Saját honlap készítése lépésről lépésre

Saját honlap készítése lépésről lépésre

Saját honlap készítése lépésről lépésre

  • Egy vállalkozás weboldala különböző megoldásokkal házon belül és szakértőkre bízva egyaránt elkészíthető.

  • Bármelyik megoldást választja is a vállalkozás vannak olyan lépések, amelyeken mindenképp végig kell haladni – ebben a összefoglalóban ezeket vesszük sorra.

  • Már a tervezésnél fontos figyelni arra, hogy az oldal publikálásával nem ér véget a folyamat; a honlap folyamatos frissítése és karbantartása elengedhetetlen a tartós sikerhez.

  • Egy vállalkozás weboldala különböző megoldásokkal házon belül és szakértőkre bízva egyaránt elkészíthető.

  • Bármelyik megoldást választja is a vállalkozás vannak olyan lépések, amelyeken mindenképp végig kell haladni – ebben a összefoglalóban ezeket vesszük sorra.

  • Már a tervezésnél fontos figyelni arra, hogy az oldal publikálásával nem ér véget a folyamat; a honlap folyamatos frissítése és karbantartása elengedhetetlen a tartós sikerhez.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2024. okt. 1.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2024. okt. 1.

Peak logó fekete neonzöld háttéren

Peak

2024. okt. 1.

Egy saját weboldal ma már nem választási lehetőség a vállalkozások előtt, hanem szinte alapkövetelmény. Az innen elérhető bejegyzésben részletesen írtunk arról, hogy miért lehet szüksége a vállalkozásoknak egy jól felépített honlapra. Kitértünk továbbá arra is, hogy milyen eszközök állnak rendelkezésre akkor, ha magunk építenénk fel az oldalt, illetve mikor érdemes fejlesztőhöz vagy ügynökséghez fordulni ennek érdekében.

Ez az összefoglaló a gyakorlati tudnivalókat tartalmazza ahhoz, hogy egy a vállalkozás igényeihez optimálisan illeszkedő weboldalt építsen – akár saját maga vág bele a feladatba, akár szakértőhöz fordul. 

Egy saját weboldal ma már nem választási lehetőség a vállalkozások előtt, hanem szinte alapkövetelmény. Az innen elérhető bejegyzésben részletesen írtunk arról, hogy miért lehet szüksége a vállalkozásoknak egy jól felépített honlapra. Kitértünk továbbá arra is, hogy milyen eszközök állnak rendelkezésre akkor, ha magunk építenénk fel az oldalt, illetve mikor érdemes fejlesztőhöz vagy ügynökséghez fordulni ennek érdekében.

Ez az összefoglaló a gyakorlati tudnivalókat tartalmazza ahhoz, hogy egy a vállalkozás igényeihez optimálisan illeszkedő weboldalt építsen – akár saját maga vág bele a feladatba, akár szakértőhöz fordul. 

Célkitűzések meghatározása és tervezés

Célkitűzések meghatározása és tervezés

Célkitűzések meghatározása és tervezés

Határozzunk meg üzleti célokat!

A weboldalkészítés első lépése, hogy világosan meghatározzuk a vállalkozás üzleti céljait. Fontos tisztázni már az elején, hogy mi a weboldal elsődleges funkciója: információátadás, értékesítés, márkaépítés, ügyféltámogatás vagy egyéb célok. Ezek fogják megalapozni a weboldal kialakítását és tartalmát, így minden egyes döntés ezekre épül.


Elemezzük a célközönséget!

A célközönség, azaz a potenciális látogatók és vásárlók alapos elemzése nélkülözhetetlen a hatékony weboldaltervezéshez. Meg kell érteni, kik lesznek azok, akik a weboldalt használni fogják: milyen igényeik és elvárásaik vannak, milyen problémákat szeretnének megoldani? Ezen információk alapján lehet megtervezni a felhasználói élményt, amely biztosítja, hogy a látogatók könnyedén megtalálják, amit keresnek, és pozitív benyomásuk legyen – elégedettek legyenek.


Tervezzük meg a funkciókat!

