Üzlet, vízió, felelősség – Jövőt formáló gazdasági döntéshozók

Üzlet, vízió, felelősség – Jövőt formáló gazdasági döntéshozók

Üzlet, vízió, felelősség – Jövőt formáló gazdasági döntéshozók

Innováció, vezetői felelősség, és a pénzügyi szolgáltatók új szerepfelfogása – ezek határozták meg a 2025-ös Money Talks konferencia hangulatát, ahol a politikai, üzleti és bankszektor kulcsszereplői osztották meg gondolataikat a jövő Magyarországáról és a vállalkozások lehetőségeiről.

Innováció, vezetői felelősség, és a pénzügyi szolgáltatók új szerepfelfogása – ezek határozták meg a 2025-ös Money Talks konferencia hangulatát, ahol a politikai, üzleti és bankszektor kulcsszereplői osztották meg gondolataikat a jövő Magyarországáról és a vállalkozások lehetőségeiről.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2025. ápr. 29.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2025. ápr. 29.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2025. ápr. 29.

A konferencia egyik leginspirálóbb megszólalója Kovásznai Ádám, az MBH Bank BUPA üzletágvezetője volt, aki világossá tette: a pénzügyi szektor szerepe radikálisan átalakul.

„Fontos, hogy szem előtt tartsuk a vállalkozások igényeit, reagálva a különböző fájdalompontokra.”

– hangsúlyozta a szakember, kiemelve

“Mi akkor lehetünk partnerek, ha a napi adminisztrációs terhektől kezdve a hiteligénylésig mindenben támogatást megadunk a gazdaság ezen szereplőinek.”

A BUPA platform éppen ezt hivatott megvalósítani: teljes életútra szabott, digitálisan vezérelt vállalkozói ökoszisztémát, amely nemcsak banki, de üzleti szolgáltatásokkal is segíti a cégeket.

Kovásznai Ádám felhívta a figyelmet arra is, hogy mesterségesintelligencia-alapú (AI) megoldások – mint például a munkáshitel chatbot – már most is működnek a banknál. A cél pedig az, hogy csökkentsék az üzleti döntéshozók információs és adminisztratív túlterheltségét, így teret adva a stratégiai gondolkodásnak. A szakember véleménye szerint a jövőben a bankok nem pénzügyi szolgáltatóként, hanem üzleti tanácsadóként is támogatják majd a vállalkozásokat.

A vállalkozások előtt álló kihívások és válaszok

A konferencián nemcsak a pénzügyi innovációkról volt szó, hanem Magyarország és a térség gazdasági szerepéről is. A Gránit Bank, az AutoWallis, a MOL és a Waberer’s vezetői egyetértettek abban, hogy a nemzetközi piacokon való megjelenés elkerülhetetlen – akár saját termékkel, akár menedzsmenttudással.

Több panelbeszélgetés is rávilágított: a magyar vállalkozások fejlődése nem technológiai, hanem vezetői kérdés. Balog Ádám, a Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke szerint a tudásalapú növekedés és a vezetői kompetenciák fejlesztése elengedhetetlen. Ezt erősítette meg Tóth József, a Focus Ventures képviseletében is, aki szerint az exportpiacok eléréséhez nemcsak tőke, hanem időzítés és stratégia is kell.

A jövő banki és vállalati működése elválaszthatatlan a technológiai innovációtól – ahogy az konferencia többször elhangzott, az AI és a digitalizáció nem opció, hanem túlélési feltétel. Ezt a trendet hangsúlyozta Kollega-Tarsoly Dániel is, az MBH Bank ügyvezetője. Szerinte a klasszikus pénzügyi szolgáltatások szerepe háttérbe szorul, helyüket új, rugalmas és AI-vezérelt megoldások veszik át – amelyek egyébként már a bank HR-rendszerében és hiteltermékeiben is működnek.

Stratégiai fordulóponton a magyar üzleti világ

A Money Talks’25 konferencia legfontosabb üzenete, hogy a változás nem a jövő, hanem a jelen, és aki lemarad, nem érni utol a fejlődést. Az MBH Bank példája megmutatja, hogyan válhat egy bank valódi üzleti partnerré, míg a vállalati és kamarai szereplők azt bizonyították: a siker kulcsa a vízió, a vezetés és a nyitottság. A konferencia tanulsága világos: az új korszak már elkezdődött – aki ma lép, az holnap vezetni fog.

