Férfi fehér ingben és kék nadrágban, aktatáskát tartva távcsővel figyel egy kanyargós úton a távoli zászló felé, kék háttér előtt, a karrierfejlődést és célkitűzést jelképezve.
Férfi fehér ingben és kék nadrágban, aktatáskát tartva távcsővel figyel egy kanyargós úton a távoli zászló felé, kék háttér előtt, a karrierfejlődést és célkitűzést jelképezve.
Férfi fehér ingben és kék nadrágban, aktatáskát tartva távcsővel figyel egy kanyargós úton a távoli zászló felé, kék háttér előtt, a karrierfejlődést és célkitűzést jelképezve.

Hogyan szerezz ügyfeleket szabadúszóként?

Hogyan szerezz ügyfeleket szabadúszóként?

Hogyan szerezz ügyfeleket szabadúszóként?

  • Szabadúszóként dolgozni izgalmas lehetőség: saját időbeosztás, érdekes projektek, szabadság. De mi van akkor, ha nem találsz ügyfeleket? 

  • Az ügyfélszerzés - különösen induláskor - kihívásnak tűnhet, és sokan esnekvbele olyan hibákba amelyek inkább frusztrációt, mint eredményt hoznak. 

  • Ebben a bejegyzésben bemutatjuk, hogyan indulj el szabadúszóként, és miként építhetsz ki sikeresen egy stabil ügyfélkört, akik tisztességesen meg is fizetik a munkád.

  • Szabadúszóként dolgozni izgalmas lehetőség: saját időbeosztás, érdekes projektek, szabadság. De mi van akkor, ha nem találsz ügyfeleket? 

  • Az ügyfélszerzés - különösen induláskor - kihívásnak tűnhet, és sokan esnekvbele olyan hibákba amelyek inkább frusztrációt, mint eredményt hoznak. 

  • Ebben a bejegyzésben bemutatjuk, hogyan indulj el szabadúszóként, és miként építhetsz ki sikeresen egy stabil ügyfélkört, akik tisztességesen meg is fizetik a munkád.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2025. jan. 28.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2025. jan. 28.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2025. jan. 28.

Sokan úgy indulnak el szabadúszóként, hogy “hideg” e-maileket küldenek tucatnyi cégnek, szabadúszó állásokra pályázva, vagy létrehoznak egy weboldalt abban bízva, hogy az ügyfelek maguktól jelentkeznek. Bár ezek a módszerek hozhatnak eredményt időnként, legtöbbször nem igazán eredményesek. A gyakori visszautasítás pedig könnyen elveszi a kedvet, ráadásul az így megszerzett ügyfelek gyakran alacsony költségvetéssel dolgoznak, és túl sok munkát várnak el kevés pénzért.


Sokan úgy indulnak el szabadúszóként, hogy “hideg” e-maileket küldenek tucatnyi cégnek, szabadúszó állásokra pályázva, vagy létrehoznak egy weboldalt abban bízva, hogy az ügyfelek maguktól jelentkeznek. Bár ezek a módszerek hozhatnak eredményt időnként, legtöbbször nem igazán eredményesek. A gyakori visszautasítás pedig könnyen elveszi a kedvet, ráadásul az így megszerzett ügyfelek gyakran alacsony költségvetéssel dolgoznak, és túl sok munkát várnak el kevés pénzért.


Találd meg a piaci rést!

Találd meg a piaci rést!

Találd meg a piaci rést!

A legjobb ügyfelek szakértőket keresnek. Ezért fontos, hogy egy szűk szegmensre összpontosíts. Gondolj bele: ha egy cég kiberbiztonsági témával kapcsolatos cikkírót keres, nagyobb eséllyel választ szakírót, olyat tehát, aki kifejezetten erre a területre specializálódott.

Miért jó szűk szegmensben dolgozni?

  • Kevesebb a versenytárs. Sokkal több általános író van, mint például "kiberbiztonsági szakíró".

  • Szakértőként pozícionál. Egy szűk területen sokkal könnyebb kitűnni.

