Válj zölddé a beszállítóidon keresztül!

Válj zölddé a beszállítóidon keresztül!

Válj zölddé a beszállítóidon keresztül!

Korábbi fenntarthatósággal foglalkozó blogposztjainkban mindig nagy figyelmet szenteltünk annak, hogy hasznos tippekkel segítsük vállalkozásodat a zöldebb működés megvalósításában. Nem lesz ez másképp ma sem, ezúttal bonyolult, ugyanakkor hatalmas lehetőségeket tartogató vizekre evezünk. Lássunk három tippet arra, hogyan válhatsz zöldebbé beszállítóidon keresztül!

 


Korábbi fenntarthatósággal foglalkozó blogposztjainkban mindig nagy figyelmet szenteltünk annak, hogy hasznos tippekkel segítsük vállalkozásodat a zöldebb működés megvalósításában. Nem lesz ez másképp ma sem, ezúttal bonyolult, ugyanakkor hatalmas lehetőségeket tartogató vizekre evezünk. Lássunk három tippet arra, hogyan válhatsz zöldebbé beszállítóidon keresztül!

 


1. Kommunikálj sokat és konstruktívan!

1. Kommunikálj sokat és konstruktívan!

1. Kommunikálj sokat és konstruktívan!

Hiába teszel sokat a környezetért, ha olyan beszállítóid vannak, akik nem fektetnek kellő hangsúlyt a kérdésre. Céged karbonlábnyoma így is nagy lesz, hiszen olyan szolgáltatásokat veszel igénybe, amelyek terhelik a környezetet. Ennek ellenére kevesen mernek diskurzust kezdeményezni a beszállítóikkal és zöldebb praktikák bevezetésére sarkallni őket.  

Pedig ennek nem a szemrehányás és a kéretlen beavatkozás a célja, hanem a segítségnyújtás és a másik inspirálása. Javasoljuk, hogy tegyél fel kérdéseket partnereidnek működésük környezeti hatásaival kapcsolatban. Ha aggasztó választ kapsz, hívd fel a figyelmüket a probléma méretére és jelezd, segíteni szeretnél nekik az előrelépésben.

Megfelelő kommunikáció nélkül a többség mindezt támadásnak veheti, de ha sikerül megértetned velük, hogy téged milyen célok vezérelnek, közösen messzire juthattok!

 

2. Tanuljatok, gondolkodjatok közösen!

Ha az első akadályt sikerrel vetted, jöhet a közös tanulás és ötletelés. Fontos, hogy konkrét problémákat azonosítsatok és ezek mentén alakuljon ki proaktív gondolkodás, aminek a végén gyakorlati lépéseket tudtok felvázolni. Jó cél lehet például a csomagolások karbonlábnyomának csökkentése, a környezeti erőforrások pazarlásának elkerülése, vagy épp az irodai szelektív hulladékgyűjtés és komposztálás bevezetése. 

Ügyelj arra, hogy a kommunikáció konstruktív legyen és soha ne veszítsétek szem előtt a céjaitokat. Ha közösen előrelépést tudtok elérni, azzal nem csupán a környezeten segítetek, de saját ügyfeleitek felé is jelezni tudjátok, ti felelősségteljes működést végeztek. Ez több megrendeléssel, nagyobb ügyfélelégedettséggel és mélyebb ügyfélkapcsolatokkal jár együtt. 


3. Szükség esetén merj váltani!

Lesz, hogy a lelkesedésed süket fülekre talál és rájössz, nem elég, hogy partnereid nem figyelnek a fenntarthatóságra, nem is nyitottak a kérdés megvizsgálására. Értelemszerűen vannak olyan kulcsfontosságú beszállítók, akikkel ezután is muszáj lesz együttműködnöd, ilyen esetekben nem is javaslunk semmilyen drasztikus lépést.

