


Saját honlap készítése lépésről lépésre
Saját honlap készítése lépésről lépésre
Saját honlap készítése lépésről lépésre
Egy vállalkozás weboldala különböző megoldásokkal házon belül és szakértőkre bízva egyaránt elkészíthető.
Bármelyik megoldást választja is a vállalkozás vannak olyan lépések, amelyeken mindenképp végig kell haladni – ebben a összefoglalóban ezeket vesszük sorra.
Már a tervezésnél fontos figyelni arra, hogy az oldal publikálásával nem ér véget a folyamat; a honlap folyamatos frissítése és karbantartása elengedhetetlen a tartós sikerhez.
Egy vállalkozás weboldala különböző megoldásokkal házon belül és szakértőkre bízva egyaránt elkészíthető.
Bármelyik megoldást választja is a vállalkozás vannak olyan lépések, amelyeken mindenképp végig kell haladni – ebben a összefoglalóban ezeket vesszük sorra.
Már a tervezésnél fontos figyelni arra, hogy az oldal publikálásával nem ér véget a folyamat; a honlap folyamatos frissítése és karbantartása elengedhetetlen a tartós sikerhez.
Peak
2024. okt. 1.
Peak
2024. okt. 1.
Peak
2024. okt. 1.
Egy saját weboldal ma már nem választási lehetőség a vállalkozások előtt, hanem szinte alapkövetelmény. Az innen elérhető bejegyzésben részletesen írtunk arról, hogy miért lehet szüksége a vállalkozásoknak egy jól felépített honlapra. Kitértünk továbbá arra is, hogy milyen eszközök állnak rendelkezésre akkor, ha magunk építenénk fel az oldalt, illetve mikor érdemes fejlesztőhöz vagy ügynökséghez fordulni ennek érdekében.
Ez az összefoglaló a gyakorlati tudnivalókat tartalmazza ahhoz, hogy egy a vállalkozás igényeihez optimálisan illeszkedő weboldalt építsen – akár saját maga vág bele a feladatba, akár szakértőhöz fordul.
Egy saját weboldal ma már nem választási lehetőség a vállalkozások előtt, hanem szinte alapkövetelmény. Az innen elérhető bejegyzésben részletesen írtunk arról, hogy miért lehet szüksége a vállalkozásoknak egy jól felépített honlapra. Kitértünk továbbá arra is, hogy milyen eszközök állnak rendelkezésre akkor, ha magunk építenénk fel az oldalt, illetve mikor érdemes fejlesztőhöz vagy ügynökséghez fordulni ennek érdekében.
Ez az összefoglaló a gyakorlati tudnivalókat tartalmazza ahhoz, hogy egy a vállalkozás igényeihez optimálisan illeszkedő weboldalt építsen – akár saját maga vág bele a feladatba, akár szakértőhöz fordul.
Célkitűzések meghatározása és tervezés
Célkitűzések meghatározása és tervezés
Célkitűzések meghatározása és tervezés
Határozzunk meg üzleti célokat!
A weboldalkészítés első lépése, hogy világosan meghatározzuk a vállalkozás üzleti céljait. Fontos tisztázni már az elején, hogy mi a weboldal elsődleges funkciója: információátadás, értékesítés, márkaépítés, ügyféltámogatás vagy egyéb célok. Ezek fogják megalapozni a weboldal kialakítását és tartalmát, így minden egyes döntés ezekre épül.
Elemezzük a célközönséget!
A célközönség, azaz a potenciális látogatók és vásárlók alapos elemzése nélkülözhetetlen a hatékony weboldaltervezéshez. Meg kell érteni, kik lesznek azok, akik a weboldalt használni fogják: milyen igényeik és elvárásaik vannak, milyen problémákat szeretnének megoldani? Ezen információk alapján lehet megtervezni a felhasználói élményt, amely biztosítja, hogy a látogatók könnyedén megtalálják, amit keresnek, és pozitív benyomásuk legyen – elégedettek legyenek.
Tervezzük meg a funkciókat!