Miután az üzleti célokat és a célközönséget azonosítottuk, meg kell tervezni a weboldal funkcióit és tartalmi struktúráját. Milyen oldalak és aloldalak szükségesek? Hogyan épüljön fel a menüstruktúra? Milyen funkciókat szeretnénk biztosítani? Mindenképp tartsuk szem előtt, hogy logikusan épüljön fel a weboldal és könnyű legyen a navigáció!

Határozzunk meg üzleti célokat!

A weboldalkészítés első lépése, hogy világosan meghatározzuk a vállalkozás üzleti céljait. Fontos tisztázni már az elején, hogy mi a weboldal elsődleges funkciója: információátadás, értékesítés, márkaépítés, ügyféltámogatás vagy egyéb célok. Ezek fogják megalapozni a weboldal kialakítását és tartalmát, így minden egyes döntés ezekre épül.


Elemezzük a célközönséget!

A célközönség, azaz a potenciális látogatók és vásárlók alapos elemzése nélkülözhetetlen a hatékony weboldaltervezéshez. Meg kell érteni, kik lesznek azok, akik a weboldalt használni fogják: milyen igényeik és elvárásaik vannak, milyen problémákat szeretnének megoldani? Ezen információk alapján lehet megtervezni a felhasználói élményt, amely biztosítja, hogy a látogatók könnyedén megtalálják, amit keresnek, és pozitív benyomásuk legyen – elégedettek legyenek.


Tervezzük meg a funkciókat!

Miután az üzleti célokat és a célközönséget azonosítottuk, meg kell tervezni a weboldal funkcióit és tartalmi struktúráját. Milyen oldalak és aloldalak szükségesek? Hogyan épüljön fel a menüstruktúra? Milyen funkciókat szeretnénk biztosítani? Mindenképp tartsuk szem előtt, hogy logikusan épüljön fel a weboldal és könnyű legyen a navigáció!

Domain név és tárhely választás

Domain név és tárhely választás

Domain név és tárhely választás

Válasszunk megfelelő domain nevet és végződést!

A domain név a weboldal online címe, amelyet a böngészőbe beírva megjelenik a weboldal. Fontos, hogy a domain név könnyen megjegyezhető, rövid és a vállalkozáshoz kapcsolódó legyen. Olyan nevet érdemes választani, amely egyszerűen leírható, és ha lehet, tartalmazza a vállalkozás nevét vagy egy kulcsszót, amely a tevékenységet jellemzi. 

Egy domain nevet csak egy személy vagy szervezet használhat, így ha olyan nevet választunk, ami már foglalt, akkor másik név után kell néznünk. A megfelelő név kitalálásán túl a domain végződés is teret ad a további lehetőségeknek. Bizonyos országok megcélzására mindenképp ajánlott az adott országkód szerinti tartomány használata. Ez Magyarország esetén a .hu, így a domain nevünk a következőképpen nézne ki: valasztottdomain.hu. Ezenkívül választhatunk sokak által használt általános végződéseket is, mint például .com, .net. vagy .info, de egyéb, specifikus domain tartományok is léteznek, amelyek a vállalkozás tevékenységéhez passzolnak, vagy kreatív névalkotást tesznek lehetővé. Ilyen például a .tech, .ai vagy .blog. 

A regisztrált domain végződésétől és a választott regisztrátor aktuális árlistájától függ, hogy mennyibe kerül egy domain név éves fenntartása, de átlagosan pár ezer forinttól indulnak az árak. Érdemes lehet akár többféle verziót is lefoglalni, és ugyanarra a weboldalra irányítani, így elkerülhetjük, hogy például a konkurencia a domainünk elgépelésből származó verzióiról a saját weboldalára irányítsa a forgalmat.


Keressünk egy megbízható tárhelyszolgáltatót!

A weboldalra feltölteni kívánt tartalmat valahol tárolni kell, így amennyiben nem olyan honlapépítő szolgáltatót választunk, ahol a havidíj a tárhelyet is tartalmazza, akkor mindenképp szükség lesz webtárhely-szolgáltatásra.

