


Így válhatsz győztessé az ESG világában
Így válhatsz győztessé az ESG világában
Így válhatsz győztessé az ESG világában
Peak Financial Services
2023. márc. 24.
Peak Financial Services
2023. márc. 24.
Peak Financial Services
2023. márc. 24.
Az ESG (környezeti, társadalmi és vállalatirányítási) tényezők egyre fontosabbá válnak az üzleti világban. Ezeknek a szempontoknak az üzleti döntéshozatalba történő beépítése pedig egyre több nagyvállalat teendői között szerepel.
Ez egyszerre kihívás és lehetőség, hiszen a sikeresen reagáló vállalatok üzleti előnyöket élvezhetnek. A gyengébbek viszont veszteségeket könyvelhetnek el, például a környezettudatos vásárlók elvesztésén keresztül. Az ESG tényezők figyelembevétele azonban nem csak a nagyvállalatoknak releváns, a kis- és közepes vállalkozásoknak is lehetőséget adhat az üzleti előnyök megszerzésére. Lássuk, hogyan válhatsz te is nyertessé ebben az új világban!
Az ESG (környezeti, társadalmi és vállalatirányítási) tényezők egyre fontosabbá válnak az üzleti világban. Ezeknek a szempontoknak az üzleti döntéshozatalba történő beépítése pedig egyre több nagyvállalat teendői között szerepel.
Ez egyszerre kihívás és lehetőség, hiszen a sikeresen reagáló vállalatok üzleti előnyöket élvezhetnek. A gyengébbek viszont veszteségeket könyvelhetnek el, például a környezettudatos vásárlók elvesztésén keresztül. Az ESG tényezők figyelembevétele azonban nem csak a nagyvállalatoknak releváns, a kis- és közepes vállalkozásoknak is lehetőséget adhat az üzleti előnyök megszerzésére. Lássuk, hogyan válhatsz te is nyertessé ebben az új világban!
1. Fenntartható termékek és szolgáltatások kínálá
1. Fenntartható termékek és szolgáltatások kínálá
1. Fenntartható termékek és szolgáltatások kínálá
Egyre nagyobb számban találkozunk azokkal a fogyasztókkal, akik erősen preferálják az olyan termékeket és szolgáltatásokat, amelyek pozitív hatással vannak a környezetre és a társadalomra. Számos lehetőség van arra, hogy egy vállalkozás zöldebbé tegye saját termékeit.
Például a csomagolóanyagok elhagyása, vagy újrahasznosított opciók használata is előrelépést jelent. Így egyrészt csökken a céged szén-dioxid-kibocsátása, ráadásul meg tudod mutatni ügyfeleidnek, hogy téged valóban érdekel a környezetvédelem. Ez hosszú távon az ügyfelek számának növekedését és elégedettségét válthatja ki.
2. A működés környezettudatossá tétele
Az ESG tényezők figyelembevétele nemcsak a termékek és szolgáltatások vonatkozásában fontos, hanem az üzleti folyamatok tekintetében is. A környezetbarát operáció révén csökkenthetők a vállalat költségei. Például a tudatos energiahasználattal csökkenhetnek a rezsiköltségek, az elektromos autók használatával pedig elkerülhetők a benzinköltségek.
Emellett már idő előtt megfelelhetsz a különböző környezetvédelmi szabályozásoknak. Így elkerülheted, hogy az utolsó pillanatban rengeteg pénzt és energiát felemésszen egy új szabálynak való megfelelés.
3. Társadalmi felelősségvállalás felmutatása
Az ESG orientált vállalkozásoknak fontos, hogy aktívan részt vegyenek a társadalom életében és pozitív hatást gyakoroljanak a közösségekre. A kisvállalkozások jellemzően közel állnak a helyi közösségekhez, ezáltal könnyebben tudnak társadalmi felelősséget vállalni és pozitív hatást gyakorolni.