Miután az üzleti célokat és a célközönséget azonosítottuk, meg kell tervezni a weboldal funkcióit és tartalmi struktúráját. Milyen oldalak és aloldalak szükségesek? Hogyan épüljön fel a menüstruktúra? Milyen funkciókat szeretnénk biztosítani? Mindenképp tartsuk szem előtt, hogy logikusan épüljön fel a weboldal és könnyű legyen a navigáció!
Határozzunk meg üzleti célokat!
A weboldalkészítés első lépése, hogy világosan meghatározzuk a vállalkozás üzleti céljait. Fontos tisztázni már az elején, hogy mi a weboldal elsődleges funkciója: információátadás, értékesítés, márkaépítés, ügyféltámogatás vagy egyéb célok. Ezek fogják megalapozni a weboldal kialakítását és tartalmát, így minden egyes döntés ezekre épül.
Elemezzük a célközönséget!
A célközönség, azaz a potenciális látogatók és vásárlók alapos elemzése nélkülözhetetlen a hatékony weboldaltervezéshez. Meg kell érteni, kik lesznek azok, akik a weboldalt használni fogják: milyen igényeik és elvárásaik vannak, milyen problémákat szeretnének megoldani? Ezen információk alapján lehet megtervezni a felhasználói élményt, amely biztosítja, hogy a látogatók könnyedén megtalálják, amit keresnek, és pozitív benyomásuk legyen – elégedettek legyenek.
Tervezzük meg a funkciókat!
Miután az üzleti célokat és a célközönséget azonosítottuk, meg kell tervezni a weboldal funkcióit és tartalmi struktúráját. Milyen oldalak és aloldalak szükségesek? Hogyan épüljön fel a menüstruktúra? Milyen funkciókat szeretnénk biztosítani? Mindenképp tartsuk szem előtt, hogy logikusan épüljön fel a weboldal és könnyű legyen a navigáció!
Domain név és tárhely választás
Domain név és tárhely választás
Domain név és tárhely választás
Válasszunk megfelelő domain nevet és végződést!
A domain név a weboldal online címe, amelyet a böngészőbe beírva megjelenik a weboldal. Fontos, hogy a domain név könnyen megjegyezhető, rövid és a vállalkozáshoz kapcsolódó legyen. Olyan nevet érdemes választani, amely egyszerűen leírható, és ha lehet, tartalmazza a vállalkozás nevét vagy egy kulcsszót, amely a tevékenységet jellemzi.
Egy domain nevet csak egy személy vagy szervezet használhat, így ha olyan nevet választunk, ami már foglalt, akkor másik név után kell néznünk. A megfelelő név kitalálásán túl a domain végződés is teret ad a további lehetőségeknek. Bizonyos országok megcélzására mindenképp ajánlott az adott országkód szerinti tartomány használata. Ez Magyarország esetén a .hu, így a domain nevünk a következőképpen nézne ki: valasztottdomain.hu. Ezenkívül választhatunk sokak által használt általános végződéseket is, mint például .com, .net. vagy .info, de egyéb, specifikus domain tartományok is léteznek, amelyek a vállalkozás tevékenységéhez passzolnak, vagy kreatív névalkotást tesznek lehetővé. Ilyen például a .tech, .ai vagy .blog.
A regisztrált domain végződésétől és a választott regisztrátor aktuális árlistájától függ, hogy mennyibe kerül egy domain név éves fenntartása, de átlagosan pár ezer forinttól indulnak az árak. Érdemes lehet akár többféle verziót is lefoglalni, és ugyanarra a weboldalra irányítani, így elkerülhetjük, hogy például a konkurencia a domainünk elgépelésből származó verzióiról a saját weboldalára irányítsa a forgalmat.
Keressünk egy megbízható tárhelyszolgáltatót!
A weboldalra feltölteni kívánt tartalmat valahol tárolni kell, így amennyiben nem olyan honlapépítő szolgáltatót választunk, ahol a havidíj a tárhelyet is tartalmazza, akkor mindenképp szükség lesz webtárhely-szolgáltatásra.
