


Két fiatal vállalkozó, akik felforgatták a szőnyegipart
Két fiatal vállalkozó, akik felforgatták a szőnyegipart
Két fiatal vállalkozó, akik felforgatták a szőnyegipart
Justin Soleimani és Zach Dannett számára a szőnyegpiac nem csupán üzleti lehetőséget jelentett, hanem kihívást is, amit meg akartak oldani.
Egy olyan szőnyeget álmodtak meg, amely könnyen tisztítható, strapabíró, és a modern otthonok igényeit szolgálja.
A hagyományos megoldásokkal kapcsolatos elégedetlenség, valamint a vásárlói igények és visszajelzések motiválták a vállalkozókat.
A két fiatal 2019 őszén fogott bele a vállalkozásba, és megalapították Tumble-t.
Justin Soleimani és Zach Dannett számára a szőnyegpiac nem csupán üzleti lehetőséget jelentett, hanem kihívást is, amit meg akartak oldani.
Egy olyan szőnyeget álmodtak meg, amely könnyen tisztítható, strapabíró, és a modern otthonok igényeit szolgálja.
A hagyományos megoldásokkal kapcsolatos elégedetlenség, valamint a vásárlói igények és visszajelzések motiválták a vállalkozókat.
A két fiatal 2019 őszén fogott bele a vállalkozásba, és megalapították Tumble-t.
Peak
2024. dec. 13.
Peak
2024. dec. 13.
Peak
2024. dec. 13.
Az ötlet megszületése és a kezdeti kihívások
Miután megfigyelték, hogy a piacon kapható szőnyegek gyakran nem feleltek meg a vásárlók igényeinek, Soleimani és Dannett komoly kutatómunkába kezdett. Több ezer vásárlói véleményt és visszajelzést elemeztek, hogy megértsék a leggyakoribb problémákat. Ezek megoldására nemcsak foltálló anyagokat használtak, hanem különösen nagy hangsúlyt fektettek arra is, hogy termékeik biztonságosak és környezetbarátok legyenek, amik gyermekek és háziállatok számára is megfelelőek.
A Tumble 18 hónapos fejlesztési folyamat után, 2021 áprilisában lépett a piacra. A bevezetést megelőzően egy éven keresztül Soleimani és Dannett szabadidejükben dolgoztak a projekten: hétvégén és éjszakánként Los Angeles-i varrónőkkel és ázsiai beszállítókkal egyeztettek, miközben folyamatosan finomították a prototípusokat. A kezdeti időszak komoly fizikai és mentális erőfeszítéseket igényelt – nem egyszer kellett vállukon cipelni a hatalmas szőnyegeket Los Angeles utcáin, hogy személyesen ellenőrizzék annak minőségét a varrónőknél. Ez a fáradtságos munka azonban alapot adott egy sikeres vállalkozás számára.
A Tumble indulása során a crowdfunding, vagyis a közösségi finanszírozás jelentette az egyik legfontosabb lépést. Ez a módszer nemcsak a piacra lépést segítette, hanem lehetőséget adott a vásárlók igényeinek alaposabb megismerésére, és tőkét biztosított a nagyobb megrendelésekhez. Soleimani és Dannett célja az volt, hogy termékeiket minél több emberhez eljuttassák.
A vállalkozás a kezdetektől fogva saját finanszírozásból működött, így Soleimani és Dannett személyes megtakarításaikat, valamint a crowdfundingból befolyt összegeket fektették az első nagyobb rendelésbe. Mindig is a nyereségességre helyezték a hangsúlyt, és sosem vontak be külső forrást. A cég az első két évben teljes munkaidős alkalmazottak nélkül működött, kizárólag alvállalkozókat és ügynökségeket foglalkoztatva, hogy rugalmasan és költséghatékonyan kezeljék az üzleti tevékenységet.
Covid-19 és az ellátási lánc kihívásai
A Covid-19 járvány komoly kihívást jelentett az ellátási lánc számára, amelyet egy kezdő vállalkozásként különösen nehéz volt áthidalni. A világjárvány során a gyártási és szállítási szabályok folyamatosan változtak, az árak növekedtek, a kikötőket lezárták, és a gazdasági környezet bizonytalan volt. Mindez rendkívüli rugalmasságot és folyamatos alkalmazkodást igényelt a Tumble részéről. A társalapítók nemzetközi csapatukra és beszállítóikra támaszkodtak, hogy biztosítsák a termékek időben történő szállítását és a minőségi előírások betartását. Végül sikerült átvészelniük ezt az időszakot.