Érdemes felmérni, hogy a te környékeden milyen társadalmi kezdeményezés támogatható akár adományokkal, akár vállalati önkénteskedéssel. Ez lehet egy közös szemétszedés vagy faültetés, egy helyi gyermekotthon támogatása, vagy épp a rászorulóknak történő ételosztás. Így egyrészt pozitív társadalmi értéket teremtesz és megvilágíthatod céged társadalmi elkötelezettségét.
4. Tanulás és ismeretszerzés
Végül nem lehet eléggé hangsúlyozni a témában való folyamatos tájékozódás fontosságát. Érdemes utánaolvasni azoknak az ESG-vel kapcsolatos kérdéseknek, amelyek szerinted relevánsak lehetnek a cégednek. Ebben már a BUPA is segítségedre van, hiszen tavaly novemberben bemutattuk a Zöld Business névre hallgató szolgáltatásunkat.
A Zöld Business célja az ügyfelek támogatása a környezettudatos működés alapjainak elsajátításában és a pozitív cselekvések megkezdésében. Nézd meg a Zöld Business funkció oldalát itt, tölts ki a kérdőíveke,t és ha szeretnél, indulj el a zöld vállalati működés felé vezető úton.
Egyre nagyobb számban találkozunk azokkal a fogyasztókkal, akik erősen preferálják az olyan termékeket és szolgáltatásokat, amelyek pozitív hatással vannak a környezetre és a társadalomra. Számos lehetőség van arra, hogy egy vállalkozás zöldebbé tegye saját termékeit.
Például a csomagolóanyagok elhagyása, vagy újrahasznosított opciók használata is előrelépést jelent. Így egyrészt csökken a céged szén-dioxid-kibocsátása, ráadásul meg tudod mutatni ügyfeleidnek, hogy téged valóban érdekel a környezetvédelem. Ez hosszú távon az ügyfelek számának növekedését és elégedettségét válthatja ki.
2. A működés környezettudatossá tétele
Az ESG tényezők figyelembevétele nemcsak a termékek és szolgáltatások vonatkozásában fontos, hanem az üzleti folyamatok tekintetében is. A környezetbarát operáció révén csökkenthetők a vállalat költségei. Például a tudatos energiahasználattal csökkenhetnek a rezsiköltségek, az elektromos autók használatával pedig elkerülhetők a benzinköltségek.
Emellett már idő előtt megfelelhetsz a különböző környezetvédelmi szabályozásoknak. Így elkerülheted, hogy az utolsó pillanatban rengeteg pénzt és energiát felemésszen egy új szabálynak való megfelelés.
3. Társadalmi felelősségvállalás felmutatása
Az ESG orientált vállalkozásoknak fontos, hogy aktívan részt vegyenek a társadalom életében és pozitív hatást gyakoroljanak a közösségekre. A kisvállalkozások jellemzően közel állnak a helyi közösségekhez, ezáltal könnyebben tudnak társadalmi felelősséget vállalni és pozitív hatást gyakorolni.
Érdemes felmérni, hogy a te környékeden milyen társadalmi kezdeményezés támogatható akár adományokkal, akár vállalati önkénteskedéssel. Ez lehet egy közös szemétszedés vagy faültetés, egy helyi gyermekotthon támogatása, vagy épp a rászorulóknak történő ételosztás. Így egyrészt pozitív társadalmi értéket teremtesz és megvilágíthatod céged társadalmi elkötelezettségét.
4. Tanulás és ismeretszerzés
Végül nem lehet eléggé hangsúlyozni a témában való folyamatos tájékozódás fontosságát. Érdemes utánaolvasni azoknak az ESG-vel kapcsolatos kérdéseknek, amelyek szerinted relevánsak lehetnek a cégednek. Ebben már a BUPA is segítségedre van, hiszen tavaly novemberben bemutattuk a Zöld Business névre hallgató szolgáltatásunkat.
A Zöld Business célja az ügyfelek támogatása a környezettudatos működés alapjainak elsajátításában és a pozitív cselekvések megkezdésében. Nézd meg a Zöld Business funkció oldalát itt, tölts ki a kérdőíveke,t és ha szeretnél, indulj el a zöld vállalati működés felé vezető úton.