Asztalon webes rendelést csomagoló kezeket látunk laptop és csomagolóanyagok kíséretében
Asztalon webes rendelést csomagoló kezeket látunk laptop és csomagolóanyagok kíséretében
Asztalon webes rendelést csomagoló kezeket látunk laptop és csomagolóanyagok kíséretében

Milyen költségekkel számoljunk egy webshop indításakor?

Milyen költségekkel számoljunk egy webshop indításakor?

Milyen költségekkel számoljunk egy webshop indításakor?

Napjainkban kezd egyre nagyobb teret nyerni az online értékesítés, így egy webshop üzemeltetése remek vállalkozási alternatíva. A webáruházunk elindítása előtt viszont érdemes megismernünk a létrehozásával és fenntartásával járó költségeket, hogy tisztán lássuk, pontosan milyen kiadásokkal jár majd. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabbakat.

Napjainkban kezd egyre nagyobb teret nyerni az online értékesítés, így egy webshop üzemeltetése remek vállalkozási alternatíva. A webáruházunk elindítása előtt viszont érdemes megismernünk a létrehozásával és fenntartásával járó költségeket, hogy tisztán lássuk, pontosan milyen kiadásokkal jár majd. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabbakat.

Az indítással járó költségek:

Az indítással járó költségek:

Az indítással járó költségek:


  • Először is gondoskodnunk kell a webáruház motorról, vagyis arról a programról, ami a háttérben futva biztosítja az oldal zavartalan működését. A programot bérelhetjük, vagy akár el is készíttethetünk egyet egy szakemberrel. Érdemes megfontolni a választást, ugyanis a bérlés havi 10-20 ezer forint költséget jelent, a saját fejlesztés ezzel szemben több százezer forintos kiadás is lehet, viszont utóbbi hosszú távon kifizetődőbb.

 

  • Ezután domain nevet, azaz internetes elérhetőséget kell vennünk. (Ennek pontos menetéről itt írtunk korábban.) A lap nevének végződését attól függően válasszuk ki, hogy Magyarországra vagy külföldre is szeretnénk-e szállítani. Előbbinél válasszuk a „.hu” végződést, utóbbinál pedig a „.com”-ot. Ennek a költsége párezer forint évente.

 

  • A domainnel együtt vehetünk tárhelyet is. Ezt a döntést érdemes jól átgondolni, ugyanis ezen múlik majd az oldal gyorsasága, márpedig ez igencsak meghatározó. Itt a költségek széles skálán mozognak, attól függően, hogy mit szeretnénk.

 

  • Egy webáruház üzemeltetéséhez SSL tanúsítvány is szükséges, ez azért kell, hogy titkosított legyen a fizetés az oldalon. A tanúsítvánnyal rendelkező oldalak „https”-sel kezdődnek, míg a nem titkosított oldalak „http”-vel. A költsége szerencsére ennek sem egetverő, szintén párezer forinttal kalkulálhatunk.

 

  • Ezután ki kell választanunk a pénzügyi partnerünket, akin keresztül a webshop vásárlási tranzakciói történnek. A bankkártyás vásárlás és az előre utalás is ilyen partnereken keresztül történik, akik ezért jutalékot kérnek a tranzakciókból. Itt egyszeri szerződéskötési díjjal és rendszeres üzemeltetési költséggel is számolnunk kell.

 

Az üzemeltetéssel járó költségek:

  • Amennyiben mi saját magunk gyártjuk a termékeket, akkor számolnunk kell az anyagköltséggel, eszköz karbantartással és fejlesztéssel. Ha nem mi vagyunk a termék előállítói, úgy bekerülési díjat és szállítást kell fizetnünk.

 

  • Nagyobb webáruház esetén akár raktárra is szükségünk lehet, aminek szintén vannak fenntartási költségei.