(Kiemelt kép: Kovásznai Ádám, az MBH Bank BUPA üzletágvezetője a Money Talks konferencián)

A konferencia egyik leginspirálóbb megszólalója Kovásznai Ádám, az MBH Bank BUPA üzletágvezetője volt, aki világossá tette: a pénzügyi szektor szerepe radikálisan átalakul.

„Fontos, hogy szem előtt tartsuk a vállalkozások igényeit, reagálva a különböző fájdalompontokra.”

– hangsúlyozta a szakember, kiemelve

“Mi akkor lehetünk partnerek, ha a napi adminisztrációs terhektől kezdve a hiteligénylésig mindenben támogatást megadunk a gazdaság ezen szereplőinek.”

A BUPA platform éppen ezt hivatott megvalósítani: teljes életútra szabott, digitálisan vezérelt vállalkozói ökoszisztémát, amely nemcsak banki, de üzleti szolgáltatásokkal is segíti a cégeket.

Kovásznai Ádám felhívta a figyelmet arra is, hogy mesterségesintelligencia-alapú (AI) megoldások – mint például a munkáshitel chatbot – már most is működnek a banknál. A cél pedig az, hogy csökkentsék az üzleti döntéshozók információs és adminisztratív túlterheltségét, így teret adva a stratégiai gondolkodásnak. A szakember véleménye szerint a jövőben a bankok nem pénzügyi szolgáltatóként, hanem üzleti tanácsadóként is támogatják majd a vállalkozásokat.

A vállalkozások előtt álló kihívások és válaszok

A konferencián nemcsak a pénzügyi innovációkról volt szó, hanem Magyarország és a térség gazdasági szerepéről is. A Gránit Bank, az AutoWallis, a MOL és a Waberer’s vezetői egyetértettek abban, hogy a nemzetközi piacokon való megjelenés elkerülhetetlen – akár saját termékkel, akár menedzsmenttudással.

Több panelbeszélgetés is rávilágított: a magyar vállalkozások fejlődése nem technológiai, hanem vezetői kérdés. Balog Ádám, a Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke szerint a tudásalapú növekedés és a vezetői kompetenciák fejlesztése elengedhetetlen. Ezt erősítette meg Tóth József, a Focus Ventures képviseletében is, aki szerint az exportpiacok eléréséhez nemcsak tőke, hanem időzítés és stratégia is kell.

A jövő banki és vállalati működése elválaszthatatlan a technológiai innovációtól – ahogy az konferencia többször elhangzott, az AI és a digitalizáció nem opció, hanem túlélési feltétel. Ezt a trendet hangsúlyozta Kollega-Tarsoly Dániel is, az MBH Bank ügyvezetője. Szerinte a klasszikus pénzügyi szolgáltatások szerepe háttérbe szorul, helyüket új, rugalmas és AI-vezérelt megoldások veszik át – amelyek egyébként már a bank HR-rendszerében és hiteltermékeiben is működnek.

Stratégiai fordulóponton a magyar üzleti világ

A Money Talks’25 konferencia legfontosabb üzenete, hogy a változás nem a jövő, hanem a jelen, és aki lemarad, nem érni utol a fejlődést. Az MBH Bank példája megmutatja, hogyan válhat egy bank valódi üzleti partnerré, míg a vállalati és kamarai szereplők azt bizonyították: a siker kulcsa a vízió, a vezetés és a nyitottság. A konferencia tanulsága világos: az új korszak már elkezdődött – aki ma lép, az holnap vezetni fog.

(Kiemelt kép: Kovásznai Ádám, az MBH Bank BUPA üzletágvezetője a Money Talks konferencián)

Izometrikus illusztráció. kék színekben, az ikon rajta egy nyitott borítékot ábrázol.

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kövesd nyomon a legfrissebb híreinket.

Minden ami számlázással kapcsolatos.

Az adatkezelési tájékoztató elfogadásával hozzájárulsz adataid biztonságos és jogszerű kezeléséhez.

Izometrikus illusztráció. kék színekben, az ikon rajta egy nyitott borítékot ábrázol.

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kövesd nyomon a legfrissebb híreinket.

Minden ami számlázással kapcsolatos.

Az adatkezelési tájékoztató elfogadásával hozzájárulsz adataid biztonságos és jogszerű kezeléséhez.

Izometrikus illusztráció. kék színekben, az ikon rajta egy nyitott borítékot ábrázol.

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kövesd nyomon a legfrissebb híreinket.

Minden ami számlázással kapcsolatos.

Az adatkezelési tájékoztató elfogadásával hozzájárulsz adataid biztonságos és jogszerű kezeléséhez.