Gondold át ugyanakkor, hogy van-e köztük olyan, akit nagyobb gond nélkül le tudnál cserélni egy zöldebb alternatívára. Amennyiben azt tapasztalod, hogy a kérdésre igen a válasz, ne habozz! Annál többet nem is tehetnél vállalatod fenntarthatóságáért, mint hogy a káros tevékenységet végző partnereknek búcsút intesz, helyettük pedig felelősségteljes vállalatokkal működsz együtt.

A beszállítók bevonása céged zöld törekvéseibe nem egyszerű feladat, így megértjük ha elsőre ijesztőnek tűnik a téma. Meggyőződésünk ugyanakkor, hogy a fenti tippek követésével nagy fejlődést érhetsz el, amivel céged hosszú távú sikereit is megalapozhatod.

 

Hiába teszel sokat a környezetért, ha olyan beszállítóid vannak, akik nem fektetnek kellő hangsúlyt a kérdésre. Céged karbonlábnyoma így is nagy lesz, hiszen olyan szolgáltatásokat veszel igénybe, amelyek terhelik a környezetet. Ennek ellenére kevesen mernek diskurzust kezdeményezni a beszállítóikkal és zöldebb praktikák bevezetésére sarkallni őket.  

Pedig ennek nem a szemrehányás és a kéretlen beavatkozás a célja, hanem a segítségnyújtás és a másik inspirálása. Javasoljuk, hogy tegyél fel kérdéseket partnereidnek működésük környezeti hatásaival kapcsolatban. Ha aggasztó választ kapsz, hívd fel a figyelmüket a probléma méretére és jelezd, segíteni szeretnél nekik az előrelépésben.

Megfelelő kommunikáció nélkül a többség mindezt támadásnak veheti, de ha sikerül megértetned velük, hogy téged milyen célok vezérelnek, közösen messzire juthattok!

 

2. Tanuljatok, gondolkodjatok közösen!

Ha az első akadályt sikerrel vetted, jöhet a közös tanulás és ötletelés. Fontos, hogy konkrét problémákat azonosítsatok és ezek mentén alakuljon ki proaktív gondolkodás, aminek a végén gyakorlati lépéseket tudtok felvázolni. Jó cél lehet például a csomagolások karbonlábnyomának csökkentése, a környezeti erőforrások pazarlásának elkerülése, vagy épp az irodai szelektív hulladékgyűjtés és komposztálás bevezetése. 

Ügyelj arra, hogy a kommunikáció konstruktív legyen és soha ne veszítsétek szem előtt a céjaitokat. Ha közösen előrelépést tudtok elérni, azzal nem csupán a környezeten segítetek, de saját ügyfeleitek felé is jelezni tudjátok, ti felelősségteljes működést végeztek. Ez több megrendeléssel, nagyobb ügyfélelégedettséggel és mélyebb ügyfélkapcsolatokkal jár együtt. 


3. Szükség esetén merj váltani!

Lesz, hogy a lelkesedésed süket fülekre talál és rájössz, nem elég, hogy partnereid nem figyelnek a fenntarthatóságra, nem is nyitottak a kérdés megvizsgálására. Értelemszerűen vannak olyan kulcsfontosságú beszállítók, akikkel ezután is muszáj lesz együttműködnöd, ilyen esetekben nem is javaslunk semmilyen drasztikus lépést.

Gondold át ugyanakkor, hogy van-e köztük olyan, akit nagyobb gond nélkül le tudnál cserélni egy zöldebb alternatívára. Amennyiben azt tapasztalod, hogy a kérdésre igen a válasz, ne habozz! Annál többet nem is tehetnél vállalatod fenntarthatóságáért, mint hogy a káros tevékenységet végző partnereknek búcsút intesz, helyettük pedig felelősségteljes vállalatokkal működsz együtt.

A beszállítók bevonása céged zöld törekvéseibe nem egyszerű feladat, így megértjük ha elsőre ijesztőnek tűnik a téma. Meggyőződésünk ugyanakkor, hogy a fenti tippek követésével nagy fejlődést érhetsz el, amivel céged hosszú távú sikereit is megalapozhatod.