


Mi az a közösségi finanszírozás?
Mi az a közösségi finanszírozás?
Mi az a közösségi finanszírozás?
Peak Financial Services
2021. dec. 21.
Peak Financial Services
2021. dec. 21.
Peak Financial Services
2021. dec. 21.
Számos vállalkozó emlékezhet arra, hogy álmainak teljesítése érdekében vállalkozása elkezdéséhez saját megtakarításain túl igénybe vette családja és barátai pénzügyi támogatását is. Természetesen minél több embert ismer valaki, minél mélyebbek a kapcsolatai, annál nagyobb valószínűséggel tud így tőkéhez jutni. Azonban számos ember éppen e nélkül a kezdeti löket nélkül nem képes megvalósítani álmait, így jelentősen kevesebb kreatív vállalkozás van a világban. A digitalizáció korában éppen az ilyen esetekre nyújt megoldást az online közösségi finanszírozás.
A közösségi finanszírozás egy olyan újítás a digitális pénzügyi szektorban, amelynek keretein belül egy vállalkozás elindítását vagy egy üzleti lépést (például termékfejlesztés, terjeszkedés) az emberek nagy csoportja fejenként kis összegekkel tud támogatni, így több kisebb hozzájárulásból összegyűlhet egy jelentős összeg. Ez történhet pusztán adományozási alapon vagy valamilyen jutalom ellenében. Ezek a jutalmak felületről felületre változnak, így van ahol kisebb céges ajándékokat, saját termékeket, céges részesedést vagy akár digitális eszközöket, kriptovalutákat adnak a cégek a finanszírozóknak. Természetesen ahhoz, hogy a cégek pénzhez jussanak, meg kell teremteniük a megfelelő keresletet, így egy igényesen előadott, szolid üzleti logikán alapuló ajánlatot kell tenniük a választott felületükön.
Ez a modern finanszírozási módszer jelentősen hatékonyabb a régi praktikáknál. Amellett, hogy forrásokhoz juttatja a vállalkozásokat, képes egyfajta piackutatásként is funkcionálni. A potenciális támogatók visszajelzései például kifejezetten értékesek egy új termék bevezetése esetén, hogy az a megfelelő finomításokkal, a lehető legjobb formában kerüljön piacra. Emellett a közösségi finanszírozókból egy hűséges ügyfélbázist is ki lehet építeni, hiszen jutalomtól függetlenül erősebb a kapcsolatuk a finanszírozott céggel vagy termékkel, mint annak versenytársaival. Végül, a közösségi finanszírozási kampányok gyakran nagy marketing értéket is képviselnek. Ha egy kampány éppen nagyon sikeres, akkor a szakmai médiafelületek nagy valószínűséggel beszámolnak erről, így növelve a vállalkozás elérését.
Számos vállalkozó emlékezhet arra, hogy álmainak teljesítése érdekében vállalkozása elkezdéséhez saját megtakarításain túl igénybe vette családja és barátai pénzügyi támogatását is. Természetesen minél több embert ismer valaki, minél mélyebbek a kapcsolatai, annál nagyobb valószínűséggel tud így tőkéhez jutni. Azonban számos ember éppen e nélkül a kezdeti löket nélkül nem képes megvalósítani álmait, így jelentősen kevesebb kreatív vállalkozás van a világban. A digitalizáció korában éppen az ilyen esetekre nyújt megoldást az online közösségi finanszírozás.
A közösségi finanszírozás egy olyan újítás a digitális pénzügyi szektorban, amelynek keretein belül egy vállalkozás elindítását vagy egy üzleti lépést (például termékfejlesztés, terjeszkedés) az emberek nagy csoportja fejenként kis összegekkel tud támogatni, így több kisebb hozzájárulásból összegyűlhet egy jelentős összeg. Ez történhet pusztán adományozási alapon vagy valamilyen jutalom ellenében. Ezek a jutalmak felületről felületre változnak, így van ahol kisebb céges ajándékokat, saját termékeket, céges részesedést vagy akár digitális eszközöket, kriptovalutákat adnak a cégek a finanszírozóknak. Természetesen ahhoz, hogy a cégek pénzhez jussanak, meg kell teremteniük a megfelelő keresletet, így egy igényesen előadott, szolid üzleti logikán alapuló ajánlatot kell tenniük a választott felületükön.
Ez a modern finanszírozási módszer jelentősen hatékonyabb a régi praktikáknál. Amellett, hogy forrásokhoz juttatja a vállalkozásokat, képes egyfajta piackutatásként is funkcionálni. A potenciális támogatók visszajelzései például kifejezetten értékesek egy új termék bevezetése esetén, hogy az a megfelelő finomításokkal, a lehető legjobb formában kerüljön piacra. Emellett a közösségi finanszírozókból egy hűséges ügyfélbázist is ki lehet építeni, hiszen jutalomtól függetlenül erősebb a kapcsolatuk a finanszírozott céggel vagy termékkel, mint annak versenytársaival. Végül, a közösségi finanszírozási kampányok gyakran nagy marketing értéket is képviselnek. Ha egy kampány éppen nagyon sikeres, akkor a szakmai médiafelületek nagy valószínűséggel beszámolnak erről, így növelve a vállalkozás elérését.