A hosztingszolgáltató kiválasztása kulcsfontosságú a weboldal teljesítménye és megbízhatósága szempontjából. Olyan szolgáltatót érdemes választani, amely gyors és stabil tárhelyet biztosít, megfelelő ügyféltámogatással rendelkezik, valamint kínál olyan plusz funkciókat, mint az automatikus biztonsági mentés, az SSL tanúsítvány és a könnyű skálázhatóság. Az ár is fontos tényező, de nem szabad a minőség rovására választani olcsóbb megoldást. Általánosságban a tárhelycsomagok árai is évi pár ezer forinttól indulnak. Érdemes egy kisebb csomaggal kezdeni, melyet az igények növekedésével bármikor nagyobbra lehet váltani.

Amennyiben nehézséget okoz más nyelveken a kommunikáció, úgy mindenképp magyar szolgáltatót válasszunk, ahol a felmerülő kérdések, esetleges problémák esetén a kapcsolatfelvétel könnyedén megoldható, továbbá így garantált, hogy a weboldalunk adatai magyar szervereken tárolódnak, az országhatárokon belül. A beállítások és a szolgáltatások kezelésének megkönnyítése érdekében jó megoldás lehet egy szolgáltatónál kezelni a webtárhelyet és a domain nevet is.

Válasszunk megfelelő domain nevet és végződést!

A domain név a weboldal online címe, amelyet a böngészőbe beírva megjelenik a weboldal. Fontos, hogy a domain név könnyen megjegyezhető, rövid és a vállalkozáshoz kapcsolódó legyen. Olyan nevet érdemes választani, amely egyszerűen leírható, és ha lehet, tartalmazza a vállalkozás nevét vagy egy kulcsszót, amely a tevékenységet jellemzi. 

Egy domain nevet csak egy személy vagy szervezet használhat, így ha olyan nevet választunk, ami már foglalt, akkor másik név után kell néznünk. A megfelelő név kitalálásán túl a domain végződés is teret ad a további lehetőségeknek. Bizonyos országok megcélzására mindenképp ajánlott az adott országkód szerinti tartomány használata. Ez Magyarország esetén a .hu, így a domain nevünk a következőképpen nézne ki: valasztottdomain.hu. Ezenkívül választhatunk sokak által használt általános végződéseket is, mint például .com, .net. vagy .info, de egyéb, specifikus domain tartományok is léteznek, amelyek a vállalkozás tevékenységéhez passzolnak, vagy kreatív névalkotást tesznek lehetővé. Ilyen például a .tech, .ai vagy .blog. 

A regisztrált domain végződésétől és a választott regisztrátor aktuális árlistájától függ, hogy mennyibe kerül egy domain név éves fenntartása, de átlagosan pár ezer forinttól indulnak az árak. Érdemes lehet akár többféle verziót is lefoglalni, és ugyanarra a weboldalra irányítani, így elkerülhetjük, hogy például a konkurencia a domainünk elgépelésből származó verzióiról a saját weboldalára irányítsa a forgalmat.


Keressünk egy megbízható tárhelyszolgáltatót!

A weboldalra feltölteni kívánt tartalmat valahol tárolni kell, így amennyiben nem olyan honlapépítő szolgáltatót választunk, ahol a havidíj a tárhelyet is tartalmazza, akkor mindenképp szükség lesz webtárhely-szolgáltatásra.

A hosztingszolgáltató kiválasztása kulcsfontosságú a weboldal teljesítménye és megbízhatósága szempontjából. Olyan szolgáltatót érdemes választani, amely gyors és stabil tárhelyet biztosít, megfelelő ügyféltámogatással rendelkezik, valamint kínál olyan plusz funkciókat, mint az automatikus biztonsági mentés, az SSL tanúsítvány és a könnyű skálázhatóság. Az ár is fontos tényező, de nem szabad a minőség rovására választani olcsóbb megoldást. Általánosságban a tárhelycsomagok árai is évi pár ezer forinttól indulnak. Érdemes egy kisebb csomaggal kezdeni, melyet az igények növekedésével bármikor nagyobbra lehet váltani.

Amennyiben nehézséget okoz más nyelveken a kommunikáció, úgy mindenképp magyar szolgáltatót válasszunk, ahol a felmerülő kérdések, esetleges problémák esetén a kapcsolatfelvétel könnyedén megoldható, továbbá így garantált, hogy a weboldalunk adatai magyar szervereken tárolódnak, az országhatárokon belül. A beállítások és a szolgáltatások kezelésének megkönnyítése érdekében jó megoldás lehet egy szolgáltatónál kezelni a webtárhelyet és a domain nevet is.