A hosztingszolgáltató kiválasztása kulcsfontosságú a weboldal teljesítménye és megbízhatósága szempontjából. Olyan szolgáltatót érdemes választani, amely gyors és stabil tárhelyet biztosít, megfelelő ügyféltámogatással rendelkezik, valamint kínál olyan plusz funkciókat, mint az automatikus biztonsági mentés, az SSL tanúsítvány és a könnyű skálázhatóság. Az ár is fontos tényező, de nem szabad a minőség rovására választani olcsóbb megoldást. Általánosságban a tárhelycsomagok árai is évi pár ezer forinttól indulnak. Érdemes egy kisebb csomaggal kezdeni, melyet az igények növekedésével bármikor nagyobbra lehet váltani.
Amennyiben nehézséget okoz más nyelveken a kommunikáció, úgy mindenképp magyar szolgáltatót válasszunk, ahol a felmerülő kérdések, esetleges problémák esetén a kapcsolatfelvétel könnyedén megoldható, továbbá így garantált, hogy a weboldalunk adatai magyar szervereken tárolódnak, az országhatárokon belül. A beállítások és a szolgáltatások kezelésének megkönnyítése érdekében jó megoldás lehet egy szolgáltatónál kezelni a webtárhelyet és a domain nevet is.
Válasszunk megfelelő domain nevet és végződést!
A domain név a weboldal online címe, amelyet a böngészőbe beírva megjelenik a weboldal. Fontos, hogy a domain név könnyen megjegyezhető, rövid és a vállalkozáshoz kapcsolódó legyen. Olyan nevet érdemes választani, amely egyszerűen leírható, és ha lehet, tartalmazza a vállalkozás nevét vagy egy kulcsszót, amely a tevékenységet jellemzi.
Egy domain nevet csak egy személy vagy szervezet használhat, így ha olyan nevet választunk, ami már foglalt, akkor másik név után kell néznünk. A megfelelő név kitalálásán túl a domain végződés is teret ad a további lehetőségeknek. Bizonyos országok megcélzására mindenképp ajánlott az adott országkód szerinti tartomány használata. Ez Magyarország esetén a .hu, így a domain nevünk a következőképpen nézne ki: valasztottdomain.hu. Ezenkívül választhatunk sokak által használt általános végződéseket is, mint például .com, .net. vagy .info, de egyéb, specifikus domain tartományok is léteznek, amelyek a vállalkozás tevékenységéhez passzolnak, vagy kreatív névalkotást tesznek lehetővé. Ilyen például a .tech, .ai vagy .blog.
A regisztrált domain végződésétől és a választott regisztrátor aktuális árlistájától függ, hogy mennyibe kerül egy domain név éves fenntartása, de átlagosan pár ezer forinttól indulnak az árak. Érdemes lehet akár többféle verziót is lefoglalni, és ugyanarra a weboldalra irányítani, így elkerülhetjük, hogy például a konkurencia a domainünk elgépelésből származó verzióiról a saját weboldalára irányítsa a forgalmat.
Keressünk egy megbízható tárhelyszolgáltatót!
A weboldalra feltölteni kívánt tartalmat valahol tárolni kell, így amennyiben nem olyan honlapépítő szolgáltatót választunk, ahol a havidíj a tárhelyet is tartalmazza, akkor mindenképp szükség lesz webtárhely-szolgáltatásra.
A hosztingszolgáltató kiválasztása kulcsfontosságú a weboldal teljesítménye és megbízhatósága szempontjából. Olyan szolgáltatót érdemes választani, amely gyors és stabil tárhelyet biztosít, megfelelő ügyféltámogatással rendelkezik, valamint kínál olyan plusz funkciókat, mint az automatikus biztonsági mentés, az SSL tanúsítvány és a könnyű skálázhatóság. Az ár is fontos tényező, de nem szabad a minőség rovására választani olcsóbb megoldást. Általánosságban a tárhelycsomagok árai is évi pár ezer forinttól indulnak. Érdemes egy kisebb csomaggal kezdeni, melyet az igények növekedésével bármikor nagyobbra lehet váltani.
Amennyiben nehézséget okoz más nyelveken a kommunikáció, úgy mindenképp magyar szolgáltatót válasszunk, ahol a felmerülő kérdések, esetleges problémák esetén a kapcsolatfelvétel könnyedén megoldható, továbbá így garantált, hogy a weboldalunk adatai magyar szervereken tárolódnak, az országhatárokon belül. A beállítások és a szolgáltatások kezelésének megkönnyítése érdekében jó megoldás lehet egy szolgáltatónál kezelni a webtárhelyet és a domain nevet is.