  • Jobb eredményeket érhetsz el. Egyetlen szolgáltatásra koncentrálva mestere lehetsz a saját területednek.
     

A legjobb ügyfelek szakértőket keresnek. Ezért fontos, hogy egy szűk szegmensre összpontosíts. Gondolj bele: ha egy cég kiberbiztonsági témával kapcsolatos cikkírót keres, nagyobb eséllyel választ szakírót, olyat tehát, aki kifejezetten erre a területre specializálódott.

Miért jó szűk szegmensben dolgozni?

  • Kevesebb a versenytárs. Sokkal több általános író van, mint például "kiberbiztonsági szakíró".

  • Szakértőként pozícionál. Egy szűk területen sokkal könnyebb kitűnni.

  • Jobb eredményeket érhetsz el. Egyetlen szolgáltatásra koncentrálva mestere lehetsz a saját területednek.
     

Hogyan válassz területet?

Hogyan válassz területet?

Hogyan válassz területet?

Válassz ki egyetlen szolgáltatást és egyetlen célcsoportot. Például:

  • Webdesign SaaS cégek számára.

  • SEO ingatlanügynököknek.

  • E-mail marketing e-kereskedelmi vállalkozásoknak.

Kezdj kisebb, szűkebb piaccal, és ha szükséges, amit később bővíthetsz, ha van rá kereslet a célcsoportodban.

Válassz ki egyetlen szolgáltatást és egyetlen célcsoportot. Például:

  • Webdesign SaaS cégek számára.

  • SEO ingatlanügynököknek.

  • E-mail marketing e-kereskedelmi vállalkozásoknak.

Kezdj kisebb, szűkebb piaccal, és ha szükséges, amit később bővíthetsz, ha van rá kereslet a célcsoportodban.

Dolgozz ingyen a legjobb ügyfeleknek!

Dolgozz ingyen a legjobb ügyfeleknek!

Dolgozz ingyen a legjobb ügyfeleknek!

Ahelyett, hogy hideg e-maileket küldenél véletlenszerű cégeknek, koncentrálj az álomügyfeleidre. Ezek lehetnek nagyobb márkák vagy cégek, akiknek a nevét referenciaként büszkén mutathatod fel.

Hogyan csináld?

  1. Azonosítsd az álomügyfelet. Például: Airbnb, Nike, vagy egy kisebb, de elismert cég.

  2. Találd meg a döntéshozót. Használj LinkedIn-t vagy a Google-t, hogy megtaláld, ki felelős az általad nyútott szolgáltatásért.

  3. Mutass be valós példákat. Ha e-mail marketinggel foglalkozol, készíts egy teljes kampányt a cég számára. Ha webdesign a szakterületed, készíts egy működő mockupot.

Ajánld fel, hogy egy ideig ingyen dolgozol nekik. Ez a módszer időigényes, de megéri: hitelességet szerzel, és a nagyobb márkanevek segítségével könnyebben fogsz új ügyfeleket találni.

Ahelyett, hogy hideg e-maileket küldenél véletlenszerű cégeknek, koncentrálj az álomügyfeleidre. Ezek lehetnek nagyobb márkák vagy cégek, akiknek a nevét referenciaként büszkén mutathatod fel.

Hogyan csináld?

  1. Azonosítsd az álomügyfelet. Például: Airbnb, Nike, vagy egy kisebb, de elismert cég.

  2. Találd meg a döntéshozót. Használj LinkedIn-t vagy a Google-t, hogy megtaláld, ki felelős az általad nyútott szolgáltatásért.

  3. Mutass be valós példákat. Ha e-mail marketinggel foglalkozol, készíts egy teljes kampányt a cég számára. Ha webdesign a szakterületed, készíts egy működő mockupot.

Ajánld fel, hogy egy ideig ingyen dolgozol nekik. Ez a módszer időigényes, de megéri: hitelességet szerzel, és a nagyobb márkanevek segítségével könnyebben fogsz új ügyfeleket találni.