Miért fontos a saját weboldal?

Miért fontos a saját weboldal?

Miért fontos a saját weboldal?

  • Ma már minden vállalkozás számára elengedhetetlen az online jelenlét, az információgyűjtés és az ügyintézés is egyre inkább ezeken a csatornákon zajlik.

  • Egy jól felépített weboldalnak a márkaépítésben, az online értékesítésben és az ügyfelekkel folytatott kommunikációban is jelentős szerepe lehet.

  • A honlap különböző megoldásokkal házon belül és szakértőkre bízva egyaránt elkészíthető.

  • Ma már minden vállalkozás számára elengedhetetlen az online jelenlét, az információgyűjtés és az ügyintézés is egyre inkább ezeken a csatornákon zajlik.

  • Egy jól felépített weboldalnak a márkaépítésben, az online értékesítésben és az ügyfelekkel folytatott kommunikációban is jelentős szerepe lehet.

  • A honlap különböző megoldásokkal házon belül és szakértőkre bízva egyaránt elkészíthető.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2024. szept. 19.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2024. szept. 19.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2024. szept. 19.

Manapság az emberek többsége az interneten keresztül tájékozódik, intézi ügyeit és online vásárol, nem véletlen, hogy a jelenlét a digitális térben elengedhetetlen a vállalkozók, vállalkozások számára. 

Egy jól felépített honlap nem csupán egy online névjegykártya, hanem a cég legfontosabb eszköze a potenciális ügyfelek elérésében és tájékoztatásában, a versenyelőny megszerzésében, a márkaépítésben és az online értékesítésben. A weboldal már nem egy opció, hanem alapkövetelmény - legyen szó bármilyen vállalkozásról.

Miért fontos a honlap egy vállalkozó számára?

A Digiméter 2024. tavaszi kutatásából kiderült, hogy a felmérésben megkérdezett hazai kis- és középvállalkozások 73 százaléka rendelkezett honlappal vagy webáruházzal az adatfelvétel idején.


Forrás: Rackhost, Digitrendi “Hazai digitalizáció 2024” kutatás

A vizsgált vállalkozások többsége felismerte tehát a saját honlap jelentőségét, de még mindig van hova fejlődni a digitális jelenlét terén. Ennek alátámasztására a saját honlap mellett számos ok sorolható – ezek közül a legfontosabbakat emeljük ki.


  • Professzionális megjelenés

Egy saját weboldal alapvető eszköz egy vállalkozás hitelességének és professzionális jelenlétének megteremtésében. A jól kialakított, vizuálisan vonzó és felhasználóbarát weboldal tükrözi a vállalkozás reputációját és megbízhatóságát, valamint a márkaépítés egyik alapköve is. Az ügyfelek gyakran az interneten keresztül keresnek és találnak rá először egy vállalkozásra, a weboldalon érik az első benyomások, amely jelentősen befolyásolhatja a bizalom kialakulását és a cég megítélést egyaránt.


  • Elérhetőség és láthatóság

Az online jelenlét növeli a vállalkozás elérhetőségét, szélesítve a vásárlóközönséget. A weboldal révén a potenciális ügyfelek könnyedén rátalálhatnak a vállalkozásra, bármikor és bárhol az interneten keresztül. Ez különösen fontos a mai digitális világban, ahol az emberek többsége az interneten keres információt, mielőtt döntést hozna. Egy optimalizált weboldal javíthatja a helyezést a keresőmotorok találati listáján, így is növelve a potenciális látogatók számát.


  • Marketing és márkaépítés

A weboldal központi szerepet játszik a digitális marketingstratégiában, segít a márka üzenetének közvetítésében, és lehetővé teszi a folyamatos kapcsolattartást a célközönséggel. Bármilyen online vagy offline kampány, hirdetés sikerességéhez szükség van egy céloldalra, ahol az érdeklődők további információkat találnak az ajánlatról, vagy magáról a cégről. Keresőoptimalizálás segítségével előrébb kerülhet a honlap a találati listákon, ami javítja a vállalkozás láthatóságát, a tartalommarketing és email marketing pedig a potenciális vásárlók bevonzását szolgálhatja. Ezen felül a weboldal mérhetővé is teszi a marketing erőfeszítéseket, lehetőséget nyújtva a vállalkozás számára, hogy nyomon kövesse melyik kampány, hogyan teljesít, milyen tartalmak működnek a legjobban.