Design és fejlesztés
Design és fejlesztés
Design és fejlesztés
Figyeljünk a reszponzív és felhasználóbarát design alapelvekre!
A reszponzív design azt jelenti, hogy a weboldal minden eszközön és kijelzőn jól működik, legyen az asztali számítógép, tablet vagy okostelefon. A felhasználóbarát design pedig azt biztosítja, hogy a weboldal egyszerűen navigálható és könnyen használható legyen, így a látogatók könnyedén elérhetik a keresett információkat vagy szolgáltatásokat.
Természetesen a design részét képezik a használt színek, betűtípusok és egyéb arculati elemek, mint a logó vagy visszatérő grafikák. Amennyiben a vállalkozás már rendelkezik arculati kézikönyvvel, vagy legalább logóval, használt színvilággal, akkor érdemes következetesen ezt alkalmazni a weboldal esetében is. Ellenkező esetben fordítsunk nagy figyelmet a design kialakítására, hiszen a későbbiekben ezt kellene konzisztensen alkalmazni minden online és offline marketingmegjelenés során ahhoz, hogy jól beazonosítható és felismerhető legyen a cég.
Ügyeljünk a weboldal biztonságára! (SSL, GDPR)
A weboldal biztonsága kiemelten fontos, különösen akkor, ha személyes adatokat kezel vagy online tranzakciókat bonyolít le. Az SSL – Secure Sockets Layer – tanúsítvány biztosítja, hogy a weboldalon keresztül továbbított adatok titkosítva legyenek. Ez manapság már minden honlap számára kötelezően ajánlott, a beállítása általában a tárhelyszolgáltatónál elvégezhető, többnyire ingyenesen. Ezenfelül a GDPR – Általános Adatvédelmi Rendelet – betartása is kötelező, amely szabályozza a személyes adatok kezelését és védelmét az Európai Unióban. Az adott tevékenységi körnek vagy weboldaltípusnak megfelelően lehetnek kötelezően megjelenítendő elemek vagy szükséges dokumentumok a honlapon, melyekről érdemes már előre tájékozódni, az elkészítésüket beütemezni.
Figyeljünk a reszponzív és felhasználóbarát design alapelvekre!
A reszponzív design azt jelenti, hogy a weboldal minden eszközön és kijelzőn jól működik, legyen az asztali számítógép, tablet vagy okostelefon. A felhasználóbarát design pedig azt biztosítja, hogy a weboldal egyszerűen navigálható és könnyen használható legyen, így a látogatók könnyedén elérhetik a keresett információkat vagy szolgáltatásokat.
Természetesen a design részét képezik a használt színek, betűtípusok és egyéb arculati elemek, mint a logó vagy visszatérő grafikák. Amennyiben a vállalkozás már rendelkezik arculati kézikönyvvel, vagy legalább logóval, használt színvilággal, akkor érdemes következetesen ezt alkalmazni a weboldal esetében is. Ellenkező esetben fordítsunk nagy figyelmet a design kialakítására, hiszen a későbbiekben ezt kellene konzisztensen alkalmazni minden online és offline marketingmegjelenés során ahhoz, hogy jól beazonosítható és felismerhető legyen a cég.
Ügyeljünk a weboldal biztonságára! (SSL, GDPR)
A weboldal biztonsága kiemelten fontos, különösen akkor, ha személyes adatokat kezel vagy online tranzakciókat bonyolít le. Az SSL – Secure Sockets Layer – tanúsítvány biztosítja, hogy a weboldalon keresztül továbbított adatok titkosítva legyenek. Ez manapság már minden honlap számára kötelezően ajánlott, a beállítása általában a tárhelyszolgáltatónál elvégezhető, többnyire ingyenesen. Ezenfelül a GDPR – Általános Adatvédelmi Rendelet – betartása is kötelező, amely szabályozza a személyes adatok kezelését és védelmét az Európai Unióban. Az adott tevékenységi körnek vagy weboldaltípusnak megfelelően lehetnek kötelezően megjelenítendő elemek vagy szükséges dokumentumok a honlapon, melyekről érdemes már előre tájékozódni, az elkészítésüket beütemezni.
