Három ember egy óriási okostelefonnal lép interakcióba, amely „BNPL” alkalmazásfelületet mutat érmével és pipával; egyikük aktatáskát tart, másik laptopot használ, a harmadik telefonját nézi, lila háttér előtt.
Három ember egy óriási okostelefonnal lép interakcióba, amely „BNPL” alkalmazásfelületet mutat érmével és pipával; egyikük aktatáskát tart, másik laptopot használ, a harmadik telefonját nézi, lila háttér előtt.
Három ember egy óriási okostelefonnal lép interakcióba, amely „BNPL” alkalmazásfelületet mutat érmével és pipával; egyikük aktatáskát tart, másik laptopot használ, a harmadik telefonját nézi, lila háttér előtt.

Egyre több vállalkozás vezeti be a BNPL fizetési megoldást – Megéri?

Egyre több vállalkozás vezeti be a BNPL fizetési megoldást – Megéri?

Egyre több vállalkozás vezeti be a BNPL fizetési megoldást – Megéri?

  • A BNPL (vásárolj most, fizess később) megoldások pozitívan befolyásolták a magyar kis- és középvállalkozások forgalmát.

  • Bevezetésükkel jelentősen nőhet az átlagos vásárlási összeg és a webáruházak konverziós rátája is javulhat.

  • Hazai példák is bizonyítják a BNPL megoldások sikeres alkalmazását és pozitív hatását a vásárlói élmény javításában.

  • A BNPL (vásárolj most, fizess később) megoldások pozitívan befolyásolták a magyar kis- és középvállalkozások forgalmát.

  • Bevezetésükkel jelentősen nőhet az átlagos vásárlási összeg és a webáruházak konverziós rátája is javulhat.

  • Hazai példák is bizonyítják a BNPL megoldások sikeres alkalmazását és pozitív hatását a vásárlói élmény javításában.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2024. ápr. 30.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2024. ápr. 30.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2024. ápr. 30.

A magyar piacon is több sikertörténet is bizonyítja már, hogy  a BNPL (Buy Now, Pay Later - vásárolj most, fizess később) megoldások milyen hatékonyan tudják segíteni  a kis- és középvállalkozások (kkv-k) forgalmának bővülését.

Erős keresletet jeleznek a felmérések

A GKID piackutató és tanácsadó vállalat szerint a hazai aktív online vásárlók 40 százaléka hajlandó lenne igénybe venni egy olyan finanszírozási lehetőséget, amely lehetővé teszi a számukra, hogy kiegészítő költségek nélkül vásároljanak online technikai termékeket vagy más tartós használati cikkeket, amelyeket később több egyenlő részletben fizethetnek ki. Még népszerűbbek lehetnének ezek a megoldások az olyan online szolgáltatásoknál, mint például az orvosi vizsgálatok, ahol elfogadottságuk meghaladja az 50 százalékot. 

A BNPL fizetési lehetőségek bevezetésével, az átlagos vásárlási összeg a nemzetközi tapasztalatok alapján akár 45 százalékkal is nőhet, míg a webáruházak konverziós rátája átlagban 35 százalékkal javulhat. A Guidance tanulmánya kimutatta, hogy a BNPL-t alkalmazó webshopokban az átlagos visszaküldési arány 5,4 százalékra csökken az ágazat átlag 20 százalékához képest.

Az Adobe Analytics friss amerikai felmérése szerint az elmúlt évben a megélhetési krízis következtében tovább nőtt a BNPL típusú szolgáltatások használata, különösen az élelmiszert és lakberendezési termékeket vásárlók körében. Ez logikusnak tűnik, mivel a gazdasági instabilitás és az infláció idején a vásárlók hajlamosabbak arra, hogy halasszák a fizetéseket. 2023 első két hónapjában az online élelmiszerboltok 40 százalékos, míg a lakberendezési termékek piacán 38 százalékos BNPL megrendelés-növekedést észleltek a vizsgált piacokon.

Hazai sikertörténetek

Az Instacash és az Elektrobiker együttműködése jó példa arra, hogyan növelheti egy kis- és középvállalkozás a forgalmát a BNPL megoldás bevezetésével a magyar piacon. Az Elektrobiker (amely a világ vezető elektromos robogóit forgalmazza) az Instacash BNPL megoldásával vezette be a teljesen online halasztott fizetési módot, lehetővé téve a vásárlók számára, hogy 6 részletben, kamatmentesen fizessenek. Ez a megoldás nem csak a vásárlói élményt javította, hanem az Elektrobiker webshopjának forgalmát is növelte, hiszen a folyamat gyors, egyszerű és a vásárlók számára rendkívül kényelmes​​.