A vállalkozás sikere és növekedése
A Tumble a saját tőkéből történő finanszírozásnak köszönhetően gyorsan növekedett, és már nyolc számjegyű bevételre tett szert, miközben továbbra is a nyereségességre fókuszált. A társalapítók folyamatosan azon dolgoznak, hogy új termékkategóriákat vezessenek be és új piacokat hódítsanak meg. A Tumble csapata mára több mint 10 főre nőtt az Egyesült Államokban, ami lehetővé teszi, hogy a vállalkozás stabil alapokon folytathassa növekedését.
Mit jelent a Tumble vezetése a társalapítóknak?
Soleimani és Dannett számára a Tumble vezetése nem csupán üzleti kihívást jelent, hanem lehetőséget is az alkotásra. Soleimani számára a legnagyobb öröm az, hogy új ötleteket valósíthat meg, és láthatja, hogyan válik valósággá egy-egy koncepció, miközben a vásárlói visszajelzéseket figyeli. Nagy büszkeséggel tölti el, hogy csapatot építhet, és olyan munkahelyet teremthet, ahol az emberek szívesen dolgoznak.
Dannett szerint egy vállalkozás vezetése tele van kihívásokkal és hullámvölgyekkel – az út a sikerhez sosem egyenes. Az új piacok és termékek folyamatosan új kihívásokat és tanulási lehetőségeket nyújtanak, amit izgalmasnak talál. Öt évvel az indulás után Dannett úgy érzi, hogy a Tumble most éli legizgalmasabb időszakát, és a jövő ígéretesebb, mint valaha.
Tanácsok a jövőbeli vállalkozók számára
Soleimani szerint a legfontosabb, hogy teljes elkötelezettséget mutassunk egy ötlet iránt, még akkor is, ha nincs meg a teljes bizonyosság annak sikerében. Fontos, hogy olyan témát válasszunk, amely valóban érdekel bennünket, és amelyre hajlandók vagyunk időt és energiát fordítani. A crowdfunding használata lehetőséget nyújt arra is, hogy a vásárlói érdeklődést előzetesen felmérjük, mielőtt teljes mértékben elköteleződnénk a vállalkozás mellett.
Dannett szerint pedig nem szabad félni a kudarcoktól. Sokan a vállalkozást egy bináris eredményként látják – siker vagy bukás –, pedig a valóságban a sikert sok apró lépés és folyamatos tanulás adja meg. Az akadályok leküzdése és a tapasztalatokból való tanulás a kulcs a hosszú távú sikerhez.
A Tumble története remek példa arra, hogyan lehet egy apró ötletből teljes értékű vállalkozást építeni, ha a megfelelő alapító páros összefog, és hajlandóak áldozatokat hozni, valamint rugalmasan alkalmazkodni a kihívásokhoz.
(A cikk eredetileg az Entrepreneur oldalán jelent meg.)
Ha vállalkozás indításán gondolkodsz, ajánljuk figyelmedbe a BUPA leendő vállalkozásoknak szóló szolgáltatásait. A BUPA platformon minden az alapítással összefüggő ügyintézés online elvégezhető. Egyéni vállalkozást és egyszemélyes kft.-t is indíthatsz. A folyamat során szakértők segítik, hogy megtaláld az igényeidhez és céljaidhoz legjobban illeszkedő működési formát és adózási módot.
Az ötlet megszületése és a kezdeti kihívások
Miután megfigyelték, hogy a piacon kapható szőnyegek gyakran nem feleltek meg a vásárlók igényeinek, Soleimani és Dannett komoly kutatómunkába kezdett. Több ezer vásárlói véleményt és visszajelzést elemeztek, hogy megértsék a leggyakoribb problémákat. Ezek megoldására nemcsak foltálló anyagokat használtak, hanem különösen nagy hangsúlyt fektettek arra is, hogy termékeik biztonságosak és környezetbarátok legyenek, amik gyermekek és háziállatok számára is megfelelőek.
A Tumble 18 hónapos fejlesztési folyamat után, 2021 áprilisában lépett a piacra. A bevezetést megelőzően egy éven keresztül Soleimani és Dannett szabadidejükben dolgoztak a projekten: hétvégén és éjszakánként Los Angeles-i varrónőkkel és ázsiai beszállítókkal egyeztettek, miközben folyamatosan finomították a prototípusokat. A kezdeti időszak komoly fizikai és mentális erőfeszítéseket igényelt – nem egyszer kellett vállukon cipelni a hatalmas szőnyegeket Los Angeles utcáin, hogy személyesen ellenőrizzék annak minőségét a varrónőknél. Ez a fáradtságos munka azonban alapot adott egy sikeres vállalkozás számára.
A Tumble indulása során a crowdfunding, vagyis a közösségi finanszírozás jelentette az egyik legfontosabb lépést. Ez a módszer nemcsak a piacra lépést segítette, hanem lehetőséget adott a vásárlók igényeinek alaposabb megismerésére, és tőkét biztosított a nagyobb megrendelésekhez. Soleimani és Dannett célja az volt, hogy termékeiket minél több emberhez eljuttassák.