Tartalom létrehozása
Tartalom létrehozása
Tartalom létrehozása
Készítsünk SEO-barát tartalmat!
A keresőoptimalizálás – SEO, vagyis Search Engine Optimization – célja, hogy a weboldal a keresőmotorok találati listáján minél jobb pozícióba kerüljön a releváns kulcsszavakra. Ehhez olyan tartalmakat kell készíteni, amelyek relevánsak, értékesek a célközönség számára, és amelyek megfelelnek a keresőmotorok követelményeinek. A jó SEO-barát tartalom kulcsszóelemzésen alapul, és magában foglalja a meta leírásokat, címkéket, belső és külső linkeket, megfelelő szövegezést!
Használjunk vizuális elemeket!
A vizuális tartalmak, mint a képek, a videók és az infografikák, növelik a weboldal vonzerejét, felhasználói élményét és megjegyezhetőségét. Segítenek a bonyolult információk egyszerű és érthető módon történő közvetítésében, valamint hozzájárulnak a tartalom vizuális kifejezéséhez. Fontos, hogy ezek az elemek jól optimalizáltak legyenek, ne lassítsák a weboldal betöltési idejét és a “kevesebb néha több” elve alapján ne vegyék el a figyelmet a fontos információkról!
Integráljunk blogot vagy termékportfóliót!
A blog a weboldal rendszeres frissítésének és a közönség elkötelezésének hatékony eszköze, amennyiben van rá időnk és emberi erőforrásunk, mindenképp használjuk ki a benne rejlő lehetőségeket. Nem mellesleg a keresőoptimalizálásra is jó hatással lehet. A portfólió és a termékkatalógus pedig segít bemutatni a vállalkozás munkáját és termékeit vagy szolgáltatásait, használjuk ezt is bátran!
Készítsünk SEO-barát tartalmat!
A keresőoptimalizálás – SEO, vagyis Search Engine Optimization – célja, hogy a weboldal a keresőmotorok találati listáján minél jobb pozícióba kerüljön a releváns kulcsszavakra. Ehhez olyan tartalmakat kell készíteni, amelyek relevánsak, értékesek a célközönség számára, és amelyek megfelelnek a keresőmotorok követelményeinek. A jó SEO-barát tartalom kulcsszóelemzésen alapul, és magában foglalja a meta leírásokat, címkéket, belső és külső linkeket, megfelelő szövegezést!
Használjunk vizuális elemeket!
A vizuális tartalmak, mint a képek, a videók és az infografikák, növelik a weboldal vonzerejét, felhasználói élményét és megjegyezhetőségét. Segítenek a bonyolult információk egyszerű és érthető módon történő közvetítésében, valamint hozzájárulnak a tartalom vizuális kifejezéséhez. Fontos, hogy ezek az elemek jól optimalizáltak legyenek, ne lassítsák a weboldal betöltési idejét és a “kevesebb néha több” elve alapján ne vegyék el a figyelmet a fontos információkról!
Integráljunk blogot vagy termékportfóliót!
A blog a weboldal rendszeres frissítésének és a közönség elkötelezésének hatékony eszköze, amennyiben van rá időnk és emberi erőforrásunk, mindenképp használjuk ki a benne rejlő lehetőségeket. Nem mellesleg a keresőoptimalizálásra is jó hatással lehet. A portfólió és a termékkatalógus pedig segít bemutatni a vállalkozás munkáját és termékeit vagy szolgáltatásait, használjuk ezt is bátran!
Tesztelés és indítás
Tesztelés és indítás
Tesztelés és indítás
Teszteljük a funkcionalitást és a kompatibilitást!
A weboldal élesítése előtt, elengedhetetlen a tesztelés, hogy az esetleges hibák még az indulás előtt felszínre kerüljenek. Ez magában foglalja a weboldal minden funkciójának alapos tesztelését, beleértve a különböző eszközökön és böngészőkön való működést is. A kompatibilitás tesztelése biztosítja, hogy a weboldal minden látogató számára megfelelően jelenjen meg és működjön.
