Illusztráció egy megafonnal, amiből üzenetek repülnek ki
Illusztráció egy megafonnal, amiből üzenetek repülnek ki
Illusztráció egy megafonnal, amiből üzenetek repülnek ki

Miért használj e-mail marketinget?

Miért használj e-mail marketinget?

Miért használj e-mail marketinget?

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2023. jan. 4.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2023. jan. 4.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak Financial Services

2023. jan. 4.

Az e-mail marketing egy hatékony módszer lehet a vállalkozások számára az ügyfelekkel való kommunikációra és az üzleti célok elérésére. Az alábbiakban bemutatjuk a legfőbb okokat, hogy miért is érdemes  e-mail marketinget használni:

1.Költséghatékony: Az e-mail marketing olcsóbb, mint a nyomtatott (print) marketing vagy a média hirdetések és emellett ugyanolyan hatékony is lehet.

2. Gyors: Az e-mail marketing gyorsan megvalósítható és azonnali visszajelzéseket lehet kapni az üzenetek hatékonyságáról. Az üzenetek küldése és fogadása pillanatok alatt megtörténik, így könnyebben és gyorsabban lehet lépéseket tenni a visszajelzések alapján, növelni az ügyfélélményt. Remek megoldás ha gyorsan és hatékonyan szeretnénk tájékoztatni ügyfeleinket, esetleg azonnal reagálni egy piaci történésre. 

3. Mérhető: Az e-mail marketingben használhatók olyan eszközök, amelyek lehetővé teszik a kampányok hatékonyságának (például a megnyitási arányok, a kattintási arányok és a vásárlási arányok) mérését. A mérések segítségével láthatóvá válik, hogy mely üzenetek voltak hatékonyak és melyek nem voltak annyira sikeresek. Ez nagyban segíthet a jövőbeli kampányok tervezésében. A mérések segítenek optimalizálni, így folyamatos fejlődést biztosítva a vállalkozás számára.

4. Célzott: Az e-mail marketingben célzott üzeneteket lehet küldeni a feliratkozóknak, ami növeli a hatékonyságot. Például, ha az ügyfeleknek elküldünk egy kínálatot, amely éppen az ő érdeklődési körüknek megfelelő termékekre vonatkozik, akkor valószínűbb, hogy rákattintanak és megtekintik a termékeket. 

5. Hatékony: Az e-mail marketing hatékony módszer lehet a meglévő ügyfelek megtartására és az új ügyfelek megszerzésére is. A meglévő ügyfeleknek elküldött üzenetek segíthetnek abban, hogy azok továbbra is aktívak maradjanak, míg az új ügyfeleknek elküldött üzenetek segíthetnek azok bevonásában. Remek módszer az esetleges kedvezmények, promóciók népszerűsítésére vagy a vállalattal kapcsolatos mérföldkövek, sikerek kommunikálására.

6. Automatizálás: Ezen felül az e-mail marketingben könnyen lehet úgynevezett automatizált üzeneteket is küldeni, amelyek különböző események, például a vásárlások vagy az ügyféléletciklus alapján is kiküldhetők. Például, ha egy vásárló megvesz valamit a webshopban, akkor az üzlet automatikusan küldhet neki egy üzenetet a vásárlás részleteiről, legfontosabb információkról. Az automatizált üzenetek nagyban hozzájárulhatnak a pozitív ügyfélélményhez, hiszen egy vásárlás vagy szolgáltatás igénybevételekor az ügyfél úgy érzi megfelelően tájékoztatva van minden részletről. (pl. tranzakció sikeressége, várható szállítás stb.) E mellett rengeteg időt és energiát is megtakaríthat a vállalkozás számára.

Az e-mail marketing egy hatékony módszer lehet a vállalkozások számára az ügyfelekkel való kommunikációra és az üzleti célok elérésére. Az alábbiakban bemutatjuk a legfőbb okokat, hogy miért is érdemes  e-mail marketinget használni:

1.Költséghatékony: Az e-mail marketing olcsóbb, mint a nyomtatott (print) marketing vagy a média hirdetések és emellett ugyanolyan hatékony is lehet.

2. Gyors: Az e-mail marketing gyorsan megvalósítható és azonnali visszajelzéseket lehet kapni az üzenetek hatékonyságáról. Az üzenetek küldése és fogadása pillanatok alatt megtörténik, így könnyebben és gyorsabban lehet lépéseket tenni a visszajelzések alapján, növelni az ügyfélélményt. Remek megoldás ha gyorsan és hatékonyan szeretnénk tájékoztatni ügyfeleinket, esetleg azonnal reagálni egy piaci történésre. 

3. Mérhető: Az e-mail marketingben használhatók olyan eszközök, amelyek lehetővé teszik a kampányok hatékonyságának (például a megnyitási arányok, a kattintási arányok és a vásárlási arányok) mérését. A mérések segítségével láthatóvá válik, hogy mely üzenetek voltak hatékonyak és melyek nem voltak annyira sikeresek. Ez nagyban segíthet a jövőbeli kampányok tervezésében. A mérések segítenek optimalizálni, így folyamatos fejlődést biztosítva a vállalkozás számára.

4. Célzott: Az e-mail marketingben célzott üzeneteket lehet küldeni a feliratkozóknak, ami növeli a hatékonyságot. Például, ha az ügyfeleknek elküldünk egy kínálatot, amely éppen az ő érdeklődési körüknek megfelelő termékekre vonatkozik, akkor valószínűbb, hogy rákattintanak és megtekintik a termékeket. 

5. Hatékony: Az e-mail marketing hatékony módszer lehet a meglévő ügyfelek megtartására és az új ügyfelek megszerzésére is. A meglévő ügyfeleknek elküldött üzenetek segíthetnek abban, hogy azok továbbra is aktívak maradjanak, míg az új ügyfeleknek elküldött üzenetek segíthetnek azok bevonásában. Remek módszer az esetleges kedvezmények, promóciók népszerűsítésére vagy a vállalattal kapcsolatos mérföldkövek, sikerek kommunikálására.

6. Automatizálás: Ezen felül az e-mail marketingben könnyen lehet úgynevezett automatizált üzeneteket is küldeni, amelyek különböző események, például a vásárlások vagy az ügyféléletciklus alapján is kiküldhetők. Például, ha egy vásárló megvesz valamit a webshopban, akkor az üzlet automatikusan küldhet neki egy üzenetet a vásárlás részleteiről, legfontosabb információkról. Az automatizált üzenetek nagyban hozzájárulhatnak a pozitív ügyfélélményhez, hiszen egy vásárlás vagy szolgáltatás igénybevételekor az ügyfél úgy érzi megfelelően tájékoztatva van minden részletről. (pl. tranzakció sikeressége, várható szállítás stb.) E mellett rengeteg időt és energiát is megtakaríthat a vállalkozás számára.