Példaként említhető még a Supreva, egy online piactér, amely késleltetett fizetési lehetőséget kínál a kkv-k számára. A Supreva platformja különösen a kiskereskedők és a szálláshely szolgáltatás és vendéglátás (HoReCa) szektor számára biztosít előnyöket, mivel lehetővé teszi számukra, hogy a beszállítóktól 60 napos fizetési határidővel vásároljanak extra költségek nélkül. Ez jelentős pénzügyi mozgásteret ad a vállalkozások számára fizetési kötelezettségeik teljesítésére, amelyhez hasonló feltételekkel korábban csak nagyon korlátozottan vásárolhattak. A Supreva a Péntech Kft. technológiája révén valósítja meg ezt a megoldást Magyarországon. Ez a késleltetett fizetési mód jelentős változást jelent a vállalkozások pénzforgalmi menedzselésében, és fokozza az e-kereskedelem eredményeit​​.

A PastPay szolgáltatása Magyarország után már Németországban, Lengyelországban, Romániában, Csehországban és Szlovákiában is elérhető. Többek között olyan népszerű e-kereskedelmi platformokon található meg, mint a Wocommerce, a Shoprenter, a Prestashop és a Magento. Ennek a rendszernek köszönhetően a vásárlók képesek a fizetési határidőt 15-től 90 napig elhalasztani, miközben az eladók azonnal hozzájutnak a bevételekhez. 

Ez a megközelítés mind a vásárlók, mind az eladók számára előnyös. Az eladók számára nem csupán a likviditás megőrzését segíti, hanem a konverziós arányokat is jelentősen javítja, átlagosan 15-20 százalékkal növelve a B2B eladásokat. Az ajánlat továbbá minimalizálja a kifizetetlen számlák kockázatát, és az adósságbehajtási folyamatot is az eladótól átveszi. 

Számottevő előnyökkel jár az online kereskedők számára is:

  • A BNPL opciót választó vásárlók esetében 60 százalékkal magasabb a kosárérték,

  • 80 százalékkal kevesebb azon esetek száma, amikor a vásárló megkezdi a vásárlást online, de nem fejezi be,

  • 40 százalékkal magasabb a konverziós ráta a javított vásárlói élmény következtében

Növeld eladásaidat halasztott fizetési opcióval! A BUPA-n keresztül a PastPay által nyújtott fizetési móddal azonnal hozzájutsz vállalkozásod bevételeihez, miközben céges ügyfeleid rugalmas feltételek mellett fizethetnek. Amennyiben a BUPA platformon keresztül igényled, kedvezményesen veheted igénybe a szolgáltatást. A részletekért kattints ide!

A magyar piacon is több sikertörténet is bizonyítja már, hogy  a BNPL (Buy Now, Pay Later - vásárolj most, fizess később) megoldások milyen hatékonyan tudják segíteni  a kis- és középvállalkozások (kkv-k) forgalmának bővülését.

Erős keresletet jeleznek a felmérések

A GKID piackutató és tanácsadó vállalat szerint a hazai aktív online vásárlók 40 százaléka hajlandó lenne igénybe venni egy olyan finanszírozási lehetőséget, amely lehetővé teszi a számukra, hogy kiegészítő költségek nélkül vásároljanak online technikai termékeket vagy más tartós használati cikkeket, amelyeket később több egyenlő részletben fizethetnek ki. Még népszerűbbek lehetnének ezek a megoldások az olyan online szolgáltatásoknál, mint például az orvosi vizsgálatok, ahol elfogadottságuk meghaladja az 50 százalékot. 

A BNPL fizetési lehetőségek bevezetésével, az átlagos vásárlási összeg a nemzetközi tapasztalatok alapján akár 45 százalékkal is nőhet, míg a webáruházak konverziós rátája átlagban 35 százalékkal javulhat. A Guidance tanulmánya kimutatta, hogy a BNPL-t alkalmazó webshopokban az átlagos visszaküldési arány 5,4 százalékra csökken az ágazat átlag 20 százalékához képest.

Az Adobe Analytics friss amerikai felmérése szerint az elmúlt évben a megélhetési krízis következtében tovább nőtt a BNPL típusú szolgáltatások használata, különösen az élelmiszert és lakberendezési termékeket vásárlók körében. Ez logikusnak tűnik, mivel a gazdasági instabilitás és az infláció idején a vásárlók hajlamosabbak arra, hogy halasszák a fizetéseket. 2023 első két hónapjában az online élelmiszerboltok 40 százalékos, míg a lakberendezési termékek piacán 38 százalékos BNPL megrendelés-növekedést észleltek a vizsgált piacokon.