Optimalizáljuk a weboldal sebességét!
A weboldal betöltési sebessége kritikus tényező a felhasználói élmény és a keresőoptimalizálás szempontjából egyaránt. A lassan betöltődő oldalak elriaszthatják a látogatókat, és negatívan befolyásolhatják a keresőmotorokban elfoglalt helyezést is. A sebesség optimalizálása érdekében érdemes minimalizálni a nagyméretű képeket, optimalizálni a kódot, és használni a gyorsítótárazást. 2023-ban az átlagos oldalbetöltési idő asztali gépen 2,5 mp volt, mobileszközön pedig 8,6 mp, érdemes ez alá menni.
Indítsuk el a weboldalt és a promóciót!
Miután minden teszt sikeresen lezajlott, elérkezett az idő a weboldal elindítására. A közzététel előtt érdemes egy végső ellenőrzést végezni, hogy minden rendben működik-e. Az elindítást követően a weboldalt ajánlott promóciós kampányokkal – social media jelenléttel, email marketinggel, különböző online vagy offline hirdetésekkel – támogatni, hogy minél több látogatót vonzzon.

Teszteljük a funkcionalitást és a kompatibilitást!
A weboldal élesítése előtt, elengedhetetlen a tesztelés, hogy az esetleges hibák még az indulás előtt felszínre kerüljenek. Ez magában foglalja a weboldal minden funkciójának alapos tesztelését, beleértve a különböző eszközökön és böngészőkön való működést is. A kompatibilitás tesztelése biztosítja, hogy a weboldal minden látogató számára megfelelően jelenjen meg és működjön.
Optimalizáljuk a weboldal sebességét!
A weboldal betöltési sebessége kritikus tényező a felhasználói élmény és a keresőoptimalizálás szempontjából egyaránt. A lassan betöltődő oldalak elriaszthatják a látogatókat, és negatívan befolyásolhatják a keresőmotorokban elfoglalt helyezést is. A sebesség optimalizálása érdekében érdemes minimalizálni a nagyméretű képeket, optimalizálni a kódot, és használni a gyorsítótárazást. 2023-ban az átlagos oldalbetöltési idő asztali gépen 2,5 mp volt, mobileszközön pedig 8,6 mp, érdemes ez alá menni.
Indítsuk el a weboldalt és a promóciót!
Miután minden teszt sikeresen lezajlott, elérkezett az idő a weboldal elindítására. A közzététel előtt érdemes egy végső ellenőrzést végezni, hogy minden rendben működik-e. Az elindítást követően a weboldalt ajánlott promóciós kampányokkal – social media jelenléttel, email marketinggel, különböző online vagy offline hirdetésekkel – támogatni, hogy minél több látogatót vonzzon.

Miért fontos a weboldal folyamatos frissítése?
Miért fontos a weboldal folyamatos frissítése?
Miért fontos a weboldal folyamatos frissítése?
Sokan azt gondolják, hogy a weboldal elkészítését és elindítását követően a folyamat be is fejeződött, ez azonban koránt sincs így.
Rendszeres tartalomfrissítés és blogolás
A weboldalon található tartalom az egyik legfontosabb tényező, amely befolyásolja, hogy a látogatók mennyire találják hasznosnak és relevánsnak az oldalt. A rendszeres tartalomfrissítés nemcsak arra szolgál, hogy naprakészen tartsa az információkat, hanem javítja a helyezést is a keresőmotorok találati listáján. A friss tartalom azt jelzi a keresőmotorok számára, hogy a weboldal aktív és értékes, így növeli az esélyét az előkelőbb hely elérésének.
A blogolás kiváló módja annak, hogy rendszeresen friss tartalmat biztosítsunk a weboldalon. Ahhoz, hogy a blog hatékony legyen, érdemes olyan témákat választani, amelyek érdeklik a célközönséget, amelyek kapcsolatban állnak a vállalkozás tevékenységével, illetve amelynek szakértői vagyunk. Fontos a kulcsszavak megfelelő használata, hogy a bejegyzések SEO-barátok legyenek. Emellett a vizuális tartalmak, mint a képek, infografikák és videók, szintén növelhetik a bejegyzések vonzerejét és érthetőségét.
