


Kkv digitalizációs trendek
Kkv digitalizációs trendek
Kkv digitalizációs trendek
Peak Financial Services
2021. szept. 20.
Peak Financial Services
2021. szept. 20.
Peak Financial Services
2021. szept. 20.
Ma egy rendkívül aktuális, ugyanakkor megosztó témába vágunk bele a kkv-k digitalizációjával kapcsolatban. A kis- és középvállalkozások Magyarországon is ellentmondásos helyzetben vannak: ugyanis sok előző generációs cégvezető ódzkodik a 21. századi vállalatvezetésre jellemző folyamatos változásoktól és digitalizációtól, pedig egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy akár innováció, akár hatékonyságnövelés, vagy akár csak a hétköznapi ügymenet szempontjából is versenyelőnnyel jár.
Mára a digitalizáció a vállalatok életének szinte minden aspektusát befolyásolja. Gyakori tévhit, hogy ha egy adott vállalkozás tevékenysége nem igényli a kínált szolgáltatások és termékek digitalizációját, akkor egyáltalán nincs is rá szükség pedig ennél mi sem állhatna távolabb a valóságtól. Lássunk néhány alapvető példát a kkv szektor életéből, amelyek kifejezetten pozitív értéket teremthetnek egy hagyományos vállalkozás számára is:
1. Értékesítési csatornák digitalizációja és diverzifikációja (webshopok, online értékesítés)
2. Marketing csatornák digitalizációja (közösségi média, email, video, egyéb tartalomgyártás)
3. Céges pénzügyek és adminisztrációs feladatok automatizálása, hatékonyságuk növelése (bérszámfejtő szoftverek, pénzügyi asszisztensek, online számlázás, vállalatirányítási rendszerek)
+1 Maguk a termékek és szolgáltatások digitalizációja (csak amennyiben ez releváns a cég tevékenységére nézve, akkor viszont prioritásnak minősül)
A fenti lista elemeinek megvalósításával bármely vállalkozás képes lehet hatékonyabbá tenni működését. Az értékesítési és marketing csatornák digitális térbe való kiterjesztésével nem csupán sokszínűbbé, válik a vállalat adott tevékenysége, de ezek révén akár olyan ügyfélszegmensek is sikeresen megszólíthatók, amelyeket korábban nem sikerült megtalálni az adott üzenettel, ajánlattal.
A céges pénzügyi és adminisztrációs teendők esetében pedig a ráfordítandó idő és a feladatok bonyolultsága is jelentősen lecsökkenthető, így a cégvezető végre képes azokra a tevékenységekre koncentrálni, amelyek a cég valódi tevékenységét jelentik. Érdemes tehát nyitottnak lenni, és ha a teljes modernizációt nem is, de a vállalkozás sikerességéhez elengedhetetlen innovációkat még időben átvenni és élvezni az abból fakadó előnyöket.
Ma egy rendkívül aktuális, ugyanakkor megosztó témába vágunk bele a kkv-k digitalizációjával kapcsolatban. A kis- és középvállalkozások Magyarországon is ellentmondásos helyzetben vannak: ugyanis sok előző generációs cégvezető ódzkodik a 21. századi vállalatvezetésre jellemző folyamatos változásoktól és digitalizációtól, pedig egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy akár innováció, akár hatékonyságnövelés, vagy akár csak a hétköznapi ügymenet szempontjából is versenyelőnnyel jár.
Mára a digitalizáció a vállalatok életének szinte minden aspektusát befolyásolja. Gyakori tévhit, hogy ha egy adott vállalkozás tevékenysége nem igényli a kínált szolgáltatások és termékek digitalizációját, akkor egyáltalán nincs is rá szükség pedig ennél mi sem állhatna távolabb a valóságtól. Lássunk néhány alapvető példát a kkv szektor életéből, amelyek kifejezetten pozitív értéket teremthetnek egy hagyományos vállalkozás számára is:
1. Értékesítési csatornák digitalizációja és diverzifikációja (webshopok, online értékesítés)
2. Marketing csatornák digitalizációja (közösségi média, email, video, egyéb tartalomgyártás)
3. Céges pénzügyek és adminisztrációs feladatok automatizálása, hatékonyságuk növelése (bérszámfejtő szoftverek, pénzügyi asszisztensek, online számlázás, vállalatirányítási rendszerek)
+1 Maguk a termékek és szolgáltatások digitalizációja (csak amennyiben ez releváns a cég tevékenységére nézve, akkor viszont prioritásnak minősül)
A fenti lista elemeinek megvalósításával bármely vállalkozás képes lehet hatékonyabbá tenni működését. Az értékesítési és marketing csatornák digitális térbe való kiterjesztésével nem csupán sokszínűbbé, válik a vállalat adott tevékenysége, de ezek révén akár olyan ügyfélszegmensek is sikeresen megszólíthatók, amelyeket korábban nem sikerült megtalálni az adott üzenettel, ajánlattal.
A céges pénzügyi és adminisztrációs teendők esetében pedig a ráfordítandó idő és a feladatok bonyolultsága is jelentősen lecsökkenthető, így a cégvezető végre képes azokra a tevékenységekre koncentrálni, amelyek a cég valódi tevékenységét jelentik. Érdemes tehát nyitottnak lenni, és ha a teljes modernizációt nem is, de a vállalkozás sikerességéhez elengedhetetlen innovációkat még időben átvenni és élvezni az abból fakadó előnyöket.