Nő okostelefont használ egy nagy digitális kijelző mellett, amelyen „BNPL” felirat és táska-, parfüm- valamint magassarkú ikonok láthatók, az online vásárlás halasztott fizetéses rendszerét jelképezve.
Nő okostelefont használ egy nagy digitális kijelző mellett, amelyen „BNPL” felirat és táska-, parfüm- valamint magassarkú ikonok láthatók, az online vásárlás halasztott fizetéses rendszerét jelképezve.
Nő okostelefont használ egy nagy digitális kijelző mellett, amelyen „BNPL” felirat és táska-, parfüm- valamint magassarkú ikonok láthatók, az online vásárlás halasztott fizetéses rendszerét jelképezve.

Vásárolj most, fizess később – kinek éri meg ez az új megoldás?

Vásárolj most, fizess később – kinek éri meg ez az új megoldás?

Vásárolj most, fizess később – kinek éri meg ez az új megoldás?

  • A BNPL egy újszerű fizetési megoldás,  a Buy Now Pay Later (Vásárolj most, fizess később") mondatból alkotott betűszó azt jelenti, hogy a vásárlók vásárlásaik ellenértékét később egy összegben vagy több részletben fizethetik ki.

  • Ez a halasztott fizetési szolgáltatás gyakran kamatmentes, a késedelmes fizetés esetén felszámított díjakban viszont jelentős különbségek lehetnek.

  • A BNPL szolgáltatást biztosító vállalatok 30-80 százalékos forgalomnövekedésről és 20 százalékkal csökkenő kosárelhagyásról számoltak be a felmérések során.

  • A BNPL egy újszerű fizetési megoldás,  a Buy Now Pay Later (Vásárolj most, fizess később") mondatból alkotott betűszó azt jelenti, hogy a vásárlók vásárlásaik ellenértékét később egy összegben vagy több részletben fizethetik ki.

  • Ez a halasztott fizetési szolgáltatás gyakran kamatmentes, a késedelmes fizetés esetén felszámított díjakban viszont jelentős különbségek lehetnek.

  • A BNPL szolgáltatást biztosító vállalatok 30-80 százalékos forgalomnövekedésről és 20 százalékkal csökkenő kosárelhagyásról számoltak be a felmérések során.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2024. ápr. 30.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2024. ápr. 30.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2024. ápr. 30.

A “Buy Now, Pay Later” (BNPL), “vásárolj most, fizess később” megoldás a fintech világból származó innovatív hitelezési forma, az online kereskedelemben vált népszerűvé. A szolgáltatás lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy a megvásárolt termék ellenértékét később egy összegben vagy több részletben egyenlítsék ki. A törlesztések gyakran heti vagy havi bontásban - 3, 4, és 6 hetes, illetve egy hónapos időközönként - történnek, de már megjelentek a piacon 12 hónapos konstrukciók is. 

A BNPL hitelek gyakran kamatmentesek, abban ugyanakkor jelentős eltérések lehetnek, hogy késedelmes fizetés esetén számítanak-e fel díjat a szolgáltatók, és ha igen, az milyen mértékű a késedelmi díj.
 

A “Buy Now, Pay Later” (BNPL), “vásárolj most, fizess később” megoldás a fintech világból származó innovatív hitelezési forma, az online kereskedelemben vált népszerűvé. A szolgáltatás lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy a megvásárolt termék ellenértékét később egy összegben vagy több részletben egyenlítsék ki. A törlesztések gyakran heti vagy havi bontásban - 3, 4, és 6 hetes, illetve egy hónapos időközönként - történnek, de már megjelentek a piacon 12 hónapos konstrukciók is. 

A BNPL hitelek gyakran kamatmentesek, abban ugyanakkor jelentős eltérések lehetnek, hogy késedelmes fizetés esetén számítanak-e fel díjat a szolgáltatók, és ha igen, az milyen mértékű a késedelmi díj.
 

Egyre többen használják a megoldást

Egyre többen használják a megoldást

Egyre többen használják a megoldást

A szolgáltatás közel egy évtizede jelent meg, ám igazi térnyeréséhez az e-kereskedelemnek a koronavírus-járvány idején tapasztalható felfutása adott erős lendületet. Míg a Statista adatai szerint 2016-ban az online vásárlósok mindössze 0,4 százalékához használták a megoldást globálisan, 2023-ban ez az arány már elérte az 5 százalékot.

Kezdetben a millenniumi és Z generáció valamint a nők adták a felhasználók döntő hányadát. Főként divatcikkek forgalmazói éltek ezzel a lehetőséggel; az online ruházati üzletek jelentették a legfőbb BNPL-partnereket. 

A trend azonban időközben jócskán változott: nemcsak a demográfiai kör, hanem a vásárolható termékek skálája is szélesedett. Az idősebb korosztályok és a férfiak egyre nagyobb részét adják már a felhasználóknak.

Jelentősen bővül továbbá a BNPL szolgáltatás igénybe vétele mellett elérhető termékek palettája is, a lakberendezési cikkektől kezdve a házhoz szállított pizzáig, sőt, még egy nagyobb külföldi utazás költségeit is lehet részletekben fizetni.

A szolgáltatás közel egy évtizede jelent meg, ám igazi térnyeréséhez az e-kereskedelemnek a koronavírus-járvány idején tapasztalható felfutása adott erős lendületet. Míg a Statista adatai szerint 2016-ban az online vásárlósok mindössze 0,4 százalékához használták a megoldást globálisan, 2023-ban ez az arány már elérte az 5 százalékot.