 

  • Amikor élesítettük a webáruházunkat, utána elengedhetetlenek a marketinggel kapcsolatos kiadások. Érdemes a közösségi médiában és a keresőmotorban is kampányokat indítani, hogy szolgáltatásunkkal valóban eljuthassunk a célközönségünkhöz. Egy korábbi cikkünkben összegyűjtöttünk pár marketing tippet azzal kapcsolatban, hogy induló vállalkozással miként érdemes belevágni a hirdetésekbe, ide kattintva olvasható.

 

Összegezve ezek azok a legfontosabb tételek, talán nevezhetnénk őket az alapoknak is, amikkel egy webshop elindítása előtt számolnunk kell. Ezek ismeretében jobban feltérképezhető, hogy mekkora kezdőtőkére lesz szükségünk.


  • Először is gondoskodnunk kell a webáruház motorról, vagyis arról a programról, ami a háttérben futva biztosítja az oldal zavartalan működését. A programot bérelhetjük, vagy akár el is készíttethetünk egyet egy szakemberrel. Érdemes megfontolni a választást, ugyanis a bérlés havi 10-20 ezer forint költséget jelent, a saját fejlesztés ezzel szemben több százezer forintos kiadás is lehet, viszont utóbbi hosszú távon kifizetődőbb.

 

  • Ezután domain nevet, azaz internetes elérhetőséget kell vennünk. (Ennek pontos menetéről itt írtunk korábban.) A lap nevének végződését attól függően válasszuk ki, hogy Magyarországra vagy külföldre is szeretnénk-e szállítani. Előbbinél válasszuk a „.hu” végződést, utóbbinál pedig a „.com”-ot. Ennek a költsége párezer forint évente.

 

  • A domainnel együtt vehetünk tárhelyet is. Ezt a döntést érdemes jól átgondolni, ugyanis ezen múlik majd az oldal gyorsasága, márpedig ez igencsak meghatározó. Itt a költségek széles skálán mozognak, attól függően, hogy mit szeretnénk.

 

  • Egy webáruház üzemeltetéséhez SSL tanúsítvány is szükséges, ez azért kell, hogy titkosított legyen a fizetés az oldalon. A tanúsítvánnyal rendelkező oldalak „https”-sel kezdődnek, míg a nem titkosított oldalak „http”-vel. A költsége szerencsére ennek sem egetverő, szintén párezer forinttal kalkulálhatunk.

 

  • Ezután ki kell választanunk a pénzügyi partnerünket, akin keresztül a webshop vásárlási tranzakciói történnek. A bankkártyás vásárlás és az előre utalás is ilyen partnereken keresztül történik, akik ezért jutalékot kérnek a tranzakciókból. Itt egyszeri szerződéskötési díjjal és rendszeres üzemeltetési költséggel is számolnunk kell.

 

Az üzemeltetéssel járó költségek:

  • Amennyiben mi saját magunk gyártjuk a termékeket, akkor számolnunk kell az anyagköltséggel, eszköz karbantartással és fejlesztéssel. Ha nem mi vagyunk a termék előállítói, úgy bekerülési díjat és szállítást kell fizetnünk.

 

  • Nagyobb webáruház esetén akár raktárra is szükségünk lehet, aminek szintén vannak fenntartási költségei.

 

  • Amikor élesítettük a webáruházunkat, utána elengedhetetlenek a marketinggel kapcsolatos kiadások. Érdemes a közösségi médiában és a keresőmotorban is kampányokat indítani, hogy szolgáltatásunkkal valóban eljuthassunk a célközönségünkhöz. Egy korábbi cikkünkben összegyűjtöttünk pár marketing tippet azzal kapcsolatban, hogy induló vállalkozással miként érdemes belevágni a hirdetésekbe, ide kattintva olvasható.

 

Összegezve ezek azok a legfontosabb tételek, talán nevezhetnénk őket az alapoknak is, amikkel egy webshop elindítása előtt számolnunk kell. Ezek ismeretében jobban feltérképezhető, hogy mekkora kezdőtőkére lesz szükségünk.