Biztonsági frissítések és karbantartás
A weboldalak folyamatosan ki vannak téve a kibertámadások veszélyének, különösen, ha nem gondoskodunk a szükséges biztonsági frissítésekről. Az elavult szoftverek és bővítmények sebezhetőséghez vezethetnek, amelyeket a hackerek könnyedén kihasználhatnak. A rendszeres biztonsági frissítések segítenek abban, hogy a weboldal minél nagyobb biztonságban legyen.
A kibertámadások elleni védekezés több lépésből áll:
Biztonsági mentések: Rendszeres mentések készítése a weboldalról, hogy probléma esetén gyorsan helyre lehessen állítani az adatokat.
Erős jelszavak használata: A felhasználói fiókok védelme érdekében fontos az erős, egyedi jelszavak alkalmazása.
Kétlépcsős azonosítás: Extra biztonsági faktor hozzáadásával csökkenthető a fiókok feltörésének kockázata.
Tűzfalak és antivírus szoftverek: Ezek a megoldások segítenek a támadások megelőzésében és az esetleges károk minimalizálásában.
Sokan azt gondolják, hogy a weboldal elkészítését és elindítását követően a folyamat be is fejeződött, ez azonban koránt sincs így.
Rendszeres tartalomfrissítés és blogolás
A weboldalon található tartalom az egyik legfontosabb tényező, amely befolyásolja, hogy a látogatók mennyire találják hasznosnak és relevánsnak az oldalt. A rendszeres tartalomfrissítés nemcsak arra szolgál, hogy naprakészen tartsa az információkat, hanem javítja a helyezést is a keresőmotorok találati listáján. A friss tartalom azt jelzi a keresőmotorok számára, hogy a weboldal aktív és értékes, így növeli az esélyét az előkelőbb hely elérésének.
A blogolás kiváló módja annak, hogy rendszeresen friss tartalmat biztosítsunk a weboldalon. Ahhoz, hogy a blog hatékony legyen, érdemes olyan témákat választani, amelyek érdeklik a célközönséget, amelyek kapcsolatban állnak a vállalkozás tevékenységével, illetve amelynek szakértői vagyunk. Fontos a kulcsszavak megfelelő használata, hogy a bejegyzések SEO-barátok legyenek. Emellett a vizuális tartalmak, mint a képek, infografikák és videók, szintén növelhetik a bejegyzések vonzerejét és érthetőségét.
Biztonsági frissítések és karbantartás
A weboldalak folyamatosan ki vannak téve a kibertámadások veszélyének, különösen, ha nem gondoskodunk a szükséges biztonsági frissítésekről. Az elavult szoftverek és bővítmények sebezhetőséghez vezethetnek, amelyeket a hackerek könnyedén kihasználhatnak. A rendszeres biztonsági frissítések segítenek abban, hogy a weboldal minél nagyobb biztonságban legyen.
A kibertámadások elleni védekezés több lépésből áll:
Biztonsági mentések: Rendszeres mentések készítése a weboldalról, hogy probléma esetén gyorsan helyre lehessen állítani az adatokat.
Erős jelszavak használata: A felhasználói fiókok védelme érdekében fontos az erős, egyedi jelszavak alkalmazása.
Kétlépcsős azonosítás: Extra biztonsági faktor hozzáadásával csökkenthető a fiókok feltörésének kockázata.
Tűzfalak és antivírus szoftverek: Ezek a megoldások segítenek a támadások megelőzésében és az esetleges károk minimalizálásában.
Analitika és teljesítményfigyelés
Analitika és teljesítményfigyelés
Analitika és teljesítményfigyelés
A weboldal teljesítményének figyelemmel kísérése elengedhetetlen ahhoz, hogy megértsük, hogyan használják a látogatók az oldalt, és milyen javításokra van szükség. A Google Analytics és a Google Search Console két olyan eszköz, amelyek részletes adatokat nyújtanak a weboldal látogatóiról, forgalmáról, valamint a keresési teljesítményről, ráadásul teljesen ingyen. Segítenek azonosítani a népszerű tartalmakat, a felhasználói útvonalakat, valamint azokat a területeket, ahol a weboldal javítható és javítandó. Csupán be kell kötni a weboldal mérését ezekbe az eszközökbe, amelyet követően a szükséges adatok rendelkezésre állnak.
