Illusztráció vízcseppel, benne újrahasznosítási jel levelekből
Illusztráció vízcseppel, benne újrahasznosítási jel levelekből
Illusztráció vízcseppel, benne újrahasznosítási jel levelekből

Legyél zöldebb víztisztító projektekkel

Legyél zöldebb víztisztító projektekkel

Legyél zöldebb víztisztító projektekkel

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2022. jún. 17.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2022. jún. 17.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2022. jún. 17.

Amikor a vállalkozások szén-dioxid-kibocsátásának semlegesítéséről van szó, leggyakrabban a faültetés jut az emberek eszébe.

Számos vállalat dolgozott már ki népszerű faültetési programot. A zöld banki megoldásairól ismert Aspiration például tavaly novemberben 35 millió elültetett fáról számolt be.

A faültetés mellett azonban nem kerül kellő figyelem a víztisztító projektekre, amelyek ugyancsak kiemelt fontossággal rendelkeznek a környezetvédelmi kezdeményezések körében. A különböző források más-más adatokat közölnek arról, hogy pontosan mennyi műanyag kerül vizeinkbe globális szinten. Abban viszont a legtöbb adat megegyezik, hogy több millió tonnáról van szó.

A műanyagszennyezésnek óriási pusztító hatása van. Az óceánoknak például jelentős szerepe van a környezetben: mérgező anyagokat nyelnek el és oxigént szabadítanak fel. A műanyag hulladékok viszont korlátozzák ezt a tevékenységet. A vízi élővilág is érintett: limitált növekedéssel, kevésbé sikeres szaporodással és különböző betegségekkel kell szembenézniük egyes fajoknak a környezetükben található temérdek mennyiségű műanyag miatt. A mikroműanyagok a vízen keresztül a termőföldekre és az állatállományokhoz egyaránt eljutnak, így az emberek szervezetébe is könnyen bekerülhetnek.

A víztisztítás iránt érdeklődő vállalkozások számára érdekes lehet, hogy mekkora igény van az ügyfelek részéről az ilyen projektek iránt. Skandinávia legnagyobb neobankja, a Lunar, tökéletes példát szolgáltat. A Lunar egy víztisztító projekt keretein belül lehetőséget adott ügyfeleinek, hogy saját költségükön támogassanak óceántisztító kezdeményezéseket. A neobank nem kapcsolt kedvezményt a projekthez, azonban minden adományt 2 százalékkal megemelt saját zsebből. A végeredmény az lett, hogy több víztisztító partnert kellett keresni. Az ügyfelek ugyanis annyi pénzt dobtak össze, hogy a helyi, észak-európai vizek mellett a világ egyik legszennyezettebb területén, Indonézia környékén is segíteni tudtak.

A fentiekből látszik, hogy a műanyagszennyezés egy jelentős probléma napjainkban, amelynek súlyos következményei vannak. Azonban bármelyik vállalkozás tehet azért, hogy tisztábbak legyen vizeink. Ami hátra maradt: megtalálni a megfelelő projektet és a lelkes ügyfeleket.

Amikor a vállalkozások szén-dioxid-kibocsátásának semlegesítéséről van szó, leggyakrabban a faültetés jut az emberek eszébe.

Számos vállalat dolgozott már ki népszerű faültetési programot. A zöld banki megoldásairól ismert Aspiration például tavaly novemberben 35 millió elültetett fáról számolt be.

A faültetés mellett azonban nem kerül kellő figyelem a víztisztító projektekre, amelyek ugyancsak kiemelt fontossággal rendelkeznek a környezetvédelmi kezdeményezések körében. A különböző források más-más adatokat közölnek arról, hogy pontosan mennyi műanyag kerül vizeinkbe globális szinten. Abban viszont a legtöbb adat megegyezik, hogy több millió tonnáról van szó.

A műanyagszennyezésnek óriási pusztító hatása van. Az óceánoknak például jelentős szerepe van a környezetben: mérgező anyagokat nyelnek el és oxigént szabadítanak fel. A műanyag hulladékok viszont korlátozzák ezt a tevékenységet. A vízi élővilág is érintett: limitált növekedéssel, kevésbé sikeres szaporodással és különböző betegségekkel kell szembenézniük egyes fajoknak a környezetükben található temérdek mennyiségű műanyag miatt. A mikroműanyagok a vízen keresztül a termőföldekre és az állatállományokhoz egyaránt eljutnak, így az emberek szervezetébe is könnyen bekerülhetnek.

A víztisztítás iránt érdeklődő vállalkozások számára érdekes lehet, hogy mekkora igény van az ügyfelek részéről az ilyen projektek iránt. Skandinávia legnagyobb neobankja, a Lunar, tökéletes példát szolgáltat. A Lunar egy víztisztító projekt keretein belül lehetőséget adott ügyfeleinek, hogy saját költségükön támogassanak óceántisztító kezdeményezéseket. A neobank nem kapcsolt kedvezményt a projekthez, azonban minden adományt 2 százalékkal megemelt saját zsebből. A végeredmény az lett, hogy több víztisztító partnert kellett keresni. Az ügyfelek ugyanis annyi pénzt dobtak össze, hogy a helyi, észak-európai vizek mellett a világ egyik legszennyezettebb területén, Indonézia környékén is segíteni tudtak.

A fentiekből látszik, hogy a műanyagszennyezés egy jelentős probléma napjainkban, amelynek súlyos következményei vannak. Azonban bármelyik vállalkozás tehet azért, hogy tisztábbak legyen vizeink. Ami hátra maradt: megtalálni a megfelelő projektet és a lelkes ügyfeleket.