Hazai sikertörténetek

Az Instacash és az Elektrobiker együttműködése jó példa arra, hogyan növelheti egy kis- és középvállalkozás a forgalmát a BNPL megoldás bevezetésével a magyar piacon. Az Elektrobiker (amely a világ vezető elektromos robogóit forgalmazza) az Instacash BNPL megoldásával vezette be a teljesen online halasztott fizetési módot, lehetővé téve a vásárlók számára, hogy 6 részletben, kamatmentesen fizessenek. Ez a megoldás nem csak a vásárlói élményt javította, hanem az Elektrobiker webshopjának forgalmát is növelte, hiszen a folyamat gyors, egyszerű és a vásárlók számára rendkívül kényelmes​​.

Példaként említhető még a Supreva, egy online piactér, amely késleltetett fizetési lehetőséget kínál a kkv-k számára. A Supreva platformja különösen a kiskereskedők és a szálláshely szolgáltatás és vendéglátás (HoReCa) szektor számára biztosít előnyöket, mivel lehetővé teszi számukra, hogy a beszállítóktól 60 napos fizetési határidővel vásároljanak extra költségek nélkül. Ez jelentős pénzügyi mozgásteret ad a vállalkozások számára fizetési kötelezettségeik teljesítésére, amelyhez hasonló feltételekkel korábban csak nagyon korlátozottan vásárolhattak. A Supreva a Péntech Kft. technológiája révén valósítja meg ezt a megoldást Magyarországon. Ez a késleltetett fizetési mód jelentős változást jelent a vállalkozások pénzforgalmi menedzselésében, és fokozza az e-kereskedelem eredményeit​​.

A PastPay szolgáltatása Magyarország után már Németországban, Lengyelországban, Romániában, Csehországban és Szlovákiában is elérhető. Többek között olyan népszerű e-kereskedelmi platformokon található meg, mint a Wocommerce, a Shoprenter, a Prestashop és a Magento. Ennek a rendszernek köszönhetően a vásárlók képesek a fizetési határidőt 15-től 90 napig elhalasztani, miközben az eladók azonnal hozzájutnak a bevételekhez. 

Ez a megközelítés mind a vásárlók, mind az eladók számára előnyös. Az eladók számára nem csupán a likviditás megőrzését segíti, hanem a konverziós arányokat is jelentősen javítja, átlagosan 15-20 százalékkal növelve a B2B eladásokat. Az ajánlat továbbá minimalizálja a kifizetetlen számlák kockázatát, és az adósságbehajtási folyamatot is az eladótól átveszi. 

Számottevő előnyökkel jár az online kereskedők számára is:

  • A BNPL opciót választó vásárlók esetében 60 százalékkal magasabb a kosárérték,

  • 80 százalékkal kevesebb azon esetek száma, amikor a vásárló megkezdi a vásárlást online, de nem fejezi be,

  • 40 százalékkal magasabb a konverziós ráta a javított vásárlói élmény következtében

Növeld eladásaidat halasztott fizetési opcióval! A BUPA-n keresztül a PastPay által nyújtott fizetési móddal azonnal hozzájutsz vállalkozásod bevételeihez, miközben céges ügyfeleid rugalmas feltételek mellett fizethetnek. Amennyiben a BUPA platformon keresztül igényled, kedvezményesen veheted igénybe a szolgáltatást. A részletekért kattints ide!

Izometrikus illusztráció. kék színekben, az ikon rajta egy nyitott borítékot ábrázol.

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kövesd nyomon a legfrissebb híreinket.

Minden ami számlázással kapcsolatos.

Az adatkezelési tájékoztató elfogadásával hozzájárulsz adataid biztonságos és jogszerű kezeléséhez.

Izometrikus illusztráció. kék színekben, az ikon rajta egy nyitott borítékot ábrázol.

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kövesd nyomon a legfrissebb híreinket.

Minden ami számlázással kapcsolatos.

Az adatkezelési tájékoztató elfogadásával hozzájárulsz adataid biztonságos és jogszerű kezeléséhez.

Izometrikus illusztráció. kék színekben, az ikon rajta egy nyitott borítékot ábrázol.

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kövesd nyomon a legfrissebb híreinket.

Minden ami számlázással kapcsolatos.

Az adatkezelési tájékoztató elfogadásával hozzájárulsz adataid biztonságos és jogszerű kezeléséhez.