  • Ügyfélszolgálat és kommunikáció

Egy weboldal lehetőséget biztosít információnyújtásra és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. Online űrlapok, chat funkciók, GYIK – azaz gyakran ismételt kérdések –, valamint egyéb interaktív tartalmak segítségével a weboldal jelentősen javíthatja a vállalkozás iránti bizalom kialakulását és az ügyfélszolgálat színvonalát. Ez nemcsak az ügyfélélményt javítja, hanem csökkentheti a vállalkozásra nehezedő adminisztratív terheket is. A gyors és hatékony kommunikáció lehetővé teszi az ügyfelek elégedettségének növelését, ami hosszú távon hozzájárul a vállalkozás sikeres működéséhez.

A weboldalkészítés lehetséges módjai

Amennyiben a weboldal szükségessége már nem kérdés, érdemes kiválasztani, hogy milyen módszerrel készüljön el a honlap. A technikai tudás, a költséghatékonyság, illetve a tervezett weboldal komplexitása függvényében több megoldás közül is lehet választani.


  • DIY megoldások

A DIY, azaz “csináld magad” megoldások egyik legnépszerűbb formái az online honlapépítő platformok – mint például a Wix – vagy tartalomkezelő rendszerek – többek között a WordPress – használata. Ezek a szolgáltatások olyan eszközöket kínálnak, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy minimális technikai tudással is látványos és funkcionálisan megfelelő weboldalakat hozzanak létre. A platformok előre elkészített sablonokat, drag-and-drop – azaz fogd és vidd – szerkesztőket és különböző bővítményeket biztosítanak, amelyek megkönnyítik a weboldal elkészítését és kezelését akár teljesen kezdők számára is. 

A weboldal ilyen módon akár ingyenesen elkészíthető, a vállalkozások igényeinek megfelelő sablonok, specifikus bővítmények vagy extra funkciók jelenthetnek némi költséget, a domain név és a hoszting díján felül, amelyekről később lesz szó.

Ezeknek a megoldásoknak a előnye a költséghatékonyság, hiszen nincs szükség fejlesztőkre vagy ügynökségekre. Rugalmasak, mivel a felhasználók saját igényeiknek megfelelően alakíthatják ki weboldalukat, és azonnal láthatják az eredményeket. 

A sablonok és az alapfunkciók használata bizonyos mértékig korlátozza viszont a testreszabhatóságot, a technikai tudás hiánya pedig problémákat okozhat, ha bonyolultabb funkciókra van szükség, vagy olyan egyedi igények merülnek fel, amelyekre a sablonok nem kínálnak megoldást. Kezdésként, egyszerűbb weboldalak költséghatékony készítéséhez ugyanakkor kiválóan megfelelhetnek.


  • Egyedi fejlesztés

Szakember vagy ügynökség bevonása akkor válik szükségessé, ha speciális igényei vannak a vállalkozásnak, olyanok, amelyeket a sablonok és a weboldalépítő platformok nem kínálnak kész megoldást. Ez lehet egyedi funkciók használata, sajátos design igények, vagy akár egy teljesen egyedi felhasználói élmény kialakítása. 

Ha a vállalkozásnak nincs továbbá elegendő ideje vagy technikai tudása a weboldal elkészítéséhez és kezeléséhez, abban az esetben is szükség van szakemberek bevonására. Amennyiben pedig a weboldalnak kulcsszerepe van a vállalkozás működésében – például e-kereskedelem területén –, vagy ha a márka presztízse megköveteli a professzionális megjelenést, akkor a szakértői segítség indokolt.

Fontos, hogy a vállalkozás körültekintően válasszon fejlesztőt vagy ügynökséget. Érdemes referenciákat kérni, a korábbi munkákat megtekinteni, véleményeket olvasni, alaposan megbeszélni az elvárásokat és a projekt követelményeit. Egy jó fejlesztőnek vagy ügynökségnek nemcsak a technikai tudása lehet figyelemre méltó, hanem az is, hogy képes megérteni a vállalkozás céljait és megvalósítani az elképzeléseit.

A profi fejlesztők alkalmazása jóval költségesebb lehet, mint a DIY megoldások, de hosszú távon megtérülhet a befektetés, ha a weboldal fontos szerepet játszik a vállalkozás növekedésében. Az árak széles skálán mozognak, attól függően, hogy milyen komplexitású a projekt, és mennyi ideig tart a fejlesztés. Fontos, hogy a vállalkozás reális költségvetéssel és időtartammal számoljon, és vegye figyelembe az esetleges további karbantartási költségeket is.


  • Saját honlap lépésről lépésre

A weboldal elkészítésének pontos menetéről, arról, hogy melyek azok a lépések, amelyeken ennek során végig kell menni egy következő bejegyzésben olvashatsz, amelyet ezen a linken érsz el.

