Üzletimodell-tervezés egyszerűen 1. rész

Üzletimodell-tervezés egyszerűen 1. rész

Üzletimodell-tervezés egyszerűen 1. rész

  • Egy üzleti modell azt írja le, hogy egy vállalkozás hogyan teremt és nyújt értéket ügyfeleinek.

  • A megfelelő üzleti modell kiválasztásán múlik, hogy vállalkozásunk életképes lesz-e, magyarán jövedelmezővé tudjuk-e tenni tevékenységünket.

  • Egy jót átgondolt, tudatosan felépített modell működés során a piaci változásokhoz való folyamatos alkalmazkodást is hatékonyan tudja támogatni.

  • Egy üzleti modell azt írja le, hogy egy vállalkozás hogyan teremt és nyújt értéket ügyfeleinek.

  • A megfelelő üzleti modell kiválasztásán múlik, hogy vállalkozásunk életképes lesz-e, magyarán jövedelmezővé tudjuk-e tenni tevékenységünket.

  • Egy jót átgondolt, tudatosan felépített modell működés során a piaci változásokhoz való folyamatos alkalmazkodást is hatékonyan tudja támogatni.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2024. jan. 25.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2024. jan. 25.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2024. jan. 25.

Milyen részei legyenek az üzleti modellnek?

Milyen részei legyenek az üzleti modellnek?

Milyen részei legyenek az üzleti modellnek?

Az üzleti modell megtervezésével elemezhetjük a jövőbeli működésünket és a fő fókuszpontokat, ezáltal újraértelmezve a stratégiánkat. Lehetőség továbbá ez arra is, hogy innovatív módon tekintsünk a vállalkozási ötletünkre. 

Az üzleti modell megtervezésével elemezhetjük a jövőbeli működésünket és a fő fókuszpontokat, ezáltal újraértelmezve a stratégiánkat. Lehetőség továbbá ez arra is, hogy innovatív módon tekintsünk a vállalkozási ötletünkre. 

Ügyfélcsoportok

Ügyfélcsoportok

Ügyfélcsoportok

A vállalkozásunk ügyfelei azok, akiket termékeinkkel és szolgáltatásainkkal el szeretnénk érni. Fontos, hogy szem előtt tartsuk, hogy fizetőképes vevőkre van szükségünk, enélkül ugyanis a vállalkozásunk nem lesz életképes. 

Vevőinket érdemes csoportokba osztani, például szükségleteik vagy viselkedésük alapján. Ilyen lehet az, amikor egy kozmetikus alap- és prémium szolgáltatásokat tervez a vevőinek, a fizetőképességük szerint, de dönthet úgy is, hogy csak az egyik szegmenst célozza szolgáltatásaival. 

Azt, hogy melyik ügyfélcsoportokat célozzuk szolgáltatásainkkal, tudatos döntés. Az üzleti modelltől függően külön ügyfélcsoportként érdemes tekinteni a vevőinkre, ha: 

  • más termékeket és szolgáltatásokat tervezünk a számukra,

  • eltérő csatornákon tudjuk elérni őket,

  • jelentősen eltérő a jövedelmezősége a forgalmazott termék- vagy szolgáltatáscsomagnak,

  • a termék vagy szolgáltatás különböző aspektusaiért hajlandók fizetni.

A vállalkozásunk ügyfelei azok, akiket termékeinkkel és szolgáltatásainkkal el szeretnénk érni. Fontos, hogy szem előtt tartsuk, hogy fizetőképes vevőkre van szükségünk, enélkül ugyanis a vállalkozásunk nem lesz életképes. 

Vevőinket érdemes csoportokba osztani, például szükségleteik vagy viselkedésük alapján. Ilyen lehet az, amikor egy kozmetikus alap- és prémium szolgáltatásokat tervez a vevőinek, a fizetőképességük szerint, de dönthet úgy is, hogy csak az egyik szegmenst célozza szolgáltatásaival. 

Azt, hogy melyik ügyfélcsoportokat célozzuk szolgáltatásainkkal, tudatos döntés. Az üzleti modelltől függően külön ügyfélcsoportként érdemes tekinteni a vevőinkre, ha: 

  • más termékeket és szolgáltatásokat tervezünk a számukra,

  • eltérő csatornákon tudjuk elérni őket,

  • jelentősen eltérő a jövedelmezősége a forgalmazott termék- vagy szolgáltatáscsomagnak,

  • a termék vagy szolgáltatás különböző aspektusaiért hajlandók fizetni.

Értékajánlat

Értékajánlat

Értékajánlat

Az értékajánlat azoknak a termékeknek és szolgáltatásoknak a csomagja, amelyek értéket jelentenek valamelyik ügyfélcsoportunknak. Fontos, hogy az értékajánlatunkat úgy tervezzük meg, hogy a vevőink a vállalkozásunkat részesítsék előnyben a versenytársakéval szemben. Ehhez érdemes versenytárs-elemzést készíteni.

Az értékajánlat azoknak a termékeknek és szolgáltatásoknak a csomagja, amelyek értéket jelentenek valamelyik ügyfélcsoportunknak. Fontos, hogy az értékajánlatunkat úgy tervezzük meg, hogy a vevőink a vállalkozásunkat részesítsék előnyben a versenytársakéval szemben. Ehhez érdemes versenytárs-elemzést készíteni.

Csatornák

Csatornák

Csatornák

A csatornák azt a módot jelentik, ahol elérjük vevőinket, illetve ahol kommunikálunk velük. A csatornák közvetlen kapcsolatot jelentenek a vevők és a vállalkozásunk között, tehát jelentős az ügyfélélményre gyakorolt hatásuk. A feladat itt az ügyfelek figyelmének a felkeltése, az értékajánlat megértésének a segítése, az ügyfélkiszolgálás valamint a vásárlás utáni vevőszolgálat támogatása. 

A csatornák azt a módot jelentik, ahol elérjük vevőinket, illetve ahol kommunikálunk velük. A csatornák közvetlen kapcsolatot jelentenek a vevők és a vállalkozásunk között, tehát jelentős az ügyfélélményre gyakorolt hatásuk. A feladat itt az ügyfelek figyelmének a felkeltése, az értékajánlat megértésének a segítése, az ügyfélkiszolgálás valamint a vásárlás utáni vevőszolgálat támogatása.