Design és fejlesztés

Design és fejlesztés

Design és fejlesztés

Figyeljünk a reszponzív és felhasználóbarát design alapelvekre!

A reszponzív design azt jelenti, hogy a weboldal minden eszközön és kijelzőn jól működik, legyen az asztali számítógép, tablet vagy okostelefon. A felhasználóbarát design pedig azt biztosítja, hogy a weboldal egyszerűen navigálható és könnyen használható legyen, így a látogatók könnyedén elérhetik a keresett információkat vagy szolgáltatásokat.

Természetesen a design részét képezik a használt színek, betűtípusok és egyéb arculati elemek, mint a logó vagy visszatérő grafikák. Amennyiben a vállalkozás már rendelkezik arculati kézikönyvvel, vagy legalább logóval, használt színvilággal, akkor érdemes következetesen ezt alkalmazni a weboldal esetében is. Ellenkező esetben fordítsunk nagy figyelmet a design kialakítására, hiszen a későbbiekben ezt kellene konzisztensen alkalmazni minden online és offline marketingmegjelenés során ahhoz, hogy jól beazonosítható és felismerhető legyen a cég.


Ügyeljünk a weboldal biztonságára! (SSL, GDPR)

A weboldal biztonsága kiemelten fontos, különösen akkor, ha személyes adatokat kezel vagy online tranzakciókat bonyolít le. Az SSL – Secure Sockets Layer – tanúsítvány biztosítja, hogy a weboldalon keresztül továbbított adatok titkosítva legyenek. Ez manapság már minden honlap számára kötelezően ajánlott, a beállítása általában a tárhelyszolgáltatónál elvégezhető, többnyire ingyenesen. Ezenfelül a GDPR – Általános Adatvédelmi Rendelet – betartása is kötelező, amely szabályozza a személyes adatok kezelését és védelmét az Európai Unióban. Az adott tevékenységi körnek vagy weboldaltípusnak megfelelően lehetnek kötelezően megjelenítendő elemek vagy szükséges dokumentumok a honlapon, melyekről érdemes már előre tájékozódni, az elkészítésüket beütemezni.

Figyeljünk a reszponzív és felhasználóbarát design alapelvekre!

A reszponzív design azt jelenti, hogy a weboldal minden eszközön és kijelzőn jól működik, legyen az asztali számítógép, tablet vagy okostelefon. A felhasználóbarát design pedig azt biztosítja, hogy a weboldal egyszerűen navigálható és könnyen használható legyen, így a látogatók könnyedén elérhetik a keresett információkat vagy szolgáltatásokat.

Természetesen a design részét képezik a használt színek, betűtípusok és egyéb arculati elemek, mint a logó vagy visszatérő grafikák. Amennyiben a vállalkozás már rendelkezik arculati kézikönyvvel, vagy legalább logóval, használt színvilággal, akkor érdemes következetesen ezt alkalmazni a weboldal esetében is. Ellenkező esetben fordítsunk nagy figyelmet a design kialakítására, hiszen a későbbiekben ezt kellene konzisztensen alkalmazni minden online és offline marketingmegjelenés során ahhoz, hogy jól beazonosítható és felismerhető legyen a cég.


Ügyeljünk a weboldal biztonságára! (SSL, GDPR)

A weboldal biztonsága kiemelten fontos, különösen akkor, ha személyes adatokat kezel vagy online tranzakciókat bonyolít le. Az SSL – Secure Sockets Layer – tanúsítvány biztosítja, hogy a weboldalon keresztül továbbított adatok titkosítva legyenek. Ez manapság már minden honlap számára kötelezően ajánlott, a beállítása általában a tárhelyszolgáltatónál elvégezhető, többnyire ingyenesen. Ezenfelül a GDPR – Általános Adatvédelmi Rendelet – betartása is kötelező, amely szabályozza a személyes adatok kezelését és védelmét az Európai Unióban. Az adott tevékenységi körnek vagy weboldaltípusnak megfelelően lehetnek kötelezően megjelenítendő elemek vagy szükséges dokumentumok a honlapon, melyekről érdemes már előre tájékozódni, az elkészítésüket beütemezni.