


Mi az az ESG és miért érdekes ez a vállalatodnak?
Mi az az ESG és miért érdekes ez a vállalatodnak?
Mi az az ESG és miért érdekes ez a vállalatodnak?
Egyre több helyen elhangzik az ESG kifejezés, de sokan még mindig nem tudják mit is takar. Az ESG egy mozaikszó, az angol environment, social és governance szavak első betűiből tevődik össze. Olyan környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási elvekről van szó, amelyek figyelembe vételével egy cég fenntarthatóvá, etikussá és üzletileg sikeressé teheti működését.
Senki ne érezze magát rosszul, ha elsőre megfoghatatlannak tűnik a definíció, lássunk tehát egy-egy releváns szempontot a három területről. Az etikus vállalatok például a lehető legkevesebb hulladéktermelés mellett (E), a munkavállalói jogok folyamatos tiszteletével (S), minden releváns érintett számára átlátható módon működnek (G).
Az ESG filozófia lényege, hogy még az üzleti sikerek érdekében sem szabad figyelmen kívül hagyni az olyan alapvető elveket, mint a környezeti értékek védelme, az emberekkel szembeni igazságos bánásmód, vagy az etikus üzletelés.
Azok a cégek, akik megfelelnek ezeknek a szempontoknak, hosszú távú sikerekre számíthatnak. Nekik nem kell attól félniük, hogy előbb-utóbb bajba keverednek a problémás viselkedésük miatt. Sőt, idővel egyre előnyösebbá válhat a helyzetük, hiszen sikeresen szólítják meg a környezetvédelem iránt nyitott fogyasztókat, az etikus vállalatok után néző befektetőket.
És ezzel rá is térhetünk, hogy miért érdemes foglalkozni az ESG-vel egy átlagos kkv-nak. Már napjainkban is látszik, hogy egyre többen veszik figyelembe fogyasztói döntéseik során, hogy az adott termék, vagy szolgáltatás mennyire fenntarthatóan és etikusan jött létre. Az újrahasznosított csomagolástól kezdve az energiahatékonyságig rengeteg szempontot mérlegelnek ezek az elsősorban fiatal fogyasztók. Ha valaki nem figyel oda ezekre, azt pedig észreveszik, és ennek megfelelően döntenek a folytatásban. Már csak emiatt is érdemes megmutatnod, hogy a te céged figyel erre a területre, így akár új ügyfeleket is szerezhetsz.
Ugyanez igaz a munkavállalók felvételére is. Azok a fiatalok, akik a mindennapokban keresik a fenntartható vállalatokat, a munkahely választásnál is figyelembe veszik ezt a kérdést. Ha a tehetséges jelentkezők azt látják, hogy a céged életében fontos érték az etikus és zöld működés, nagyobb eséllyel választják majd az általatok felkínált lehetőséget.
A klímaváltozás hatásai pedig egyre intenzívebben éreztetik következményeiket: a légtér hőmérséklete folyamatosan növekszik, a csapadékmennyiség kiszámíthatatlan, rengeteg nyersanyag ára hatalmas növekedésen van túl. Ezek a hatások minden céget érinteni fognak idővel, így a felkészülést nem lehet túl korán elkezdeni. A legközelebbi posztban pedig épp ebben fogunk segíteni és megnézzük, miként tudod elindítani cégedet az ESG kompatibilitás rögös, de annál jövedelmezőbb útján.
Egyre több helyen elhangzik az ESG kifejezés, de sokan még mindig nem tudják mit is takar. Az ESG egy mozaikszó, az angol environment, social és governance szavak első betűiből tevődik össze. Olyan környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási elvekről van szó, amelyek figyelembe vételével egy cég fenntarthatóvá, etikussá és üzletileg sikeressé teheti működését.
Senki ne érezze magát rosszul, ha elsőre megfoghatatlannak tűnik a definíció, lássunk tehát egy-egy releváns szempontot a három területről. Az etikus vállalatok például a lehető legkevesebb hulladéktermelés mellett (E), a munkavállalói jogok folyamatos tiszteletével (S), minden releváns érintett számára átlátható módon működnek (G).
Az ESG filozófia lényege, hogy még az üzleti sikerek érdekében sem szabad figyelmen kívül hagyni az olyan alapvető elveket, mint a környezeti értékek védelme, az emberekkel szembeni igazságos bánásmód, vagy az etikus üzletelés.
Azok a cégek, akik megfelelnek ezeknek a szempontoknak, hosszú távú sikerekre számíthatnak. Nekik nem kell attól félniük, hogy előbb-utóbb bajba keverednek a problémás viselkedésük miatt. Sőt, idővel egyre előnyösebbá válhat a helyzetük, hiszen sikeresen szólítják meg a környezetvédelem iránt nyitott fogyasztókat, az etikus vállalatok után néző befektetőket.
És ezzel rá is térhetünk, hogy miért érdemes foglalkozni az ESG-vel egy átlagos kkv-nak. Már napjainkban is látszik, hogy egyre többen veszik figyelembe fogyasztói döntéseik során, hogy az adott termék, vagy szolgáltatás mennyire fenntarthatóan és etikusan jött létre. Az újrahasznosított csomagolástól kezdve az energiahatékonyságig rengeteg szempontot mérlegelnek ezek az elsősorban fiatal fogyasztók. Ha valaki nem figyel oda ezekre, azt pedig észreveszik, és ennek megfelelően döntenek a folytatásban. Már csak emiatt is érdemes megmutatnod, hogy a te céged figyel erre a területre, így akár új ügyfeleket is szerezhetsz.
Ugyanez igaz a munkavállalók felvételére is. Azok a fiatalok, akik a mindennapokban keresik a fenntartható vállalatokat, a munkahely választásnál is figyelembe veszik ezt a kérdést. Ha a tehetséges jelentkezők azt látják, hogy a céged életében fontos érték az etikus és zöld működés, nagyobb eséllyel választják majd az általatok felkínált lehetőséget.
A klímaváltozás hatásai pedig egyre intenzívebben éreztetik következményeiket: a légtér hőmérséklete folyamatosan növekszik, a csapadékmennyiség kiszámíthatatlan, rengeteg nyersanyag ára hatalmas növekedésen van túl. Ezek a hatások minden céget érinteni fognak idővel, így a felkészülést nem lehet túl korán elkezdeni. A legközelebbi posztban pedig épp ebben fogunk segíteni és megnézzük, miként tudod elindítani cégedet az ESG kompatibilitás rögös, de annál jövedelmezőbb útján.
Peak Financial Services
2023. febr. 27.
Peak Financial Services
2023. febr. 27.
Peak Financial Services
2023. febr. 27.