A blogposztot a Rackhost Zrt szakértői írták. A társaság, több mint 15 éves tapasztalattal nyújt minőségi web- és szerverhoszting szolgáltatást széles ügyfélkör számára. A cég szolgáltatásait a BUPA platform felhasználói kedvezményesen vehetik igénybe. Ha érdekel a lehetőség  jelentkezz be (vagy regisztrálj, ha még nem tetted meg), ahol a Kuponok menüpontban megtalálod a Rackhost Zrt. és további partnereink kedvezményeit!

Manapság az emberek többsége az interneten keresztül tájékozódik, intézi ügyeit és online vásárol, nem véletlen, hogy a jelenlét a digitális térben elengedhetetlen a vállalkozók, vállalkozások számára. 

Egy jól felépített honlap nem csupán egy online névjegykártya, hanem a cég legfontosabb eszköze a potenciális ügyfelek elérésében és tájékoztatásában, a versenyelőny megszerzésében, a márkaépítésben és az online értékesítésben. A weboldal már nem egy opció, hanem alapkövetelmény - legyen szó bármilyen vállalkozásról.

Miért fontos a honlap egy vállalkozó számára?

A Digiméter 2024. tavaszi kutatásából kiderült, hogy a felmérésben megkérdezett hazai kis- és középvállalkozások 73 százaléka rendelkezett honlappal vagy webáruházzal az adatfelvétel idején.


Forrás: Rackhost, Digitrendi “Hazai digitalizáció 2024” kutatás

A vizsgált vállalkozások többsége felismerte tehát a saját honlap jelentőségét, de még mindig van hova fejlődni a digitális jelenlét terén. Ennek alátámasztására a saját honlap mellett számos ok sorolható – ezek közül a legfontosabbakat emeljük ki.


  • Professzionális megjelenés

Egy saját weboldal alapvető eszköz egy vállalkozás hitelességének és professzionális jelenlétének megteremtésében. A jól kialakított, vizuálisan vonzó és felhasználóbarát weboldal tükrözi a vállalkozás reputációját és megbízhatóságát, valamint a márkaépítés egyik alapköve is. Az ügyfelek gyakran az interneten keresztül keresnek és találnak rá először egy vállalkozásra, a weboldalon érik az első benyomások, amely jelentősen befolyásolhatja a bizalom kialakulását és a cég megítélést egyaránt.


  • Elérhetőség és láthatóság

Az online jelenlét növeli a vállalkozás elérhetőségét, szélesítve a vásárlóközönséget. A weboldal révén a potenciális ügyfelek könnyedén rátalálhatnak a vállalkozásra, bármikor és bárhol az interneten keresztül. Ez különösen fontos a mai digitális világban, ahol az emberek többsége az interneten keres információt, mielőtt döntést hozna. Egy optimalizált weboldal javíthatja a helyezést a keresőmotorok találati listáján, így is növelve a potenciális látogatók számát.


  • Marketing és márkaépítés

A weboldal központi szerepet játszik a digitális marketingstratégiában, segít a márka üzenetének közvetítésében, és lehetővé teszi a folyamatos kapcsolattartást a célközönséggel. Bármilyen online vagy offline kampány, hirdetés sikerességéhez szükség van egy céloldalra, ahol az érdeklődők további információkat találnak az ajánlatról, vagy magáról a cégről. Keresőoptimalizálás segítségével előrébb kerülhet a honlap a találati listákon, ami javítja a vállalkozás láthatóságát, a tartalommarketing és email marketing pedig a potenciális vásárlók bevonzását szolgálhatja. Ezen felül a weboldal mérhetővé is teszi a marketing erőfeszítéseket, lehetőséget nyújtva a vállalkozás számára, hogy nyomon kövesse melyik kampány, hogyan teljesít, milyen tartalmak működnek a legjobban.


  • Ügyfélszolgálat és kommunikáció

Egy weboldal lehetőséget biztosít információnyújtásra és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. Online űrlapok, chat funkciók, GYIK – azaz gyakran ismételt kérdések –, valamint egyéb interaktív tartalmak segítségével a weboldal jelentősen javíthatja a vállalkozás iránti bizalom kialakulását és az ügyfélszolgálat színvonalát. Ez nemcsak az ügyfélélményt javítja, hanem csökkentheti a vállalkozásra nehezedő adminisztratív terheket is. A gyors és hatékony kommunikáció lehetővé teszi az ügyfelek elégedettségének növelését, ami hosszú távon hozzájárul a vállalkozás sikeres működéséhez.