A felhasználói visszajelzések is értékes információkat nyújtanak a fentieken túl arról, hogy a weboldal mennyire felel meg a látogatók elvárásainak. Ezek a visszajelzések segíthetnek azonosítani azokat a problémákat, amelyek rontják a felhasználói élményt, például a navigációs nehézségeket vagy a lassú betöltési időt. Az analitikai adatok és a visszajelzések alapján végzett optimalizálás javíthatja a weboldal teljesítményét, növelheti a látogatók elégedettségét és hozzájárulhat a jobb üzleti eredmények eléréséhez.
A weboldal teljesítményének figyelemmel kísérése elengedhetetlen ahhoz, hogy megértsük, hogyan használják a látogatók az oldalt, és milyen javításokra van szükség. A Google Analytics és a Google Search Console két olyan eszköz, amelyek részletes adatokat nyújtanak a weboldal látogatóiról, forgalmáról, valamint a keresési teljesítményről, ráadásul teljesen ingyen. Segítenek azonosítani a népszerű tartalmakat, a felhasználói útvonalakat, valamint azokat a területeket, ahol a weboldal javítható és javítandó. Csupán be kell kötni a weboldal mérését ezekbe az eszközökbe, amelyet követően a szükséges adatok rendelkezésre állnak.
A felhasználói visszajelzések is értékes információkat nyújtanak a fentieken túl arról, hogy a weboldal mennyire felel meg a látogatók elvárásainak. Ezek a visszajelzések segíthetnek azonosítani azokat a problémákat, amelyek rontják a felhasználói élményt, például a navigációs nehézségeket vagy a lassú betöltési időt. Az analitikai adatok és a visszajelzések alapján végzett optimalizálás javíthatja a weboldal teljesítményét, növelheti a látogatók elégedettségét és hozzájárulhat a jobb üzleti eredmények eléréséhez.
Aktualizálás és optimalizálás
Aktualizálás és optimalizálás
Aktualizálás és optimalizálás
A weboldalkészítés tehát elkerülhetetlen tényező a vállalkozások számára az üzleti sikerek elérése érdekében. A folyamat saját lehetőségekhez és igényekhez mérten önállóan és szakértő bevonásával egyaránt elvégezhető. A holnap tervezését és megfelelő megvalósítását követően semmiképp se feledkezzünk meg az aktulizálásról és optimalizálásról sem. Sok sikert kívánunk!
A blogposztot a Rackhost Zrt. szakértői írták. A társaság, több mint 15 éves tapasztalattal nyújt minőségi web- és szerverhoszting szolgáltatást széles ügyfélkör számára. A cég szolgáltatásait a BUPA platform felhasználói kedvezményesen vehetik igénybe. Ha érdekel a lehetőség jelentkezz be (vagy regisztrálj, ha még nem tetted meg), ahol a Kuponok menüpontban megtalálod a Rackhost Zrt. és további partnereink kedvezményeit!
A weboldalkészítés tehát elkerülhetetlen tényező a vállalkozások számára az üzleti sikerek elérése érdekében. A folyamat saját lehetőségekhez és igényekhez mérten önállóan és szakértő bevonásával egyaránt elvégezhető. A holnap tervezését és megfelelő megvalósítását követően semmiképp se feledkezzünk meg az aktulizálásról és optimalizálásról sem. Sok sikert kívánunk!
A blogposztot a Rackhost Zrt. szakértői írták. A társaság, több mint 15 éves tapasztalattal nyújt minőségi web- és szerverhoszting szolgáltatást széles ügyfélkör számára. A cég szolgáltatásait a BUPA platform felhasználói kedvezményesen vehetik igénybe. Ha érdekel a lehetőség jelentkezz be (vagy regisztrálj, ha még nem tetted meg), ahol a Kuponok menüpontban megtalálod a Rackhost Zrt. és további partnereink kedvezményeit!