Kezdetben a millenniumi és Z generáció valamint a nők adták a felhasználók döntő hányadát. Főként divatcikkek forgalmazói éltek ezzel a lehetőséggel; az online ruházati üzletek jelentették a legfőbb BNPL-partnereket. 

A trend azonban időközben jócskán változott: nemcsak a demográfiai kör, hanem a vásárolható termékek skálája is szélesedett. Az idősebb korosztályok és a férfiak egyre nagyobb részét adják már a felhasználóknak.

Jelentősen bővül továbbá a BNPL szolgáltatás igénybe vétele mellett elérhető termékek palettája is, a lakberendezési cikkektől kezdve a házhoz szállított pizzáig, sőt, még egy nagyobb külföldi utazás költségeit is lehet részletekben fizetni.

Kilépett a BNPL a virtuális világból

Kilépett a BNPL a virtuális világból

Kilépett a BNPL a virtuális világból

A BNPL terjedésének egy másik meghatározó mérföldköve volt a járvány után, amikor a szolgáltatás belépett a fizikai boltokba is. Bár a digitális világban otthonosan mozgó felhasználókat egyszerűen el lehet érni online, a szélesebb nagyközönség megszólításához elengedhetetlen volt, hogy bekapcsolódjanak a fizikai üzletek is  a szolgáltatási körbe. 
A BNPL-szolgáltatók ma már olyan üzletláncokkal is szerződnek mint például a H&M, Orsay, About You vagy a Puma.

A BNPL terjedésének egy másik meghatározó mérföldköve volt a járvány után, amikor a szolgáltatás belépett a fizikai boltokba is. Bár a digitális világban otthonosan mozgó felhasználókat egyszerűen el lehet érni online, a szélesebb nagyközönség megszólításához elengedhetetlen volt, hogy bekapcsolódjanak a fizikai üzletek is  a szolgáltatási körbe. 
A BNPL-szolgáltatók ma már olyan üzletláncokkal is szerződnek mint például a H&M, Orsay, About You vagy a Puma.

A siker titka

A siker titka

A siker titka

A BNPL az elmúlt évek egyik leggyorsabban terjedő fintech innovációja volt. Tavaly például Svédországban és Németországban minden ötödik online vásárlásnál igénybe vettek BNPL-szolgáltatást a vevők. A megoldás népszerűségét elsősorban a kamatmentességnek és az alacsony kezelési költségeknek köszönheti, ami  egy magas kamatú áruhitellel vagy személyi kölcsönnel összevetve - messze nem meglepő.

A megoldás gyors térnyerésében azonban talán még a kamatmentességnénél is nagyobb szerepe lehet annak, hogy a BNPL zökkenőmentesen integrálható a vásárlás folyamatába, az ügyletben érintett minden fél érdekei harmonikusan összehangolhatók. A vevők már a termékek böngészése közben találkozhatnak a rugalmas fizetési lehetőségekkel, amit a fizetési folyamat során is felkínál a rendszer. 

Az igénylés rendkívül egyszerű, csupán egyetlen gombnyomással hosszabb a fizetés folyamata ennek használata mellett mint az egyéb  hagyományos (például bankkártyával történő) fizetési módszereknél.

A BNPL az elmúlt évek egyik leggyorsabban terjedő fintech innovációja volt. Tavaly például Svédországban és Németországban minden ötödik online vásárlásnál igénybe vettek BNPL-szolgáltatást a vevők. A megoldás népszerűségét elsősorban a kamatmentességnek és az alacsony kezelési költségeknek köszönheti, ami  egy magas kamatú áruhitellel vagy személyi kölcsönnel összevetve - messze nem meglepő.

A megoldás gyors térnyerésében azonban talán még a kamatmentességnénél is nagyobb szerepe lehet annak, hogy a BNPL zökkenőmentesen integrálható a vásárlás folyamatába, az ügyletben érintett minden fél érdekei harmonikusan összehangolhatók. A vevők már a termékek böngészése közben találkozhatnak a rugalmas fizetési lehetőségekkel, amit a fizetési folyamat során is felkínál a rendszer. 

Az igénylés rendkívül egyszerű, csupán egyetlen gombnyomással hosszabb a fizetés folyamata ennek használata mellett mint az egyéb  hagyományos (például bankkártyával történő) fizetési módszereknél.

Izometrikus illusztráció. kék színekben, az ikon rajta egy nyitott borítékot ábrázol.

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kövesd nyomon a legfrissebb híreinket.

Minden ami számlázással kapcsolatos.

Az adatkezelési tájékoztató elfogadásával hozzájárulsz adataid biztonságos és jogszerű kezeléséhez.

Izometrikus illusztráció. kék színekben, az ikon rajta egy nyitott borítékot ábrázol.

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kövesd nyomon a legfrissebb híreinket.

Minden ami számlázással kapcsolatos.

Az adatkezelési tájékoztató elfogadásával hozzájárulsz adataid biztonságos és jogszerű kezeléséhez.

Izometrikus illusztráció. kék színekben, az ikon rajta egy nyitott borítékot ábrázol.

Iratkozz fel hírlevelünkre, és kövesd nyomon a legfrissebb híreinket.

Minden ami számlázással kapcsolatos.

Az adatkezelési tájékoztató elfogadásával hozzájárulsz adataid biztonságos és jogszerű kezeléséhez.