A weboldalkészítés lehetséges módjai

Amennyiben a weboldal szükségessége már nem kérdés, érdemes kiválasztani, hogy milyen módszerrel készüljön el a honlap. A technikai tudás, a költséghatékonyság, illetve a tervezett weboldal komplexitása függvényében több megoldás közül is lehet választani.


  • DIY megoldások

A DIY, azaz “csináld magad” megoldások egyik legnépszerűbb formái az online honlapépítő platformok – mint például a Wix – vagy tartalomkezelő rendszerek – többek között a WordPress – használata. Ezek a szolgáltatások olyan eszközöket kínálnak, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy minimális technikai tudással is látványos és funkcionálisan megfelelő weboldalakat hozzanak létre. A platformok előre elkészített sablonokat, drag-and-drop – azaz fogd és vidd – szerkesztőket és különböző bővítményeket biztosítanak, amelyek megkönnyítik a weboldal elkészítését és kezelését akár teljesen kezdők számára is. 

A weboldal ilyen módon akár ingyenesen elkészíthető, a vállalkozások igényeinek megfelelő sablonok, specifikus bővítmények vagy extra funkciók jelenthetnek némi költséget, a domain név és a hoszting díján felül, amelyekről később lesz szó.

Ezeknek a megoldásoknak a előnye a költséghatékonyság, hiszen nincs szükség fejlesztőkre vagy ügynökségekre. Rugalmasak, mivel a felhasználók saját igényeiknek megfelelően alakíthatják ki weboldalukat, és azonnal láthatják az eredményeket. 

A sablonok és az alapfunkciók használata bizonyos mértékig korlátozza viszont a testreszabhatóságot, a technikai tudás hiánya pedig problémákat okozhat, ha bonyolultabb funkciókra van szükség, vagy olyan egyedi igények merülnek fel, amelyekre a sablonok nem kínálnak megoldást. Kezdésként, egyszerűbb weboldalak költséghatékony készítéséhez ugyanakkor kiválóan megfelelhetnek.


  • Egyedi fejlesztés

Szakember vagy ügynökség bevonása akkor válik szükségessé, ha speciális igényei vannak a vállalkozásnak, olyanok, amelyeket a sablonok és a weboldalépítő platformok nem kínálnak kész megoldást. Ez lehet egyedi funkciók használata, sajátos design igények, vagy akár egy teljesen egyedi felhasználói élmény kialakítása. 

Ha a vállalkozásnak nincs továbbá elegendő ideje vagy technikai tudása a weboldal elkészítéséhez és kezeléséhez, abban az esetben is szükség van szakemberek bevonására. Amennyiben pedig a weboldalnak kulcsszerepe van a vállalkozás működésében – például e-kereskedelem területén –, vagy ha a márka presztízse megköveteli a professzionális megjelenést, akkor a szakértői segítség indokolt.

Fontos, hogy a vállalkozás körültekintően válasszon fejlesztőt vagy ügynökséget. Érdemes referenciákat kérni, a korábbi munkákat megtekinteni, véleményeket olvasni, alaposan megbeszélni az elvárásokat és a projekt követelményeit. Egy jó fejlesztőnek vagy ügynökségnek nemcsak a technikai tudása lehet figyelemre méltó, hanem az is, hogy képes megérteni a vállalkozás céljait és megvalósítani az elképzeléseit.

A profi fejlesztők alkalmazása jóval költségesebb lehet, mint a DIY megoldások, de hosszú távon megtérülhet a befektetés, ha a weboldal fontos szerepet játszik a vállalkozás növekedésében. Az árak széles skálán mozognak, attól függően, hogy milyen komplexitású a projekt, és mennyi ideig tart a fejlesztés. Fontos, hogy a vállalkozás reális költségvetéssel és időtartammal számoljon, és vegye figyelembe az esetleges további karbantartási költségeket is.


  • Saját honlap lépésről lépésre

A weboldal elkészítésének pontos menetéről, arról, hogy melyek azok a lépések, amelyeken ennek során végig kell menni egy következő bejegyzésben olvashatsz, amelyet ezen a linken érsz el.

A blogposztot a Rackhost Zrt szakértői írták. A társaság, több mint 15 éves tapasztalattal nyújt minőségi web- és szerverhoszting szolgáltatást széles ügyfélkör számára. A cég szolgáltatásait a BUPA platform felhasználói kedvezményesen vehetik igénybe. Ha érdekel a lehetőség  jelentkezz be (vagy regisztrálj, ha még nem tetted meg), ahol a Kuponok menüpontban megtalálod a Rackhost Zrt. és további partnereink kedvezményeit!