A vállalkozás a kezdetektől fogva saját finanszírozásból működött, így Soleimani és Dannett személyes megtakarításaikat, valamint a crowdfundingból befolyt összegeket fektették az első nagyobb rendelésbe. Mindig is a nyereségességre helyezték a hangsúlyt, és sosem vontak be külső forrást. A cég az első két évben teljes munkaidős alkalmazottak nélkül működött, kizárólag alvállalkozókat és ügynökségeket foglalkoztatva, hogy rugalmasan és költséghatékonyan kezeljék az üzleti tevékenységet.
Covid-19 és az ellátási lánc kihívásai
A Covid-19 járvány komoly kihívást jelentett az ellátási lánc számára, amelyet egy kezdő vállalkozásként különösen nehéz volt áthidalni. A világjárvány során a gyártási és szállítási szabályok folyamatosan változtak, az árak növekedtek, a kikötőket lezárták, és a gazdasági környezet bizonytalan volt. Mindez rendkívüli rugalmasságot és folyamatos alkalmazkodást igényelt a Tumble részéről. A társalapítók nemzetközi csapatukra és beszállítóikra támaszkodtak, hogy biztosítsák a termékek időben történő szállítását és a minőségi előírások betartását. Végül sikerült átvészelniük ezt az időszakot.
A vállalkozás sikere és növekedése
A Tumble a saját tőkéből történő finanszírozásnak köszönhetően gyorsan növekedett, és már nyolc számjegyű bevételre tett szert, miközben továbbra is a nyereségességre fókuszált. A társalapítók folyamatosan azon dolgoznak, hogy új termékkategóriákat vezessenek be és új piacokat hódítsanak meg. A Tumble csapata mára több mint 10 főre nőtt az Egyesült Államokban, ami lehetővé teszi, hogy a vállalkozás stabil alapokon folytathassa növekedését.
Mit jelent a Tumble vezetése a társalapítóknak?
Soleimani és Dannett számára a Tumble vezetése nem csupán üzleti kihívást jelent, hanem lehetőséget is az alkotásra. Soleimani számára a legnagyobb öröm az, hogy új ötleteket valósíthat meg, és láthatja, hogyan válik valósággá egy-egy koncepció, miközben a vásárlói visszajelzéseket figyeli. Nagy büszkeséggel tölti el, hogy csapatot építhet, és olyan munkahelyet teremthet, ahol az emberek szívesen dolgoznak.
Dannett szerint egy vállalkozás vezetése tele van kihívásokkal és hullámvölgyekkel – az út a sikerhez sosem egyenes. Az új piacok és termékek folyamatosan új kihívásokat és tanulási lehetőségeket nyújtanak, amit izgalmasnak talál. Öt évvel az indulás után Dannett úgy érzi, hogy a Tumble most éli legizgalmasabb időszakát, és a jövő ígéretesebb, mint valaha.
Tanácsok a jövőbeli vállalkozók számára
Soleimani szerint a legfontosabb, hogy teljes elkötelezettséget mutassunk egy ötlet iránt, még akkor is, ha nincs meg a teljes bizonyosság annak sikerében. Fontos, hogy olyan témát válasszunk, amely valóban érdekel bennünket, és amelyre hajlandók vagyunk időt és energiát fordítani. A crowdfunding használata lehetőséget nyújt arra is, hogy a vásárlói érdeklődést előzetesen felmérjük, mielőtt teljes mértékben elköteleződnénk a vállalkozás mellett.
Dannett szerint pedig nem szabad félni a kudarcoktól. Sokan a vállalkozást egy bináris eredményként látják – siker vagy bukás –, pedig a valóságban a sikert sok apró lépés és folyamatos tanulás adja meg. Az akadályok leküzdése és a tapasztalatokból való tanulás a kulcs a hosszú távú sikerhez.
A Tumble története remek példa arra, hogyan lehet egy apró ötletből teljes értékű vállalkozást építeni, ha a megfelelő alapító páros összefog, és hajlandóak áldozatokat hozni, valamint rugalmasan alkalmazkodni a kihívásokhoz.
(A cikk eredetileg az Entrepreneur oldalán jelent meg.)
Ha vállalkozás indításán gondolkodsz, ajánljuk figyelmedbe a BUPA leendő vállalkozásoknak szóló szolgáltatásait. A BUPA platformon minden az alapítással összefüggő ügyintézés online elvégezhető. Egyéni vállalkozást és egyszemélyes kft.-t is indíthatsz. A folyamat során szakértők segítik, hogy megtaláld az igényeidhez és céljaidhoz legjobban illeszkedő működési formát és adózási módot.