ügyfeleket érdemes megkeresni még, és nekik is hasonlóan személyre szabott ajánlatokat felkínálni. Így növelhető a meglévő ügyfelek vásárlói életútjának értéke, valamint fokozható az ügyfélszerzés is.

 3. Költséghatékonyság és magasabb produktivitás.

Végül a bevételek növelése mellett a költségek csökkentését is segítheti a megfelelő adatkezelés. Nincs szükség az adatok keresgélésére és összefésülésére, valamint a hibák folyamatos javítására egy jól kialakított rendszerben. 

A vállalkozáson belül mindenki számára elérhető adatbázisok továbbá csökkentik a kommunikációs terheket is – nem kell a külön dolgozó alkalmazottaknak és csapatoknak egymást keresniük, ha nem találnak meg valamilyen számukra szükséges adatot. 

Ezekből az előnyökből adódóan az alkalmazottaknak kevesebb időt kell adminisztratív, elkerülhető feladatokkal tölteniük, és fontosabb folyamatokra összpontosíthatnak, hatékonyabbá téve a vállalkozás működését.